Bencikukunya.



Tanya umi pada suatu petang sedang aku menghadap telebisyen.

"..Ehh umi tengok awak makin putih. awak pakai apa ni? tak nak share dengan umi?
bagi lah umi pakai sikit..". sambil tenung aku lama-lama. khusyuk betul.

Mengada umi. padahal kulit dia lagi mulus dari anak dia.

"..Haha sejak bila pula anak umi hitam? orang dah memang putih. nak buat macam mana".
masih lagi pokus ke telebisyen.

Lalu umi buat muka bosan lalu masuk ke bilik dan solat. fed up umi dengan aku. kahkahkah.



Aku dan eyebag berpisah tiada. eyebag aku paling ketara dapat dilihat sejak akhir-akhir ini.
tidur tak menentu. dengan report dan mini project yang datang dari pelusuk mana
entah. otak sudah bercampur aduk. mana Financial Accounting dan mana satu
Cost Accounting. jangan tanya kenapa aku gila nanti.

Paling ketara sekali. minggu waktu aku siapkan mini project UBS yang begitu meminta
kesabaran yang cukup tinggi. tidur aku lintang-pukang. setiap inci masa, bagi aku
berharga waktu itu. memang lagi mudah sebab menggunakan Accounting System 
compare to kerja kursus Akaun waktu tingkatan lima dulu. this time more fussy.

Benci aku. titik.

Balik kelas. sempat makan sekejap then sambung menghadap laptop siapkan project.
mengantuk aku tahan bila tengok housemates lain sedap dibuai mimpi. taik aaa. 

Benci aku. lagi.

Kelas habis jam lima petang. singkat tak singkat masa jangan cakap. kena sambung
buat malam pula. bila masa nak borak dengan housemates. bila masa nak bergurau
senda macam selalu. semua sibuk bersepah depan ruang tamu siapkan project
masing-masing. waktu itu, baru tahu masa itu berharga sungguh. sungguh kabo.

Sampai nak turun bawah nak pergi cc pun malas ya rabbi. kadang kalau terpaksa
sangat nak turun teman housemate, aku yang memang tengah pakai baju tidur kartun 
pergi sarung cardigan pakai tudung. sempoi gila bak kata sorang housemate aku.

Nak makan. fikir dua tiga kali nak bergerak dari laptop. pergi masak air pun malas.
apatah lagi nak pergi buat nestum. masa ini baru aku rasa betapa pentingnya ada
personal assist. hahaha.

Paling aku malas. bila nak pergi basuh baju. disebabkan mesin basuh yang manual
lagi old school gila. terpaksa ulang alik dua tiga empat kali ke mesin. sebab sekali
nak basuh. sekali lagi nak spin. sekali lagi kalau dia meragam. ala biasa lah mesin ni
jantan nak manja dengan perempuan lah tu puihh muahh kau banyak berjasa mesin.

Bila sudah basuh. mesti kena jemur. dan kain yang sedia ada dijemur itu pun mesti kena
lipat. the malas part yang paling aku benci. nak tak nak, kena buat juga.

Dekat rumah sewa tak ada siapa nak jadi kuli batak kita. yes.

Doakan aku untuk Final Exam semester 3 ini ya. 21, 23, 29, 31 October. then, 

Welcome to Practical! Aku dah tak sabar. Assalamualaikum.




Thanks for reading sayang ! I LOVE YOU laaa :)