Tiba-tiba teringat moment nie ;)



Tadi aku godek-godek folder "KEM KRS PERINGKAT NEGERI PAHANG" lepastu aku rasa macam nak 
show-off je gambar hasil pencurian aku dekat facebook budak laki tu. Sorry dik. Haha. Masa nie
kem dekat Kuala Lipis haritu. Ya Allah sumpah rinduuuu muahh muahh doo dekat budak-budak nie haa.
Even sekejap je jumpa, tapi rasa macam dah kenal lama kot. Sebelum nie aku tak kenal pun dorang.
Dorang bukan dari sekolah aku tapi dari daerah yang sama dengan aku. Kami pergi nie dengan membawa
nama 'Kontinjen KUANTAN'. Agak lama dah, area bulan lepas. Lama ek? Hehe. Cuak takut ngeri semua
ada masa nie takut dorang tak sekepala dengan aku tapi tapi alhamdulillah. Dorang sekepala seotak 
dengan aku. Yang depan tu ketua platun aku. Comel kan? Jasmine namanya. Muka matured habes doo.
Suka dengan dia. Baik je. Aku cuba bandingkan aku dengan dia, Ya Allah macam langit dengan bumi
lee pulak. Dia form four baru, aku form five sudah. Tapi tahap ke-matured-kan dia tu lebih tinggi
dekat dia lah. Aduhai. Tapi rasa macam aku yang form four, dia yang form five. Haha. Okay dorang
semuanya form four kot. Aku je tersesat sorang. Tapi dikelilingi dorang, aku tak rasa aku FORM FIVE
kot! Ala tahu-tahu jelah kan 'budak bawah umur' macamane, aku pun terikut-ikut.
#Akucakapmacamakunieatasumursangatleepulak. Haha. Nasib baik dorang tak cam aku
'Muka dak Form Five'. Hehe. Yang sebelah tu daerah hape ntah. Muka lu orang kerek je doo.
Menci-menci-menci tawu! Haha tetiba nak benci orang pulak ;) Chill doo.
                  
Masa nie hari first keberangkatan kami ke LIPIS. Kena berkumpul dekat PPD Kuantan sambil 
memakai baju t-shirt krs, tudung hijau krs, dan seluar track tu yang buat aku tebal muka pergi
sekolah waktu pagi tu. Haha malu untuk dikenang. Orang pandang aku macam aku nie penjenayah je doo.
Tengok tu macam tak bermaya je semua. Tak pergi lagi tu. Apa nie apa nie. Tunggu lambat sangat
sampai 2jam kot. Berasap punggung membe-membe aku nie. Haha. Muka macam frust menonggeng 
pun hadoo nie. Mereka semua nie teman baru aku. Aku kenal dorang yesssss ternyata dorang tak
kerek langsung kot. Muka suci murni ehemehem je semua doo. Aku datang masa nie sebatang kara je
dan bila tengok dorang sangat 'talkactive'nya, aku pun tunjuk bakat 'talkactive' aku jugak seperti 
didalam kelas ;)



Aku tak paham betul kenapa dekat LIPIS nie panas dia melampau-lampau sangat. Terik nak mati rasanya.
Masa nie majlis penutupan. Kami dudok mengadap matahari macam nak pengsan. Dan terbukti
ramai yang 'tumbang'. Aduhai. Lemah betul dorang nie. Bukan Kuantan ek, daerah lain.
Cuaca sangat tak menentu whoah. Kalau panas, panas macam nak mati. Kalau hujan, hujan macam
tknak berenti je sebab lebat sangat doo. Hmm, tapi secara totallynya kawasan dia sangatnya lah lapang.
Buleh muat kapal terbang seketul kot. Haha. Ceruk pendalaman. Naik lori nak masok ceruk nie sebab
bas tak muat nak masuk. Sangat best. Dalam setengah jam kot nak masuk ceruk nie. Masa nie lah
moment paling best yang tak dapat dilupakan. Sampai tudung aku pun nak terbang masa nie. Miahaha.
Buleh buat tajuk karangan nie. Haha tetiba je kbai.





'Adik-adik'. Eeeuuuu. 'Adik-Adik'? Hahaha. Geli pulak aku rasa. Semua nie bawah-bawah aku.
Ada form4, form3,form2 pun ada. Memang aku rasa aku sorang je form5 dekat sini.
Nevermind aku paham doo. Aku nie memang miang nak join semua benda. Semua muka nak matured je kan.
Semua baik-baik. Semua kelakar. Semua ceria-ceria. Semua suka buat lawak. Semua semua lah!
Hah, semua suka makan makanan sampai tinggal sikit je dekat kadet puteri. Sian gila kiteorang.
Makan bekas-bekas budak laki je. Tawu-tawu lah budak laki makan macamane. Tak ingat dunia doo. Haha.
Sorry, Gua tak kenal lee nama lu orang adik-adik ;)




Kuning? Kenapa kuning? Asal perlu kuning? Nie baju PPD kasi free tawu. Kau hado? Takde kan. so senyap.
Memang sangat MENYERLAH hendaknya. Masa nie nak kemas-kemas balik. Balik kena pakai baju nie.
Baru nampak 'Kuantan' sikit kan. Sampai-sampai ada daerah yang dengki dengan baju kuning kami tu
cakap, "Eeee. Kuantan baju kuning macam keling dah" Pehhh! Sentap mak nak betul. Tahu lee kan
kau tak mampu nak milikinya. So senyap. Tapi ada betulnya jugak kan. Muka hitammm, baju kuning.
Memang kontra sangat lee. Tak salah dah orang nak mengejek, 'Kuantan Keling'. Hahaha.
Jelas sangat kekelingannya itu. Hehe. Tapi tapi saya bangga doo pakai baju nie masa nak balik tu
sebab ini menunjukkan PPD Kuantan pemurah siap sharing-sharing baju lagi youu. Free pulak tu. Haih.



SEMUA KENANGAN YANG KITA ABADIKAN BERSAMA DISINI, INSYAALLAH TAK AKAN SESEKALI DAKU LUPUTKAN DARI INGATAN. MOMENT KEM PALING BEST DALAM HIDUP AKU 'KOT'. HAHA.






Thanks for reading sayang ! I LOVE YOU laaa :)