Hari yang Ceriaaaaa! ;)



Hari nie sekolah best! best! Makin hari makin aku cintaaaaaa dekat sekolah . tktahu kenape .
Weheee! Mentang-mentang lah tahun nie je kan last sekolah . Nanti aku rindu! Auww auwww .
Then pagi-pagi datang sekolah kelas pun terang benderang je . Selalu elektrik tadaaaak!
Pihak sekolah dah baiki sebab ramai komplin panas lah gelap lah . Haih banyak cekodok betol ;)
Ah aku sukaaaa! sebab tu aku rase macam makin sayang je dekat sekolah nie even aku
makin hari makin malas nak belaja . Tu pun tktahu ape puncanya . Dudok belakang suka sangat
berkhayal sampai tembus dinding kelas . Asal ade mase terluang atau terbuang aku lebih rela
termenung then tersenyum-senyum kambing sorang-sorang daripada buad keje addmath
yang tajuk dia semakin buad aku ke-blurrrr-an . Naseb baek ade Fatin! Dia banyak tolong aku .
Kalau aku sorang-sorang mampus aku tktahu nak jawab hape . Terimakaseh daun keladi cun! ;)
Lagi-lagi dah masok tajuk graph bagai nie auwwww Math Mode pun aku macam blurrrr sangat
nie kan pun addmath . AHAHA kbaibai lah!


Tadi pun still ade lagi sesi bergambar . Tapi harinie untuk kelab dan persatuan dan dan
sukan dan permainan . Asek-asek dengar bunyi pengumuman je suroh turun dewan amek
gambar . Haih nak blaja Akaun pun tak tenang . Cikgu pun nak terang dekat kiteorang pun
tergendala . Akaun dah masok tajuk Kelab Dan Persatuan . Ouchh! Naseb baek agak senang woo .
Akaun yuran senang sangat! Keje kursus acc patotnye dah buleh start dah tapi cikgu cakap
tunggu cikgu taklimat dulu baru cikgu announce semula . Huwaaaa! Saye dah semangat dah nie cikgu .
Nak mula cepat-cepat nak siapkan cepat-cepat banyak benda lagi harus ku fokuskan . Haish .
Okay tutup cerita dulu malas nak pikir pasal tu lagi . Gulp!
Then aku tunggu jugak mane lah kelab aku nie . Nak gambar jugak nak gambar jugak!
Niat hati tknak belaja pun ade jugak kot . Kot lah HAHA . then mase BM ramai je mintak
keluar sebab nak bergambar tu lah . yang tak terlibat pun saje sebok kan diri . Heh .
Ya! orang first yang keluar Syamim dan Aliff si hantu tandas . Asek-asek pegi tandas .
Tak paham aku masalah dorang NIE . Buasir kot ? Muahaha . Then bonda ajak yang lebih-lebih
tu pegi library . Baca buku lah kononnya okay! Dalam 4bulan sekolah nie baru first time aku
jejakkan diri ke library nie tau . Whoaaaa makin cantek punye lah aku tak amek kesah kan .
Hebat tak aku ? Hebat kan! Nampak sangat aku bukan Ulat Buku . ahaa ;)
Then mase Addmaths pulak . Hah mase baru nak announcement bebudak kelab PNB turun .
Ngeng betol lah! Dah lah Addmath nie tajuk 'senang' , nak keluar pulak . Cikgu buad muka redo
je kasi kiteorang keluar . Just terlibat Aku , Sue , Fazira , Maziah , Syairah and Hajar .
Keluar sambil buad muka innocent . Lajuuuuu je keluar . Nie pun dah terniat macam nak masok
lambat HAHA . malas belaja kot! Keluar dalam pukul 12.20 then lepak-lepak dekat luar dewan
tu sebab dalam dewan ade perlawanan sepak takraw lagi hah . Tak habes-habes . Gulp!
Dudok santai-santai situ sambil tunggu cikgu penasihat kiteorang datang . Maybe cikgu ade
kelas lagi kot . Dalam hati mintak-mintak lah cikgu datang lambat lagi sebab malas belaja! HAHA .
Dudok situ angin sepoi-sepoi bahasa jelah tak menahan . Mata mamai je mengantuk punya
pasal . Area-area macam tu memang mengantuk! Then cakap dekat sue cemnie .

Aen : Sue , kalau tido nie sedapppppp gileh! Sambil buad mata stim whoaaaa
Sue : Tulah pasal . Haih malasnya belaja addmath Aen!
Aen : Kalau dekat rumah tak ngantuk pun asal dekat sekolah ngantuk sangat nie hah? Syairah2 ,
jalan lambat-lambat sikit japgi . Biar masok lambat sikit . MALAS wooo! Kalau buleh merangkak jeee okay .
Syairah : Okay Aen! Merangkak ramai-ramai baru lambat sampai .
Then aku pun usik-usik Fazira . Fazira nie budaknya lemah lembut . Comel cute tangkap leleh habes!
Aen : Whoaaaa Fazira sekarang dah pandai ponteng-ponteng eh! Haaaaaaaaa 
Fazira : Eh manada lah! Sambil senyum-senyum . Maluuuu ah tu ;)

Then cikgu sampai cari tempat untuk berposing . Aku rase gambar kelab nie paling banyak
sekali . Cikgu banyak songeh! Hmmm hikut je lah cakap cikgu . Kiteorang dah lah mengantuk plus
letih . Kfine! Then dah pukul 1.05 dah . Whoaaaaa lama kemain kiteorang dudok situ .
Masok kelas takut cikgu perli HAHA then masok reramai sekali cikgu pulak nak keluar
sebab terlibat dengan sesi bergambar tu lah . Alaaaaaaaaaaa baru nak belaja! *dalam hati sukaaa!
Then serbu tempat Fatin tanya dia suroh dia explain kan . HAHA terkezut dia! Kuss semangat .
Memang dari dekat dewan tu lagi kiteorang dah rancang lepas masok kelas suroh fatin explainkan .
Mula tercungap-cungap dia explain . Naseb baek kiteorang cepat 'tangkap' . Cepat pick-up!
Tapi aku lambat sikit . Upss! Sorry eh eh aku suke fatin explain Whoaaa cara dia bersahaja je .
Tak kedekut ilmu langsong kot . Tapi aku sakit hati cakap dengan dia . Otak dia kalau orang
cakap pahape lambat bebeno tangkapnya . Haih ;)

Then petang pulak . Hidup aku berkejar je! Petang latihan kawad pulak . Aku tak join .
Tapi aku sebagai leader perempuan tengok je dak Hafiz tu lead krs tu . Aku salute dia!
Hebad! Tak sia-sia budak tu dapat pangkat Sarjan . Memang suara lantang habes!
Dia form four baru dan aku as 'kakak' paling besarrrrrr lah kot kena tunjuk contoh baek jugak .
Serius gileh! Aku pun takut . Aku tak buleh jadi garang woi . Aku rase nak tergelak 
terguling-guling je . Haish! Muka aku tak buleh jadi garang lah . Tapi tadi aku terpaksa
jadi keji sikit sebab tknak dorang maen-maen . So far dorang bagus sangat!
Kawad nie ajar kite supaya berdisiplin kankan . Tadi aku datang 4.30 . Start pukul 3.30 .
Lewat sejam! Aku di kasi kelonggaran sebab rumah aku jauh dari sekolah . Penat wooo
kalau nak cepat-cepat! Sape berani marah aku ? Dak Hafiz tu pun tak berani lawan aku tau
even dia lelaki! HAHA sabet! Datang-datang senyumm dekat dia , dia senyumm balek auwww
senyap lah dia tu ;) Whoaaaa aku pun tak sangka aku siap marah-marah lagi bebudak yang
maen-maen dalam barisan tu . Spontan kot! Sorry adik-adik juniorku .
Esok ade pukul 3.00petang . Whoaaa seronok pulak tengok dorang kawad sambil aku memarahi
dorang! Asyekkkkkkk! =) Eh Pengetua aku dapat bercuti dekat Australia lah! Pengetua kau hadooo ?



Thanks for reading sayang ! I LOVE YOU laaa :)