Dania, si celoteh cilik.




sukanya aku ini gambar,
sebab Dania ehem comel. *tutup muka*

assalamualaikum. untuk sekian kali-nya gua berkesempatan meng-update blog dua
hari berturut-turut. rasa bangga menerjah dalam diri. pewitttzzzz. bukan senang
gua nak serajin begini. ahakz. garu muntotot

harini penat. kerja apa tak penat woi. jadi bos pun penat tau. katakau. tapi dalam
kepenatan, gua kesukaan. gua dapat kenai dengan abam UIA. perghh abang jijoe
klon randy pangalila tu senyum lagi dekat gua. gua kan.. gua kan.. fuh tarik nafas..
abang jijoe pakai speck perghh cam ni haa.. *tunjuk ibu jari*

gua suka gua minat tak bermakna gua sayang gua cinta. gua minat tengok senyuman tu
wei.. ikhlas. tak hipokrit. please abang jijoe, senyum tu jangan meleret sangat,
bikin saya tak tidur malam auww. gugur jantung. eee, gediksss-nyesss

kalau tak dalam blog, dalam mana lagi gua nak melepaskan perasaan ni. dalam spender?
dalam baju? dalam jamban? namo namo..


ini dia Fatin Dania Aqilah mulut celoteh serupa bertih jagung. baru empat tahun tapi
bila kasi cakap, mengalahkan orang tua. rambut ketak ketak tocang macam rambut
palsu pula terserlah tahap kecomelannya.

ini adik sedara gua merangkap teman celoteh gua. bila ada dia, gua terhibur.
tapi ada orang cakap ini budak anak gua. gua emak nya. sentap tak? s.a.n.g.a.t.

kes pertama.
# haritu gua ambik dania dekat tadika kemas. waktu gua nak ambik dia tu,
cikgu dia menjerit panggil, "dania! ni mak sedara awak dah sampai".
sentapnya rasa hati ini. gua pun apa lagi, dengan pantasan-nya menjawab,
"eh, tak cikgu. saya kakak sedara dia". fuh nasib baik dan kasi penjelasan. ahaks.

kes kedua.
# ada satu haritu gua main dekat taman teman dania main. gua duduk tengok dia.
dia datang dekat gua peluk-peluk. gua perasan ada kakak ni asyik memandang.
mungkin dia ingat gua ni ibu muda. dia datang dia tanya, "anak ke?". gua terpinga-pinga
sambil senyum sopan. lah sangat. sepantas kentut gua menjawab, "eh bukan, saya
baru lapan belas lah kak, ni sepupu". then kakak tu pun cam, "ohh, yeke? patut nampak
cam muda..". terpaksa gua buat senyum tawar.


kes ketiga. *latest*
# tengahari tadi. harini, gua ambik si dania ni. gua masuk dalam tadika dia cakap
dengan cikgu dia semua, ontheway gua nak keluar dari pintu pagar tadika dia tu,
gua pimpin tangan si dania ni. sweet tak gua? ihik. gua perasan ada sekelompok
kawan tadika sebaya dia main dekat taman. tiba-tiba ada sorang kawan si dania
ni balqis datang dekat sambil senyum nampak lesung pipit, 
"eh dania, cantiknya mak awak.."
dalam hati terdetik, terserlah sangat ke sifat keibuan aku ni? ahaks. sentap gua doi.
adik adik, nasib baik awak comel dik. yang dia cakap cantik tu gua tak kesah sangat
walaupun gua tahu sememangnya budak kecik tu berkata jujur, budak budak lagi
mana reti menipu. yang dia cakap 'mak awak' tu bikin gua rasa nak tersengih sampai
hampir jatuh longkang. blup blup. then, gua balas, "bukan lah, kakak sedara dia.."
sambil senyum manis. then dia pun, "ohh kakak sedara dia..". sangat cerdik. nasib baik
gua nak cepat. kalau tak dah lama akak belanja awak choki-choki dik. geram tengok
lesung pipit dia. jujur betoi. 

bila gua ceghita dekat umi, haha umi cakap, "sifat keibuan tu dah ada..".


sejak sejak dah tak sekolah ni, ramai pulak nampak gua cam mak orang. ahaks.
lepastu kalau gua berjalan dengan ini budak, macam mak dan anak. sukanya tanda seru.

nasib baik si dania ni comel. nak jugak gua mengaku anak..ok penipuan.

assalamualaikum.




video ni semalam punya. kadang dia cakap merapu, tapi bernas.
bila kita tanya, dia tak dapat jawab, dia putar jawapan lain. cerdik.
video ni tak boleh rotate ah. senget-kan kepala anda 360 darjah.


sila abaikan suara selingan itu..


Thanks for reading sayang ! I LOVE YOU laaa :)