Kerja Kursus Acc T5 2011




Tadi aku stalker-stalker then aku teringat cikgu cakap soalan kerja kursus Prinsip Perakaunan tu
keluar 31Mac pukul 12pagi tepat-tepat HAHA Ade tuan yang kasi seminar PA dekat skolah aku
aritu cakap nanti malam 31MAC tak payah tido tunggu mengadap tengok soalan kerja kursus nie .
Memang malang ah sape-sape yang ikut tu ;) Yeay yeah! Akhirnyaaaaaa soalan dia keluar jugak .
Dari awal tahun dah overesaited nak buad kerja kursus PA nie tau tau . HAHA aku tipu je lebeh ;)
Dan ternyata soalan-soalan dia memang susah dan buad aku ternganga kejap . Weheee! ape kebenda 
dia nak nie ? Huwaaaaa! macam tak yakin je buleh buad nie . Macam susah lah! huh .
Dah lah belaja ade sesetengah tajuk je aku terer . Nie? Haihhh haih . 
so nak tahu lebeh lanjut tengok sini ---> Soalan Kerja Kursus PA Tingkatan 5 2011
Tapi macam tak adil je sebab start batch'94 baru kerajaan mula suruh buad kerja kursus bagai .
Batch sebelum tu tak kena pulak haish -,- Tapi kiteorang yang untung nanti . Dengan bantuan
kerja kursus nie senang nak pungut markah untuk PA . Dan insyaAllah nak dapatkan A+ untuk PA
seterusnya layak dapat sijil LCCI tuuuuuuu . Auwwww kalau dapat sijil tu memang aku tak tido malam
peluk cium kiss-kiss sijil tu Ohhh bahagianyaaaa kalau dapat . so belaja dari sekarang elok-elok .
Nak buad terbaek untuk kerja kursus nie . sebab tahun lepas dah ade pengalaman so tahun nie
buad lagi baek lah kankan Aen! Kau buleh kau buleh! Aku bukan suka sangat nak jadi akauntan nie
tapi buleh lah . Nak sangat tu memang ade tapi macam tak yakin . Jadi akauntan best whoaaa .
Pegang duit kira duit tiap-tiap hari . Best kan best kan ? Buad macamtu pun gaji banyak sekali . 
Haih best lah jadi Akauntan . Best! Best! Susah dulu mase sekolah tapi senang mase dah kerja nanti kan .
Ingat senang ke belaja acc nie haihh aku kadang-kadang ter-fed up sendiri tau bila belaja acc nie .
Tak semudah tak sesenang kita sangka . Kalau cepat paham takpe lah . Kalau yang ternyata dah
bengap memang susah lah jawabnye . Tapi aku tak tergolong dalam golong tuuuu . HAHA .
Tahap kefahaman aku bila cikgu ajar 'warm-warm nail' je (suam-suam kuku) hee ;)
Tapi memang majoriti lah ramai yang tak paham dari yang paham kan ? Okayy tak payah tipu sangat lah







Whoaaaa kena siapkan dalam masa 8minggu mulai April hingga Mei ? Hambek kau!
Sumpah terkejar-kejar lah nanti . Takde masa nak buad kerja laen dah .
Homework pasti terbengkalai habes nanti . 2 Bulan je hape kes . singkat gila lah masa . Haish .
Takde masa dah untuk facebook serta blog serta formspring serta lain-lain .
Mengadap skrin komputer sambil menaip jelah kerja aku 2bulan nanti . Tahun lepas 
cikgu bagi bulan 9 tapi siap sampai bulan 11 hah . Tu pun hantar sehari sebelum sekolah cuti ohh .
Aku takut je tahun nie tak siap sampai bulan 5 tu . Uhukuhuk ;'( Nanti akan ade 
Folio Addmath pulerrrrrr . Then nak fokus exam mid-year pulerrrrr then seterusnyaa nak kena
fokus untuk Trial SPM dan dan bulan 11 pulak SPM sebenarnya . memang suck hidup aku
tahun nie . AHAHA . nie aku sukaaaaa sangat nie! sukaaaa sangat! Mesti tak terurus sudah
hidup aku nanti . Blurrpppp! Nak buad mendalah nie bukannya senang dan bukannya mudah 
semudah ABC tuuuu tapi sesusah nak panjat tingkat 4 kelas aku tu dengan ketinggian tangga
ntah pahapa heh ;) Nak bukak akaun bagai sekian hal nak menaip dalam komputer sekian hal .
Nak pikir-pikir lagi sekian hal nak print lagi menyusahkan tau! Bukan sekali buad semuanya
betul . 2 3 kali buad pun tak tentu betul ke tak . so kena buad banyak-banyak kali .
sangat menyusahkan kan? Orang lain taktahu budak acc nie sebenarnya menderita dengan
kerja kursus yang membebani nie . Luar tengok kiteorang happy , dalam terseksa habes HAHA .
Tapi lagi terseksa bila kasi cikgu suruh check betul ke salah , banyak yang salah dari betul .
Memang nanges tak berlagu kalau kerja kursus buad penat-penat tak tido malam tu kena reject .
Bukan buad sekali terus betul kankan . so belaja dari kesilapan ;) Tak sabar nak tunggu 
cikgu announce suroh start buad kerja kursus nie . Hopefully hari isnin nie . Oucchh! <3







Thanks for reading sayang ! I LOVE YOU laaa :)