Kuala Lipis vs Gunung Senyum ;)


Dekat sini aku paling BESARRRRRR! Dorang form4 baru aku form5 sudah


Assalamualaikum readers . Wehh weh! AKU TERPILIH PERKHEMAHAN KADET REMAJA SEKOLAH
PERINGKAT NEGERI . Yeah Alhamdulillah sangat-sangat sebab perkhemahan nie yang aku
tunggu-tunggu lepas pemilihan masa perkhemahan daerah tu dulu . Dan masa pemilihan
kadet terbaik pun aku tergolong dalam kelompok group budak yang star kawad ah kononnye .
Whoaaaa actually aku tak sangka pun dapat mendalah nie! Dulu pegawai tu cakap bulan 4 nanti
PPD akan hantar nama peserta yang terpilih ke peringkat negeri pulak . So i thought memang tak
dapat lettewwww ah tak kesah lah tak dapat pun . Tup tup Rabu errr semalam ah cikgu baru
kasi surat pekeliling tu HAHA siap pergi kelas aku segala woo . Ingatkan hape . Asal cikgu Adnan
pergi kelas ke tak lain tak bukan ah tu nak panggil Aen ah tu . Semua orang dah dapat agak . Gulp!
Then Ya Allah mengucap panjang aku Weee dapat hati je lah . Rabu cikgu baru kasitau tapi 
Isnin next week dah nak kena pergi Kuala Lipis tuuuuuu! Aku rase memang rush gila ah
PPD nie kasi surat . Asal tak kasi esok nak pergi harinie baru kasi? Booooooo!
Hey ape hak aku nak bantah-bantah bagai nie hah ? Kfineee! Then hari sabtu nie ade Latihan Pusat
sebelum pergi kem dekat Kuala Lipis tuuuuu . Dari 8pagi sampai 5petang . Gilaaaa kau!


Aku memang sukaaaaaaaa sangat ah sebab terpilih nie . Sebab antara 60 orang perempuan
masa perkhemahan daerah dulu PPD just pilih 18 orang je perempuan tau! and 17 orang lelaki .
Sape tak bangga sebab terpilih dari yang terbaek diantara yang terbaek! Erk betol ke aku nie ?
Ayat macam songsang jeee HAHA . Then budak 3 orang dekat atas nie pun dapat jugak!
Lagi aku macam nak menggila dan tak sabar nak pergi woi . Nak meet dorang plessh ah 
rindu ah weh nak gelak-gelak membabi buta HAHA . Gelak tak ingat dunia kan kita kan ? Hehe .
Sekolah aku patotnye wakil 3 orang tapi sorang lagi pindah sekolah Smart sudah . So tinggal
aku dengan Hafiz je ah . Yang sorang lagi tu wakil untuk sekolah baru dia ah . Huwaaaaa
dah ah pergi hari isnin memang aku cuak gila ah seko dah lah time tu time assembly .
Tapi si Hafiz tu haih aku geram dengan kau hoi . Weh khemah kadet Polis kau buleh pergi kan
Time khemah kadet sendiri buad-buad tknak pergi pulak! Woi aku flying kick kang nak ?
Ah aku tak kira , kau kena pergi jugak! Tak kira tak kira HAHA ski paksa-memaksa pulak .
Heh wajib kot ;) Lagipun Sijil Negeri dah ah aku Form Five sekarang memang perlu sangat
sijil-sijil semua nie tahu . Cikgu pun cakap bila first time cikgu cakap dekat aku pasal khemah nie
Sijil Negeri bukan senang nak dapat so jangan lepaskan peluang nie . Weeee cikgu Adnan cakap ;)


Sebenarnya aku pun taktahu ah bila dapat tahu pasal nie perlu ke aku bersorak-sorak?
Perlu ke aku tersenyum gembira? Perlu ke aku menanges? Perlu ke aku melompat-melompat
sebab terpilih? Perlu ke aku menjerit keriangan? Or perlu ke aku bersedeh? Okay banyaknye perlu!
Aku gembira Yeah memang aku gembira sakan sebab dapat tahu aku yang terbaek 
diantara yang terbaek tapi....... Aku sedeh sebab AKU NAK BELAJA! mid-year exam dah
dekat bulan 5 kot . Then cikgu Addmaths aku cakap selasa depan ade surprise HAHA 
ingatkan hape pulak then cikgu cakap tadi selasa tu ade Seminar Addmaths . Sehari tak belaja!
Aku nak joinnnnnnn jugak hoi . Ah naseb ah so padan muka kau Aen! Sedeh ah aku selalu
clash waktu-waktu keemasan cemtu . AH TAK SUKANYA SAYA WEH! 
Lagi gempak aku pergi Kuala Lipis tu dari hari isnin sampai Khamis bersamaan 18-21April 2011 .
Then Jumaat pulak ade perkhemahan bersepadu dekat Gunung Senyum , Temerloh! Gila kau aku tak pergi
khemah tu . Dah ah aku ketua segala kadet-kadet puteri tu . Hancurrrrr kadet aku kalau 
ketuanya tak menghadirkan dirinya . Lagipun kalau tak pergi , rugi woh . Dah ah aku tak pernah
jejak langsung ke gunung-gunung nie . Nak merasa jugak! Akanku gagahkan diri ini
untuk pergi ke Gunung Senyum tu lepas balek dari khemah Kuala Lipis tuuuu . InsyaAllah .
Tapi aku tak yakin sangat sebab aku nie cepat penat! HAHA sebelum pergi memang cakap lain ,
lepas balek haremmmmm . Selalu clash waktu cemtu . Tak suka tak sukanya sayaaaaaa!
Macamane kalau aku tak pergi kem dekat Gunung Senyum tu ? Hah tak dapat ku bayangkan!
Semua orang harapkan aku . Yeah mentang-mentang ah aku senior dorang . Kejap kejap kak Aen
sini kejap-kejap kak Aen sana kejap-kejap kak Aen sinun . Semua nak panggil kak Aen je kan .
Haih rase tua ah pulak! HAHA aku perasan aku muda sekali ;) Then seofcoznye kegelapan 
kulit aku nie akan bertambah! Tak sanggup nak akui diri sendiri nanti hoi . *kejammmm! hee =)

So kesimpulannya , insyaAllah aku akan pergi kem kedua-duanya sekali . Haih aku agak dah
mesti penat menggila nanti . Suck! So aku takde dekat rumah berderet Isnin-Khamis
dan disambung lagi pada hari Jumaat-Ahad . Lol . Jangan rindu aku tahu! Sayang blog muah sikit!>3
Woi tadi dah siap present oral BI dekat depan teacher . Alhamdulillah selamat jugak . Aku buleh
pergi kem dengan tenang dan hati yang terbuka AHAHA doakan aku berjaya dekat sana nanti okay .
Ade rezeki buleh pergi ke peringkat kebangsaan pulak Hoh berangan lebeh pulak kau! ;)
Doakan aku tak penat sekali . Weheeee . Eh dari Kuantan ke Kuala Lipis jauh ek ? HAHA kbai readers!
Tak sabar nak meet teman rapat se-kem masa dekat Taman Pertanian dulu tu . Sayang korang!
Takde ah bosan sangat nanti latihan hari sabtu nie sebab dah ade geng!
Fara , Ieka , Tasya meet korang sabtu nie okay ? Mood tak sabarrrrr gila-gila-gila-gila-gila sudeh! kbai!

HARAP-HARAP DAERAH KUANTAN DAPAT WAKIL PERINGKAT KEBANGSAAN PULAK NANTI HAHA INSYAALLAH . TAK MUSTAHIL KANKAN ? TEHEEE ;)



Thanks for reading sayang ! I LOVE YOU laaa :)