dea yang bernama SAHABAT :)


YA ALLAH YA TUHANKU !
kau sembuhkan lahh sahabat aku niee seperti sediakala .
aku naa kembali bergelak ketawa dgn dea .
aku naa tgok dea senyum seperti hari hari yang pernah kami lalui bersama dulu .
aku naa tgok bila dea ketawe tu dgn memek muke seakan akan anak cinaa .
sangatsangat miss detik dan ketika itu sayangss !

tapi sekarang dea sedang dirawat di Hospital Taiping
sebab disahkan demam dengki .
aku hanye berdiam diri mase rakan rakan laen berbicara ttg kesakitan dea tu .
sbb hari sebelum dea sakit tu , ade sedikit salah faham berlaku antara kami berdua .
tapi jaoh disudut hati aku niee , aku pown naa tahu jugak perkembangan dea sekarang .
tapi disebabkan ego aku niee , aku mati kan niat tu and just buat senyap .
ketika mereka rancak berbual time seminggu dea taa datang skola tu ,
hanya aku je buat ekspresi muka taa suke , tatao lahh kalau ada antara mereka terperasan dgn perubahan memek muke aku niee .
mase tu hati aku tgah panas lagi . klau simbah dgn air pown , maybee ta bolee reda lagi kott .
bia lahh salah faham tu hanya aku , dia dan mereka je yang tahuu .

tapi bila aku on fb dan terbaca ade satu status salah seorang sahabatnye kat Taiping tu yg berbunyi macam niee ,

" baru lepas melawat my buddy at wad ICU..diam x t'kata,juz menitis air mata..hope awk cepat sihat yep..x best raya tnpa awk.. "

tiba tiba hati aku tersentap . air mata mula bergenang di ruang kelopak mata aku .
Ya Allah ! teruk sangat ke dea ? sampai masuk icu ?
saat itu jugak aku berlari terus ke bilik air dan merembeskan air mata aku .
aku mmg macam niee . perihal dalam bab bab yang bersangkut paut dgn perasaan , mmg aku terlalu SENSITIF .
*rase kelakar pulak , bagai orang putus cinta pulak kann . mase shahrul pindah KL dulu pown aku ta se-emo niee .
tapi aku ta kesah , penyesalan demi penyesalan mula timbul di sudut kecil hati aku .
rase bersalah yang amat ketika itu .
ketika itu jam sudaa menunjukkan pukul 11.30 malam , aku tido bertemankan air mata .
kisah arwah cikgu tu mula menghantui ruang fikiran aku .
ahh ! cepat cepat aku buang andaian itu . aku tanak ! andai betol , mungkin ini penyesalan aku seumur hidup .
kawan ain niee kena kuat taw dear :)
then , aku msj myra na minta kepastian actually , betol ke taa zatie masuk icu .
dea reply dea cakap , keryah kate " zatie da ade kat wad biase dah sekarang ,
hari sabtu hari tu dea masok icu . da oke da "
fuh ! hanya ALLAH yang tahu betape lega plus gembiranya hati aku saat dan ketika itu .
muke aku kembali ceria mendengar perkhabaran itu .
and bertambah bersyukurnya bila msj minta maaf yang aku sent hari ahad tu .
dea replyy jugak hari selase even lambat .
aku paham dgn situasi yang dea alami sekarang .
NOW ! dea da ade kat wad biase , hopefullyy dea dapat sembuh sepenuhnya .


DEAR IZZATI AMIRA ,
ehem ehem , ain na minta maaf dari hujong ubun-ubun zatie tu sampai hujong kaki okayy ! sori sbb salah faham yang berlaku hari tu . anggap je lahh kita sama sama yang mula kan dulu eh . baru deal kan ! hehe . oke tamo gaduh gaduh da lepas niee . oke 0-0 ek ? rase nyesal gaduh dgn zatie sbb mende yang taa masok akal macam tu . hal remeh temeh diperbesarkan sampai taa bertegur sape kan . macamnie ke pemikiran budak umur 16 tahun ? klau cakap kat budak umur setahun pongg , mungkin mereka terbelahak . HAHA . *prefer to ain niee tawuk :) bila pikirkan balek , betape bodohnya ain . memelihara ego yang sudahnya memakan diri sendiri . dan bila pikirkan balek zatie pernah jadi best back-up ain dulu , selalu menangkap perubahan emosi ain contohnye mase kat lab sc dulu , hati ain tetibe jadi lembut . pasal entry blog ain dulu2 tu , harap zatie abaikan lahh . bukan ain naa post kan sgt , tapi geram sgt kott mase tuu :) kami kat sini sangatsangat risau dgn keadaan zatie . maaf kami taa dapat melawat zatie kat sane . sampai sampai suh ustazah sewa bas nak g melawat zatie kat Taiping uh aww . tapi kami tahu keinginan kami tu sukar untuk dipenuhi . hanya doa yang mengiringi supaya zatie cepat sembuh . 2 minggu sudaa taa jumpe , kami rinduu amat kat zatie tahuu . nampaknye raya nanti lahh pulak jumpe kan . ohh terlalu lame naa tunggu . oke raya nanty kite raya sesame eh . naek motor sesame keliling kampung dgn geng2 kita . huh ! sunggoh taa sabar menanti detik itu . mesti seronok kan . :) akhir kata , sambut lahh ucapan maaf niee tulus dan ikhlas dari hati ain taw . cheesss ! semoga cepat sembuh sayangss . sayangs zatie macam seorang sahabat yang dahagakan kasih syg dari sahabatnya . mishh you much moree lahh dear !


p/s : entry niee benar benar belaka . yang lahir dari sudut hati seorang sahabat yang amat ikhlas . tade unsur unsur fiktif di sini okayy !








Thanks for reading sayang ! I LOVE YOU laaa :)