sebuah cerita yg penuh ceria !



awak awak ! hari neh 15 haribulan 2010 dah 2 tahun kite kenal taw . awak engad lagi takk ? ohh , andainyee awak engad lagi tarikh neh , tapi mesty taa mungkin kan . sebab tarikh neh dah jadi LIPATAN SEJARAH da pun . tapi tape laa klau just saya je yang engad . saya taa mungkin lupe tarikh neh taw . tiap-2 tahun saya bilang , tiap-2 hari saya hitung . ohh 2 tahun ? satu jangke mase yg agak lame mungkin . taa mungkin jugak saya lupe tarikh mule-2 saya kenal dengan awak . mase tuh SWEET sangat kan . awak macam malu-2 jeh . saya pun macam tersipu-2 malu jugak .  alaa , baru nak kenal-2 jeh pun , haha . ahaa , mase tuh awak masuk dalam kelas saya . ntah laa awak buad ape ntah . saje jeh kodd . tapi nampak macam awak buad keje jeh . ntah laa , saya taa amek tahu sangat pasal awak mase tuh , sbb saya malu nak tegur awak mase tu taw . dalam mase yg same , ade budak dua orang neh macam keneng-2 kan kite berdua jeh , yee2 saya tahu mereka berdua hanye bergurau , tapi saya still rase malu taw sebab mase tu awak dudok betol-2 kat depan meja saya . tatao laa kenape dengan mereka tuh , secare tindakan reflex pulak tuu . padahal _____ ! then mase tu jugak saya terpandang awak , dan awak terpandang saya . ahh ! sangat-2 malu saya waktu tuu . mereka berdua pulak macam mengejek jek . ahaa , padahal 1 minit jee kott terpandang , bukan lame pun . tibe-2 hati saya macam rase laen jeh . macam nak luruh kat lantai dalam kelas tu jeh jugak rase . then masing-2 cover-2 ayu and cover-2 macho jee laa . malu taa terkata kan . masing-2 sambung keje and buad macam tade pape yg berlaku . padahal taa kontrasi langsong lepas tu , asyek terpk-2 jeh pasal hal tadi . seakan-akan rase lucu pulak . then awak balek semula kat kelas awak , kelas awak taa jaoh pun . sebelah kelas saya je pun . tapi mase awak lalu kat sebelah tuh , sebab saya dudok tepi tingkap je kan . saya ternampak awak macam tengok saya . cehh ! then cover-2 ayu je laa . lepas awak jalan 2 langkah tu , saya pulak teringin nak tengok awak . alaa alaa awak SWEETO laaaa . saya senyum sorang-2 tapi naseb baek taa lame . saya engad hal tu berhenti sampai situ jeh . once upon a tyme , awak mintak num saya pulak kat seorang hamba Allah neh . hamba Allah neh sangat laa bermurah hati kasi num saya kat awak kan . mule-2 awak tanye dulu serba sedikit tentang saya kat hamba Allah neh , lepas awak berpuas hati baru hamba Allah neh suruh saya text awak dulu . alaa , sebab awak malu kan . alaa , saya pun sebenarnye malu jugak . alaa , awak neh taa GENTLEMENT taw . tape-2 sebab awak sweet , saya rajen and beranikan diri jugak men-text awak dulu . waaaa ! sangat-2 taa sangke saat tuh , saya taa bertepuk sebelah tangan maaa . awak pun _______________ kat saya . mase tu saya kuceng-2 malu lagi mehh . almaklum laa , girl klau da miang , mmg macam tuh . awak mesty pernah jumpe kan girl macam tu . hihi . hari demi hari kite kenal and kenal and kenal . bila saya tanye awak sebab ape awak _________ saya , awak pun cakap pasal hal dalam kelas tu . yg mase awak terpandang saya tu . act , mase tu saya da lupe laa , bila awak engadkan balek , baru saya rewind taw . ohh so sweet jeh tyme tuh . engadkan saya yg syiokk sendiri jee . andai saat tu buleh diundur , saya nak jeh mase tu berulang banyak-2 kali . oke mase neh hari last sekola , kat skola kite still taa bertegur-2 lagi kan . sebab malu punye pasal . tapi dalam hati saya mmg nk tegur awak taw . mase tuh kite berselisih , saya nak ke surau awak nak ke mane ntah saya taa tahu . awak pandang saya dan ukirkan senyuman yg cukup-2 menggoda tahu . muke awak da laa cumel then buad macam tuh pulak . mahu luruh jantong saya dekat situ jeh . oke mase tu saya try cover-2 cumel jalan terus dan tahan perasaan . dalam tengah jalan-2 tuh , senyum sampai ke telinga laa dibuadnyee . mane penah budak laki senyum kat saya macam awak senyum kat saya tadi . manis semanis manisnye . awwww ! oke stop sampai situ , hari neh last skola taw , so semua kena kumpul kat dewan jeh . alaa alaa , sometime saya ade jugak cari kelibat awak . bila saya da nampak awak , saya tenung jeh awak . mase tuh saya just curi-2 pandang je kott kat awak . mase awak cakap dengan kawan awak tu dan bila awak ketawe paling saya taa menahan . cumel sangat tahu ! berdosenyee saya rase pandang lelaki macam tuu . ah , cepat-2 beristighfar dalam hati . then mase tuh balek awal , saya keluar cepat sikit dari dewan tuu . saya cari-2 awak tapi tade pulak . saya engad nak balek dengan awak sebab kite tunggu bas same-2 kan . then hati saya hampa jeh mase tuh , yelaaa da laa last day skola hari neh , nak jugak try-2 cakap dengan awak . saya jalan-2 tanpe senyuman taw , mashemm jeh . then saya jumpe kawan saya , saya jalan je laa dengan dia . tapi saya rase macam ade someone belakang saya ,ahaa itu awak laa . saya senyum je kat awak , awak pun senyum je kat saya . same-2 berbalas senyuman manis . terkejot jugak saya sebab kenape cepatnyee awak buleh ade kat belakang saya sedangkan tadi still tade . then saya taa sabar-2 nak sampai kat simpang pembahagian nk ke kiri ke kanan uh , saya tengok awak , awak jalan kat tepi saya . waaa! akhirnye saya dapat jugak cakap-2 dengan awak even sekejap taw . sumpahh suare awak sangat UNIK untuk didengar . hihi . then saya teringat saya penah janji nak kasi awak bende neh mase saya keluar bandar hari tuh . saya seluk kocek baju kurung skola saya , saya cari keychain bear cumel yg saya janji kat awak aritu saya nak kasi kat awak . then saya hulur jeh kat awak . awak kate cumel , saya kate lawaa . yelaa saya yg pilih , mesty laa lawaaa kan . awak senyum je memanjang , baru first tyme jumpa and dapat bercakap-2 even dudok satu skola and kelas sebelah menyebelah sangat seronok . macam-2 bende nak cakap . oke , pertemuan saya dan awak terhenti sampai situ jeh . tahun depan sambung balek . ahaa . nak dipendekkan ceritaa , tahun 2009 da taw mase neh form3 , darah mude mmg gataii . ade satu hari tuu , kite gaduh . gaduh-2 macam tu jeh kott . tu pun sebab awak tanak pegi kat kelas saya tyme saya pnggil . saya tahu awak malu kat kawan-2 saya . awak neh macam girl laa . tape-2 saya suke klau awak pemalu , saya pulak penyegan . kite taa texting , taa bertegur kat skola lame jugak laaa . tapi saya taa tahan . saya _______ kat awak ! malam tuh , saya tulis surat nak kasi kat awak . nk texting panjang sangat . then pagi esoknye saya suruh org suruhan saya kasi kat awak . ayat saya tulis macam-2 kan , merapu je lebeh . saje nak menagih simpati dari awak . mule-2 awak terkejut jugak kate org suruhan saya tuu . pastu da 2 ari kodd , still tade respon dari surat saya tuh . mungkin awak pulak yg marah saya kodd . jadi saya biarkan laa dulu . mase tu hari jumaat , esoknye taa skolaa . saya dapat tahu ade orang kasi hadiah then letak kat bawah meja saya tuu . saya taa terpikir pulak awak mase tuu . yee laa , betol awak yg kasi . awak kasi saya rantai laaa . kat rantai tu pulak ade name saya . cumel jeh , sweet jeh , cute jeh . macam kanak-2 jeh warne dia . saya suke . bertalu-2 ucapan terima kasih saya kat awak lepas tuu taw . rantai tuu saya simpan dalam almari dalam bilik saya elok-2 , saya pakai untuk hari penting-2 jeh . sampai sekarang , rantai tuu selamat dalam jagaan saya . burfday awak mase tuu 19 sept . jatoh pulak mase hari rayee . so burfday awak mase rayee . then sebelom 19 sept tuu , saya cari hadiah nak kasi kat awak . dalam otak saya nak kasi awak baju laaaa . saya cari sendiri taw . saya nampak ade satu baju puteh neh and smart laa , saya berkenan . mesty cumel klau awak pakai sebab awak puteh then baju neh pun puteh . mmg smart laaa ! soal harge dia belakang ceritaa , mmg harge dia a little bit mahal . tapi saya taa kesah pun pasal tu . walhal sebelom neh taa penah lagi saya kasi baju kat budak laki , and saya tatao budak laki seperti awak suke ape . then malam tu jugak saya sampul-2 kasi cumel , tulis secebis surat sikitt , taa sikitt sangat laa . banyak jugakk . tulis kata-2 supaye awak suke baju neh . taa dilupekan jugak saya titiskan sedikit onedrop perfume kat baju tu supeye kasi wangi macam saya . sebab bagi saya baju tu sesuai sangat untuk orang macam awak taw ! mase 16 sept tuh saya kasi kat membe awak supaye pas kat awak , saya suroh awak bukak mase burfday awak . awak tepati janji . even lame , awak tunggu jeh jugak . tape-2 bersabar . mase malam burfday awak tuu , saya wish dekat awak . awak cakap kat saya terimakaseh ain , saya sayang awak ! terharu saya sampai tertido-2 pulak . saya happy klau awak happy taw .


sekarang daa 2 tahun berlalu ......... saya sangat-2 rindu saat macam tuu . saya nak sweet moment macam uh ulang semulaa . saya nak awak yg macam penah saya kenal dulu-2 tuh . tapi sekarang awak daa tade . kite mmg terpakse berpisah . awak semakin jaoh , jaoh dan jaoh . awak kasitaw saya pun mase saat-2 akhir , awak takot saya sedih nanty . bila saya engad balek mase dulu-2 and klau saya rase saya rindu awak , saya nanges sendiri-2 , saya meraung dalam hati , saya menjerit dalam diri supaye tade siape yg dengar . moment seperti tu sangat indah bagi saya sepanjang saya hidup 16 tahun . saya nak kecapi kenangan macam neh even bukan dengan awak lagi . sampai satu saat , saya harap bila saya terjumpe awak nanty , awak taa lupe kat saya . sebab awak sentiase ade dalam ingatan saya . sampai bila-bilaaa taw ! saya harap awak simpan lagi keychain bear and baju yg saya kasi kat awak tu taw . saya sayang awak macam seorang kawan yg sayang akan sahabatnye . insyaALLAH ia akan berkekalan selama-lamanyeee !




dicoret dengan seikhlas hati 
untuk insan ini : SHAHRUL HAKIM







Thanks for reading sayang ! I LOVE YOU laaa :)