Entry tak bermotif :)


Okay abaikan budak atas ni. Dia memang over selalu. #Sorry Ain, saje mengumpat awak :)
Semalam keluar lagi umi ajak. Yess! Suka keluar malam malam. Angin malam pun best je kot.
Pergi satu kedai ni baru bukak. Romantika kedai menjual barang-barang hiasan rumah ah.
Pehhh! Semua cun kot. Barang dekat situ semua ala-ala Inggeris kot. Bunga kecik-kecik.
Wane kaler majoriti sama aje semua. Memang lawa. Memang rambang mata. Tapi tak bagi aku.
Haih aku bosannn sangat kalau pergi kedai-kedai macamni tawu. Umi dengan akak aje lah esaited
nak beli itu ini. Aku tak pun. Ikutkan aje lah dorang. Ikut belakang dorang. Tengok pun tak bernafsu.
Tapi memang murah-murah lah. Kedai baru bukak kan, promosi dulu lah kot. Tapi memang superbbb!
Akak beli sekor bear katak ni. Eeeeeuuuu! Comel aje kot. Kaki panjang kemain. Eeeee!
Aku dah panas punggung dah masa tu. Tak minatnya saya tempat-tempat macamni hah.
Mula ah bising sorang sorang, "Umi, cepat ah! Cakap nak pergi Kuantan Parade tadi. Jakgi tutup kang!"
Haha. Cehh, aku cakap sorang doo. Panas gila hati. Kurang asam aje. Mereka still melayan
barang-barang tu lagi. Aku jalan jalan buat muka annoy. Geram sangat. Yeay akhirnya!
Keluar jugak dari kedai tu hah. Fiuuuu Fiuuuu~ So terus ke Kuantan Parade. Abah tinggalkan aje kami
dekat depan KP tu, then jalan bertiga. First-first masuk aje, mata tertancap dekat kedai jual shawl.
Belek-belek kejap hah boring sangat ah pergi teman akak amik duit dekat mesin ATM.
Haih, macam ada harapan aje nak suruh belanjaaa nie. Pewittttttttttt~ Hahahahaa.
Then round-round dekat ruang legar pulak. Hemmm tak memberangsangkan langsung kot.
Kuantan Parade semakin hari semakin kurang memberangsangkan kot. #statement mintak penampar! :)
Lepas pergi Watson bagai semua tu, balik ah! Abah dah macam pemandu tak bertauliah jekan.
Amik hantar macam pak mat. Choiii, sayang Gen-2 dan Abah aww! #Haha tetiba je :)

Okay tu semalam punya cerita. Nie harini pulak. Semalam umi cakap,
"Esok bangun pukul 9.30 tau, kita kemas rumah sesama!". Then kami berdua pun macam membantah,
"Hah kena bangun pukul 9.30? Awal gila. Dah lah tido pun nak dekat pukul 1 dah kot!"
Masa cuti lah dapat rasa nikmat tido tido ni. Pagi tadi abah kejut solat subuh semua, bangun ah.
Lepastu sambung tido balik. #Act semalam aku tido nak dekat pukul 3 layan 'burung hantu' tu. Heh.
Bangun masa solat tu pun mata tak boleh nak bukak sangat dah. Mengantuk sangat ah tukan. Haha.
Lepas daripada tu terus umi sibuk kejut-kejut Ya Allah bisingnya lah. Dekat tiga kali kot umi kejut.
Liat jugak nak bangun. First umi masuk bilik aku tu dalam pukul 9 kot. Kejut-kejut.
Dengar umi cakap, "Abah kata kalau kemas rumah harini, minggu depan bawak pergi bukit gambang"
Aku ingat mimpi, ghupe-ghupenya betul. Hemm still tak bangun lagi. Kali kedua dalam pukul 10 kot
umi masuk lagi kejut bagai, umi cakap apa ntah tak dengar. Mata still tak boleh nak bukak whoah.
Last sekali, umi masuk dalam pukul 11.30 kalau tak silap. Masuk-masuk TUTUP KIPAS! hah.
Terus dua dua sekali bangun. Tu je cara kalau nak kasi bangun, tutup kipas! Lepastu bangun ah.
Umi cakap, "Laaa, senang sangat nak suruh bangunnya". Dah lah panas, tutup kipas pulak memang
kepanasan ah kau dekat situ. Haha. Baguskan anak dara bangun nak dekat tengahari? Yess sangat bagus!
Kalau tutup kipas memang tak boleh, bising terus. Then lepastu terus bangun. Mandi. 
Kemas rumah semua. And now rumah saya dah comel. Berhabuk. Terbersin-bersin semua whoahh.
Lepas siap semua, terpungkang atas katil. Krokhh krokhhh lah jawabnya. #Buat tak seberapa, tido lebeh.

Okay. Hey cuti sekolah ada seminggu lagi kan? Ya Allah kenapa lambat sangat rasa ek?
Rasa macam lama sangat dah. Tuptup ada seminggu lagi. Bosann gila dudok dekat rumah.
Kalau dekat sekolah ada jugak dengar cikgu bebel suruh buat itu ini. Ahhhh boringnya lah!
Tktahu nak buat apa. Terperap aje dekat rumah. Nak keluar, jauh dari rumah kawan. Rumah jauh macam
haremmmm! Rumah aku jauh ke rumah dorang? Hehe seharusnya rumah aku lee!
Sebab tu aku JELES MACAM NAK MATI kalau dorang boleh jalan naik motor petang-petang.
JELES tau JELES. Membara rasa hati ni tawu tak korang! Lepastu cerita dekat facebook, memang
macam errgghhhhh jeles lah woi. Eeee! Bila lah rumah aku nak dekat-dekat dengan rumah dorang nie hah?
Dan jawapannya NEVER! Kfine aku redo ah kan. Kbai :)


Manusia macamni ah kan. Bila cuti nak pergi sekolah. Bila sekolah nak cuti. Sumpah macam tak reti nak bersyukur tawu. :)


Thanks for reading sayang ! I LOVE YOU laaa :)