Kenangan Manis Campur Garam.




Assalamualaikum. Hai Hello. Puasa tinggal sehari aje lagi en en en? 
Budak budak yang tak SPM mestilah esaited gila babi kan nak rayooooo,
Ok. "Raya tiap-tiap tahun boleh, SPM sekali seumur hidup jeee..." Erkk ?Ehem cikgu saya cakap.
Sampai ke hari ini homework saya tak gerak-gerak pun lagi.
Dengan keadaan kesihatan yang agak kurang memberangsangkan ini membataskan
pergerakan saya uhukk. Sakit tekakkkk, batukkk batukkkkk erkkk berhingus bagai eyuckkk!
Homework saya dah lah banyak gila bapak saya rasa macam hm sekejap je kot cuti seminggu ni kan?
Sempat ke nak siapkan semuanya ni? Macam tak jeeeeee.
Tadi saya cuba try test buat homework Ekonomi. Ok siap satu soalan. Itu pun banyak. Lahai.
Soalan sejarah lagi banyak. Dah lah saya kurang mesra pengguna dengan subjek ini. Erghhhh!
Soalan esei dah ada 9. Mati lah cemnik. Nak terjun bangunan sekolah boleh tak boleh tak?
Cikgu Bm a.k.a bonda saya selalu cakap, "Kalau rasa taknak buat soalan yang bonda bagi,
baik pergi dekat tepi koridor tu terjun tingkat empat. Senang cerita..."
Bernas sungguh idea bonda saya itu. Haha menggalakkan ramai pelajar mati katak. Wuwu.
Tapi mulai esokkkkk saya berjanji akan menyiapkan kerja sekolah yang cikgu kasi tu sedikit 
demi sedikit. InsyaAllah. Walaupun hati saya memang keberatan sungguh nak buat
homework itu homework ini. #Makin hari makin skema ayat kau ni Ain kenapa?

Ok intro sangat panjang berjela. Alah macam karangan juga en, mestilah kena ada pendahuluan,
isi dan penutup. Tak kan nak main terjah je kot? Lepastu lepastu bonda saya cakap lagi kalau
buat pendahuluan tu mesti lebih daripada 80 patah perkataan dan lebih daripada 10 baris. Ok stop!

Mood saya hari ini sebenarnya nak cerita pasal gambar diatas. Gadis-gadis berbaju hijau ewah.
Tadi dengan buat-buat macam takde kerja padahal homework berbukit pergi godek-godek folder lama
dan oppsss terjumpa pula gambar ni. Sebenarnya gambar ni dah lama. Lama ke?
Dalam tahun ni juga. Masa kami sama-sama pergi kem kadet remaja peringkat negeri dekat K.Lipis.
Rindu giloooo dengan semua ni. Sumpah tak tipu. Kenangan paling best tahap siput berenang
yang pernah saya lalui. Saya yang paling besar dekat situ tapi saya yang paling tidak matured.
Dekat situ macam-macam saya belajar. Susahnyaaaaa kalau stay ramai-ramai, semua kena berebut

  #Untunglah mandi pun kena tunggu giliran dan bergilir-gilir sampai sejam
  #Untunglah kalau pergi kem mesti tak sempat nak mandi 
  #Untunglah dekat sana semua kena buat sendiri/berdikari sendiri
  #Untunglah dekat sana semua muka hitam legam tak nampak rupa.
  #Untunglah dapat pengalaman yang tak kan pernah dapat kalau tak pernah pergi kem.

Dekat sana juga saya kenal dengan macam-macam jenis orang. 
Disebabkan kami dari daerah Kuantan ibu negeri Pahang lah en yang daerah lain tu macam 
hulu-hulu ala felda sikit tak pernah jumpa bandar lah kan jadi mereka manyak jealous wooo.
Waktu nak balik kena kutuk/maki/mengejek bagai. Haha padahal mereka dengki tuuuuu!
Takpe memahami. Daerah Kuantan banyak juga dapat bawak balik hadiah daripada cabaran-cabaran
yang kami lalui sepanjang berada disana. Sebab tuuuu ramai yang dok jealous.
Padahal kami tak berlagak pun dekat sana ewahhh. Mereka saje nak jealous lettewww!

Mungkin tahun ni tahun last saya dapat rasa suasana cemnik. Wuhuu
Suasana bergaul dengan budak budak. Cehhhh budak budak? Eleh awak tu dewasa sangat ke?
Suasana budak tak matured main lumpur gelak gelak bodoh gila kot.
Lagi 78 hari lagi bergelar pelajar sekolah. Yayyyyyyyyyyy! sungguh tak sabar.

Saya nak lari laju laju dari sekolah tu. Saya dah tak suka tengok budak tuuuuuuuuuuu!
Muka yang bajet dia hot/bajet dia kacak sangat/bajet orang suka sangat lettew tengok muka dia.
Ehem menyampah ada lah bang. Eeeyeckk! Tolonglah jangan kasi saya berperasaan sebegitu rupa
di bulan ramadhan. Awak yang memaksa saya supaya bercakap begitu pada awak tahu tak
Eeeeee menyampah sangat tahuk. Sebab tu saya macam nak cepat-cepat-cepat blah dari sekolah tuuu.
Mujur ada tak kurang daripada sebulan lebih lagi. Menyampah dah nak tengok muka orang macamtu.
Sombong sesombong sombongnya. Tak friendly langsung ye? Orang lain pun takde masa nak
friendly dengan awak tau. Jual lah muka awak tu merata-rata tempat tengok laku tak?
Ada orang nak beli tak? Haha LOSERRRRRR LAH KAU!
Kcukup Ainnnnn. Hujan turun di akhir ramadhan. Hujan rahmat. Sejuk gila woo. K assalamualaikum.






Thanks for reading sayang ! I LOVE YOU laaa :)