bayangan :)


hari niee , aku mengejar lagi bayangan tuu .

penat gila aku kejar , sampai berpeluh peluh .
tapi hampa , bayangan tuu tetap jauh meninggalkan
aku terkontang kanting dalam keadaan kepenatan dibelakang .
sampai hati kau bayangan , kau taa kesian dekat aku ke ?
namun lagi laju aku mengejar ,
lagi pantas dia berlari .
dalam keadaan kepenatan itu ,
aku mengimbau kembali zaman zaman taa matang dulu ,
aku yang meninggalkan bayangan itu terkontang kanting mengharapkan secebis belas dari aku mungkin .
tapi aku mengabaikan harapan bayangan itu sbb saat itu hati aku dah cukup tawar untuk dia .
aku sedih sbb dia taa mengharapkan kehadiran aku dalam hidupnya .
jadi aku mengambil keputusan yang aku sendiri taa berape pasti sebenarnya .
mungkin keputusan ini menyakiti hati sama ada aku atau dia .
tapi yang sangat pasti aku yang lebih mendalam merasai kesakitan dengan keputusan yang aku sendiri ambil . aku sebenarnya ragu ragu . mungkin keputusan itu terlalu terburu buru .
entah lahh mungkin jugak sbb tingginya ego aku .
mungkin saat tu hati dia meruntun sedih dan terfikir ape yang telah dia lakukan sampai aku membuat keputusan bodoh gila tu .
tapi kini , hampir setahun berlalu . dia langsung tidak mengirim khabar berita seperti sebelom sebelom ini . aku pelik jugak . sunyi sepi , tiada lagi bunyi vibration or nada dering dalam hp aku daripada dia . mungkin hatinya telah terisi . aku mengutuk diri aku sendiri . betapa bodohnya aku dulu .
dan kini aku pula menagih simpati daripadanya dan dia hanya buat tidak tahu saja .
dan saat ini , aku tahu begini lahh perasaan dia dulu . masyaALLAH . sangatsangat sakit .
dan sampai ketika ini , aku taa dapat lagi mencapai , mengenggam , memeluk , mencium bayangan itu . dan yang pasti dia terus berlari meninggalkan aku dibelakang .
dan aku pula masih mengejar dan masih lagi taa boleh terima kenyataan itu lagi .






Thanks for reading sayang ! I LOVE YOU laaa :)