Perkhemahan Krs Peringkat Negeri Pahang


PERKHEMAHAN PERDANA KRS PERINGKAT NEGERI PAHANG
KAMPUNG LALANG , LIPIS .
18 HINGGA 21 APRIL 2011


Otw nak ke Kuala Lipis . Tuan kasi penerangan dulu . Yeahhhh!
semangat hijauuuu semua . Aku pun tak paham kenapa asal krs je kaler hijau? Choyy



Baru sampai dan dorang tengah buad gajet nie so 
aku dengan segala hormatnya meng-kandid-kan dorang haha




Tasyaaaaa semangat gila doooo last-last tak jadi punn ;)


Echa sorry dik ter-candid ah ;)


Otw nak balek . PPD baek hati kasi kiteorang baju kaler kuning tu .
Ade lambang PPD tahu . Kau hado? non-hadooooo~
Memang kontra gila ah . Dah ah gelap pakai naju kuning pulak dah haha keling malii~

macam sakai jeeee -,-

haha aku buad gila dalam bas . boring doo lame-lame dalam bas so aku buad muka
bodo-bodo . Haih ade lagi yang percaya aku nie form five . Lawak pulak bila
aku cakap aku form five dorang terus hah form five ke? Tak gaya form five pun . 
Okay aku nak muda jugak ;) Dorang yang form four pun lebeh matured lagi dari
aku yang form five nie . Tapi sekanak-kanak ribena aku pun aku punya 'gila-gila' tu laen
sikit tapi bebudak nie yang form four nie 'gila-gila' dia laen sikit daripada aku .
So aku layannnn je dorang buad gila . Lagi-lagi Echa ya Allah sorang tu jerit-jerit kasi
dekat dia tuuuuu . Kanak-kanak gila! Act dia panggil aku Kak Aen tapi aku suroh panggil
Aen jeeeee last-last dia panggil Kak Aen jugak sebab dia ikut Intan panggil aku Kak Aen .
Tapi aku sama saiz je dengan dia terasa dan berasa janggal pulerrr yea bila ber-akak akak nie haha .
Then masa turun bas tu nak balek dah tu dorang yang form four tu salam siap
cium tangan aku lagi haha yess aku tak kesah tanda dia hormat aku lettew .
Ade budak sorang tu Fatin nama dia matured dari aku lagi hah form four lah bila balek 
tadi dia cium tangan aku siap cium pipi tiga kali hah . Jasmine pun wish gud luck dekat aku
SPM nanti . Hah SPM? Ape tu? Aku lupa woo aku dah nak SPM . lupa lupa~ ;)



Wootwoot i'm back! Yehaaaaa! Aku nak story panjang nie . Tengah ade MOOD nie tau tau .
Kalau nak bace stay je okay sayang , kalau taknak bace awak blah ah buad nyemak je tau awak nie ish .
Aku baru balek petang tadi pukul 6.30 tuptaptuptap 7.00malam tu sampai rumah . Sikit pun
tak rehat langsong kot . Maybe tadi dah terlelap dalam bas . Yesss! Tido dalam bas tak best ,
dorang bising ya ampunn pless ah . GGRRR~ Fyi , aku pergi kem 4hari 3malam kan whoaaa best
KOT lah jugak . Best not bad ah . Seronok enjoy tu memang ade lah kan tapi disiplin
dekat situ kuat sangat . Okay okay aku nak cerita nie dari awal aku petang isnin tu sampai
petang tadi . Ce cite ce cite hahaha .


Isnin (18 April 2011)

Berkumpul dekat PPD Kuantan pukul 8.00pagi . Yeah! Aku dengan perasaan gementar lagi berdebar plus
dengan takut equal to cuak usung beg lalu bawak masuk ke dalam sekolah . Aku tumpang dekat pondok 
kak shima je . Act barang aku tak banyak sangat pun dan aku tak berminat ah bawak barang-barang banyak
sangat sebab nanti ade lah tertinggal ke hape tak ke menyusahkan diri sendiri tu kankan? Maluuuu doo .
Dah lah kena pakai tudung krs yang kalerrrrr ijau tu dengan baju krs dan suar track . Aku masok dalam 
sekolah jadi bahan tontonan . Mesti bebudak tu gelak-gelak dekat aku tu . Ohhh maluuuu haha . Aku 
nak jumpe cikgu zalina sebab nak mintak hacker so kena ah pergi ronda-ronda dalam sekolah tu dah lah
time assembly so reramai ah dekat luar dewan tu . Bila aku lalu semua pandang pelik . Aku buad muka 
tebal 10inci tahu jalan straight tak toleh-toleh dah hah . Lajuuuuu pulak tu hahaha . Jumpe cikgu dekat
kelas Pendidikan Khas aku tunggu cikgu amek hacker tu haih bebudak pendidikan khas tu pun pelik tengok
aku tau . Aduh! Aku gerak ke PPD tu dengan cikgu Adnan . Lambat gila cikgu datang aku buad muka cuak
sekali lagi sebab time tu dah pukul 7.50pagi . Berdiri dekat pondok kak shima tu seko-seko . Kalau kau kan
kau maluuuu tak? haha kalau tak malu tu takde muka lah tu . Sampai PPD tuuu berkumpul dekat kantin
Sk Teruntum . Choyyy ramai lagi tak datang kot . Stupidddd betol! Aku beria nak sampai awal haha .
Ade dalam 20 orang cemtu lah yang dah datang . Lepak-lepak situ dulu then bila dah semua sampai
berkawad kejap dekat sebelah kantin . Yeah mereka semangat dan aku pun! Kiteorang gerak lewat sikit
sebab pegawai tu uruskan hal borang pendaftaran tu nanti . Dalam pukul 10 lebeh tu gerak otw pergi
Kuala Lipis nun jaoh disana . Okay kami Kontinjen Kuantan tahu thats mean wakil daerah Kuantan .
Lepastu berhenti RNR breakfast dulu . Woo woo kasi satu polisterin nasi tu macam tak cukup je hahaha .
Then teruskan perjalanan lagi . Aku rase Kuala Lipis nie paling hujong kot dalam Pahang . Memang jaoh gila!
Sampai pun dalam pukul 4.30petang . Kau kira ah berapa lame . 5jam kot aku dok dalam bas tu macam
nak terbako punggung ohh . Asal jaoh sangat? Dah sampai situ daftar dulu act tak sampai pun lagi sebab
Pusat Koko dekat situ pedalaman gila kot . Kena naek Hillax tau kawasan dia berbukit bukau aww berangin
best gila tau! Aku rase kalau tak pegang kuat tudung sumpah tudung buleh terbang aww . Sampai dekat
kawasan kem tu pasang khemah pulak hah . Satu khemah 3 orang choyy luas kot sebab khemah tu besarrrr
gedabak ah . Memang selesa gila tahu .Then dengar taklimat keselamatan . Malam dia kasi kumpulan .
Bercampur setiap daerah so aku tak sama dengan dorang yang sama daerah dengan aku tu . Ade 11 daerah
semuanya woo . Memang ramai bapak! So aktiviti integrasi dia mengikut kumpulan . Aku dapat kumpulan D!
Okay lupa nak btau aku sekhemah dengan Intan dan Echa wootwoot naseb baek dorang kecik-kecik kurus ;)



Selasa (19 April 2011)

First-first pagi tu berkumpul dekat padang kawad then ade senaman pagi dulu sebelum mulakan aktiviti
dan sarapan . Then masa buad senaman pagi tu kadet puteri macam buad tak serious lah macam memain 
je so tuan tu suroh kami-kami yang kadet puteri nie baring atas tanah tu lepastu suroh meniarap sambil
tangan dengan kaki naik keatas . Memang tak buleh nak cakap hape lah memang sakit gila dekat 
'kawasan-kawasan' yang ditiarap tu ah . Redo je lah! Kadet putera macam mengejek haha tahik betol dorang .
Alaaaa nak suroh kadet puteri lompat-lompat sumpah macam hape jelah . Silap hari bulan lompat-lompat 
nampak perut buncit . Eeeeee malu dooo . Kadet putera buleh ah . Memang dasar TETTT! Awal-awal dah
kena regging dah . Haih . Sakit badan aku . Then mula aktiviti integrasi . First aktiviti aku ujian kawad .
Malas aku nak detail sangat ah . Buad tu 2jam lepastu buad ikhtiar hidup woo . Ade rumah Kak Limah
dekat situ . Serammm sejuk haku! haha . Lepastu petang aktivit air! Dia bahagi kepada kumpulan kecil
kena buad rakit then nanti setiap kumpulan berlumba dekat tengah-tengah paya tu . Paya lah kot haha .
semua kena berendam dalam air . Whoaa masok dalam tu rasa macam taknak keluar je tau .
then petang pulak ade aktiviti jalan lasak nie antara daerah lah . Choyyy aku ingatkan hape jalan lasak tu
redah-redah hutan jelah lepastu lumpur-lumpur tapi besttttttttttttttttt gila . Rugi kau tak pergi Hafiz oii .
Malam pulak ade PAFA stand for Perkara Asas Fardhu Ain okay kanak-kanak . Diuji doa harian ade 36
tapi just ditanya 3 je naseb baek aku buleh jawab lepastu bacaan dalam solat lepastu jenis air untuk
bersuci dan jenis najis serta rukun mandi wajib . Berapa je aku tak buleh jawab , yang laen alhamdulillah .


Rabu (20 April 2011)


Pagi tu senaman dulu lepastu makan then ade Ujian kawad kaki dan Gajet antara daerah . Aku masok kawad!
Aku tak minat bergajet nie . 10orang kawad 8orang gajet . Berkawad tu cemtu jugak ah sama macam
ujian kawad masa aktiviti integrasi tu . Lepastu dah habes sambung aktiviti integrasi yesss orientering 
pulerrrrr . Dapat dengan Jasmine . Orientering best lagi daripada pandu arah . Senang kot!
Then teli temali haha nie memang aku lemah sikit and and tak berapa nak menonjol minat kearah
tali temali nie hah . Dan aktivit last sekali bantu mula . Ade 3kes aku kena selesaikan kes berat woo haha .
kelakar pulak rasanya . Then malam tu dengar ceramah agama dekat masjid weh . Masjid dia atas bukit tau!


Khamis (21 April 2011)

Bersiap untuk majlis perasmian penutupan . Pakai baju full dress krs tu . Siap-siap berkumpul
dekat padang kawad . Whoaaa ramai jugak ah pengsan sebab tak tahan panas tapi aku alhamdulillah
bertahan sampai kehari yang keempat . Tepuk tangan sikit! ;) Panas gila berjemur bawah matahari tu
tau . Dalam baju nie tak payah cakap ah memang berlejut dah dengan air peluh meleleh-leleh . Eeeuuu!
Muka aku gelap! Ahhhh malu dooo! Then habes majlis tu kemas kawasan khemah tu terus bersurai
balek naek bas semua . Dalam bas otw tu tidooooooooooo jelah kan! Haha weh weh aku tak mandi
pun sepanjang ade dekat sana haha memang busuk pun eeeyuck so what? Winkwink . Sampai terus
berkumpul dekat PPD thenn tunggu sampai abah datang amek . -The End-
Act aku rindu sekolah aku rindu bilik aku rindu bear aku rindu katil aku rindu blog aku rindu
facebook dan aku rindu segala-galanya . Dudok sana aku tak ingat langsong hal dekat Kuantan nie
tapi bila dalam bas otw nak balek tu baru aku rasa kerinduan dekat semua tu . Awwww katil dah panggil bye!

Yeah tak dinafikan dengan adenya kem macamnie akan mengeratkan lagi hubungan sesama islam .
*Cehhhhhh ayat bm kau Aen! A++++++ tahu . Aku dapat kenal budak from daerah Raub , Bentong , Lipis ,
Jerantut , Temerloh dan daerah lain . Seronok plus enjoyable sangat ah ;)



p/s : ESOK KE GUNUNG SENYUM , TEMERLOH PULERRRR . YAHOOOO! MELENCONG SAJE
        KAU NIE KAN AEN . HARAP-HARAP LARAT LAGI AHHH! PENAT KOT HAIH ;')




Thanks for reading sayang ! I LOVE YOU laaa :)