Teman sampingan.



Saya memang suka ber-printscreen ni. Awak kesah?



Semalam budak comel ni tegur saya dekat fesbuk. Ehem rindu lettew. Ketemu dia
dekat Masjid Negara waktu sama sama menghadiri seminar pecutan SPM bulan
10 kot. Entah den tak ingat. Dia bukan bajet comel tau dia memang comel haduh
jeleous haku kenapa kau comel sangat fadhilah dah lah comel cinonet terbantut
pendek kenapa? kenapa? K ni dah melampau. Ampun ampun.

Ekcely waktu jumpa haritu saya kenal orang lain dulu then dia datang gesel gesel
dekat kami. Lepastu Sue bisik, eh muka dia kan Ain macam penah nampak dekat fesbuk
tau. Muka macam familiar. Then saya pun meng-ia-kan. Konon padahal tak kenal
pun lagi. Check check dekat fesbuk tak friend pun lagi, kenal hape kebendanya katakau.

Teman sampingan? Haku ingat dalam novel je ada watak sampingan bagai. Ahaks.

Seriusly, muka dia macam makcik arab alahai comel tahap kambing mengawan dalam
kandang sambil belai belai itik tengah beghok hm apa aku meraban ni adoi lantak.
Pokoknya, dia memang perempuan melayu akhir zaman wajah natural habis bak
buluh perindu kau lepasni kena belanja aku lah ye fadhilah sebab aku penat dok
puji kau ni. Belanja aku belanja aku.

First impression saya terhadap dia hm dia ni nampak baik. Talkactive ya salam.
Cakap mengalahkan ayam berkokok-kokok. Senang berkawan walaupun orang yang
baru kenal. Muslimah sejati ni ambik bahasa arab peh terpancar cahaya keimanan
tu fadhilah woi.

Saya ekcely jarang 'ber-aku ber-kau' dengan teman sejenis yang sama sama ada 
ehem ehem ni kui kui kui. Kebiasaannya suka panggil nama dan tak adooo lah kasar
sangat kan. Bila ber-aku ber-kau ni rasa janggal juga kadang-kadang. kelakar tak?
Kelakar tak? Kelakar tak kelakar tu lah hakikat dan apa yang saya rasa. Terasa aku
kau ni layak bahasa kan dekat lelaki je. Entah. Tapi disebabkan dia ni 'gila-gila comel',
ber-aku ber-kau tu lagi selesa kot. Muka nampak suci tapi brutal woo. Ahaks.

Paling best sekali waktu dekat Masjid Negara haritu waktu lepas solat maghrib nak mintak
nombor phone segala gelabah sangat macam lah dah nak balik time tu,
saya tanya cenggini, Fadhilah kalau aku letak nama kau fadhilah masjid negara boleh tak?
then dia pun cam eh agak-agak ah siap letak masjid negara dekat nama aku apehal.
fadhilah muar sudah ah muar tu tempat aku tinggal baru cun. Lepas dia cakap tu
kiteorang semua macam HAHAHA brutal habis ah kau minah gelak kuat gilo kot dah lah
waktu tu orang dah solat isya' tak pasal pasal kena marah dengan akak dekat situ.
Amik kau. Kenal tak sampai sehari, bergosip cam dah kenal bertahun. Rinduuuuu time tuuu!

Serius, Masjid Negara memang lawa! Terpegun dooo pertama kali melangkah dekat situ.
Jakunnya haku. First masuk pun rasa macam eh ni masjid ke istana? haha. Nasib baik
waktu tu dengan Sue memang kalau sorang sorang mati kutu lah gamaknya then duduk
bersila cari kutu watefak-nya hm.

Paper dia habis 13hb. Kesian kau ye Fadhilah. Dah basi woi dah basi. Ahaks.
Sabar ye teman. Masa mu akan tiba jua.

InsyaAllah lepas SPM ni nak buat reunion dekat kEy ELl asal ayat tu nak rEmPitzZz je ni ish.
Geli geleman. Nak jumpa semua! Sumpah rindu korang weh. Lepas SPM comfirm muka
tu lagi berseri-seri. 




Bila kita solat muka kita lagi comel daripada orang comel. See? Ni fakta ye bukan rekaan.
Cuba awak pergi tenung wajah awak lama-lama dekat depan cermin sampai cermin tu
retak hm cuba awak tengok walaupun awak tak secantik dia selawa dia seanggun dia
tapi bila awak solat muka awak yang tak comel tu ehem lagi comel daripada orang
yang dok tempek bedak dekat muka macam tepung gomak.

Daripada orang yang comel luaran tapi dalaman dia tak secomel luaran tetap orang
nampak dia tak comel kalau dia tak solat. Jelek tahu jelek.

Bila kita solat cahaya keimanan tu memancar macam petir dekat muka walaupun
kita tak comel macam orang comel. Walaupun.

Buat apa jadi comel tapi tak solat tetap orang nampak kita tak comel. Tahu?
Sapu dengan tepung gomak ber-lipstik merah menyala eyeshadow setengah inci
sekalipun non-ado lah wak kalau tak solat. Tetap tak comel.

Walaupun saya tak comel tapi saya solat ehem umi selalu cakap saya comel. K perasan.
Aii lufchiuuuu umi emmmuah! K tu aje, nak sambung stadi. Assalamualaikum. Much love.

Best pula main printscreen ni. Nampak kewl ajoo. Ahakz bai.




Thanks for reading sayang ! I LOVE YOU laaa :)