macek zatie sygs - story ntuk awak !



ahaa ! awak tahu taa , saya lebeh suke berdamping dgn orang yg selalu bergaduh-2 dgn saya , bergurau-2 dgn saya , buad jahat dgn saya and pape lahh dgn saya berbanding orang-2 yg langsong taa memberi makne dalam hidup saya . saya jatuh sayang bila dekat dgn orang macam neh . saya suke dgn situasi yg sedang kita lalui skang . even nampak awak macam taa suke bila saya bergurau-2 dgn awak , tapi dalam senyum saya gumbira plus happy sangat . bergurau , bergaduh , taa bertegur sape , ber-touching2 tuh , normal bukan ? untuk membuatkan sesuatu hubungan ituh lebeh matang and bertambah akrab , praktikkan setiap bulan . pasti persahabatan yg dibina uh tidak akan hambar tanpe berlaku sesuatu yg menarek !

And mmg saya akui , 11 bulan sudah cukup untuk mengenali bagaimana sebenarnye tuan empunya name nur izzati amira neh . saya buleh tahu dimana kelemahan awak and dimana kekuatan awak . hati awak sangat-2 lahh keras . klau dibandingkan dgn batu-bata uh , hati awak lagi keras tahu . tapi disebalik kekerasan awak uh , awak kuat and tabah berhadapan dgn insan-2 yg taa sepatut bergelar lelaki macam tuh . patotnyee melindungi perempuan , tapi sebaliknyee and lebeh suke merendah-2 kan martabat seorang wanita yg sepatotnye harge diri mereka dilindungi . suke sangat bermusuh dgn perempuan , jadi isteri kau-orang nnty bukan perempuan eh ? kau-orang pilih lahh same jantina dgn kau-orang sbb tade seorang pown perempuan yg berangan-angan or bermimpikan dapat suami seperti kau-orang . entah-2 nnty , harge diri bini kau-orang pown , kau-orang injak-injak jugak . astagfirullahalazim ! mintak-2 ALLAH ampunkan laa dosa kau-orang tuh .

saya pown taa mungkin buleh jadi setabah awak . klau saya , sumpahh saya taa tahan bila hampir setiap hari harus berhadapan dgn insan-2 seperti ituh . tapi bila saya utarakan soalan macam uh kat awak , awak just kate biarlah dorang , zatie taa kesah pown . saya rase sedih bile dorang buad macam tuh kat awak . saya pown geram , tapi saya taa mampu buad ape-2 . tapi naseb baek awak neh jenis taa mudah mengalirkan air mate , sbb tuh saya gelarkan awak sbgai seorang yg PENYABAR dearrr ! awak sangat-2 sabar dgn kerenah dorang kan , sunggoh mulia hati awak sebenarnye . luaran jee maybe orang nmpak awak macam kasar , tapi dalam hati ade taman . lembut sebenarnye budak neh . satu lagi awak neh sangat taa suke berkira . haduyaii , sangat amat sukar nak melawan awak bila awak cakap itu , itu jee lahh . jangan ade orang berani nak cakap ini pulak . tapi saya dapat cari kelemahan awak dekat sini . AWAK SANGAT SUSAH NAK DISENTUH ! sape-2 yg gatal tangan sangat pegang lengan dia yg agak pejal-2 ubi uh , siaplah kena ber-das2 dgn dia . mmg dia sangat-2 pantang part situ . sebab tu lahh saya gunekan kaedah tuh sebagai care nak bergurau dgn awak . even awak rase gurauan tuh melampaui batas , tapi saya rase hanye tu kaedah berkesan kodd . disitu sebenarnye kelemahan awak . klau awak kasi respon , lagi saya suke kodd . saya kan kanak-kanak riang lagi , bulan depan baru cecah 16 tahun . so saya kena lahh habeskan sisa-sisa yg masih berbaki mase zaman 15 tahun neh . sebulan jee lagi nak jadi macam kanak-kanak jee , tahun depan nak ubah identiti . nak pasang AZAM baru . nak jadi MATANG , tanak da touching-2 ! yeay , doakan saya supaye dapat melaksanakan azam tuh . persahabatan akan lebih bermakne jika diselang-selikan dgn gelak tawa serta gurauan . saya pun taa tahu kenape saya sangat suke berdamping dgn awak even awaklah satu-2 nyee orang yg selalu buad saya menanges sekaligus terase . saya rase macam da kenal dgn awak dari kecik laa pulak . bila saya tengok awak rapat dgn orang laen , hati saya diserbu rase cemburu . nak tahu jelesh saya tahap macam mane ? macam klau saya tgok hencik boyfie saya berchit-chat dgn girl laen . macam tuh laaa . cemburu dekat awak lagi kuat kodd even tym uh kita taa bertegur sape ( bergaduh ) -,- busokk kan haty saya ? ahh ! lantak laa sbb neh haty saya . klau busokk pown , saya sorang jee hidu . jangan risau laa , korang taa ter-bau nyee . ngeee !

tapi kan awak , bila saya engad-2 balek kan cerita neh . saya sengih sekor-2 . saya cemburu kat awak macam saya cemburu kat hencik boyfie saya pulak . HAHA . mase tuh kan kita ade gaduh kan , alaa bukan sampai bertumbok-2 kan . taa bertegur sape jee , meng-gedix jee tym uh . mane saya kuat nak berlawan dgn awak , renyuk tulang saya kang . wink ! gaduh pown sebab awak amek sapu tangan saya and sorokkan and saya amek bekas pensel awak and sorokkan kat meja belakang uh . mmg taa expect buleh gaduh pasal hal yg remeh temeh camtuh . saya pulak bila awak macam menunjuk-2 kan yg awak macam marah kat saya tuh , saya pown mengundur diri and senyap jee . awak pown senyap jugak , so dua-2 mulut tertutop . saat tuh hati saya macam nak gila jee tahu . niat hati nak bergurau , tp kesudahannye macam neh . hampir setiap pagi mase datang skola and nak masok dalam kelas tuh , mate saya tertumpu kat meja awak dulu . klau awak taa datang , muke saya yg tengah happy uh jadi lesu jee . and one day , saya nak kasi awak jelesh sebenarnyee ! saya dudok sebelah dia and mmg pasang niat minta-2 lahh awak jelesh . ya ALLAH tolong lahh kasi budak neh jelesh . tapi tatao lahh pulak dia jelesh ke taa . takan dia nak btaw saya pulak kan . HAHA! mase tuh still lagi taa bertegur sape . tapi makin hari , makin dia taa hadir ke skola . saya pelik jugak , kenape dgn awak ? and mase tuh dila cakap awak taa datang sebab demam jee dulu . saya pun buad selamber jee lahh even dalam hati saya bagai disentap-2 mendengar khabar tuh . hampir terdetik kat hati saya . adekah sebab aku ? makin hari , hari-2 yg saya lalui di skola tanpe kehadiran awak , jadi hambar sekali . setiap pagi mate saya akan tertumpu dimeja awak disebelah meja saya . da dua minggu awak taa datang , then mereka-2 selalu bercerita tentang awak and saya dapat tahu awak kena DEMAM DENGGI . ahh ! hati saya macam disentap-2 mase tuh . dorang-2 nak pegi melawat awak kat rumah , saya nak ikut sekali ! tapi semue tuh taa mungkin , sbb kita still bergaduh lagi . mase tuh hati saya keras lagi lawan semue neh . kenape mesti mase kita tgah bergaduh ? awak remove saya from fren fb awak , awak tuka not following kat blog saya . dan saat tuh saya tahu awak sangat-2 marah dekat saya kan . even awak remove saya from fren awak dulu , setiap kali saya unline . pasti wall and status awak jugak saya nak jenguk . saya nak tahu perkembangan semase awak . tapi naseb baek semue neh hanye saya sorang jee yg tahu . klau taa , sumpahh MALU! da 2 mggu saya jalani hari-2 saya tanpe awak disebelah , dorang cakap awak ke perak and taa balek sini da sampai raye . saya nak mintak maaf kat awak ! saya menyesal lahh ! kat sane , awak masok hospital sbb awak mmg positif kena demam denggi . saya rase mmg amat sangat-2 menyesal dgn ape yg saya buad kat awak . then ade hari tuh saya terbace status kawan awak yg cakap awak masok ICU ! ALLAH uji lagi hati saya mase tuh . hancur luluh hati saya bila dapat tahu tentang tuh . saya macam taa percaye , then mule laa saya pk yg bukan-2 . peristiwa arwah cikgu kamisah tergia-gia diruang fikiran saya . sepanjang malam saya menanges sampai bengkak mate-2 sbb awak dan yg pasti saya sangat menyesal sbb kita bergaduh tu . andai betul perkara macam tu terjadi , saya takan maafkan diri saya smpai bila-2 . tu janji saya . dorang suruh saya mintak maaf dgn awak , tapi dorang taa pakse takut saya tertekan pulak . tapi saya malu . saya bukan lahh pemberani sangat , pengecut sebenarnye . hanye doa jee mengiringi hari-2 saya supaye awak cepat lahh sembuh . YA ALLAH , SEMBUHKAN LAH TEMANKU INI . SESUNGGUHNYE AKU AMAT MENYAYANGINYE ! tapi saya sedih taa lame , hati saya kembali ceria bila dapat tahu awak da ditukarkan ke wad biase . yeay ! saya sangat bersyukur sangat mase tu . senyum sampai ke telinge saya mase tuh taw , orang laen pown pelik . ahh ! usahe saya taa sia-sia . saya janji bila awak balek ke sini nnty , walau terpakse saya menebalkan muke sekali pown . saya tetap nak mintak maaf dgn awak . saya sangat menyesal . tapi bagus jugak awak dapat sakit tuh , klau taa saya still taa sedar-2 lagi kodd . mungkin ALLAH nak memberi kesedaran kat saya supaya menghargai sahabat seperti awak . kini saya sedar , saya patut meghargai awak . sangat berat ujian itu bagi saya . baik buruk awak , awak lahh penyeri hati saya di kala kesunyian !

tapi sekarang saya sedih lagi . sedih macam ape yg penah saya rase waktu tuh . kita terpakse berpisah ! yee , awak terpakse move ke melaka . sangat-2 berat hati saya . saya tatao laa sedih yg saya rase neh bertahan sampai bila . saya rase saya takan penah jumpe lagi orang seperti awak nnty . sumpahh saya akan merindui awak nnty ! klau diberi pilihan , saya nak awak terus stay disini . kita move same-2 bila da abes SPM kan . tapi ape hak saya nak halang-2 awak kan , jadi saya terpakse redha jugak . yg pasti klau ade jodoh , mmg saya nak jumpe awak lagi ! klau ade mase , datanglah melawat kami disini . *video special ntuk awak tuh saya da buad taw , tunggu nak upload dlm fb jee . nnty lahh . internet tgah buad bongokk lagi neh . wink !
( ahh , terkantoi laa selama neh aku ................. )

saya pown nak cakap kat awak ,
tapi malu lahh pulak neh ,
alaa alaa malu lahh .
tapi jgn ketawekan saya jugak taw !
( i love you more-more-more too lahh dear )




Thanks for reading sayang ! I LOVE YOU laaa :)