Alergic apakejadah entah.




Assalamualaikum! Firstly, saya nak ucap terima kasih manyak-manyak-manyak kepada yang
telah sudi tag saya di blog kalian. Tapi seribu kali kemaafan saya pinta sebab saya sangat
kesuntukan masa sekarang ni. Bukan niat saya nak membajet disini macam kau sorang je kan busy
haha bukan bukan tapi mostly yang tag saya tu soalan yang sama. Sekali lagi i'm sorry!
Niat korang yang men-tag saya tu, amatlah saya hargai sangat-sangat!

Intro kejap. Ok semalam kan semalam kan saya kena cocok dekat muntot! Serius sakit wuwu.
Tapi kenapa? Ok ceritanya bermula begini. Semalam waktu sedang menjalani jadual anjal
dalam kelas waktu Maths, saya terasa badan saya gatal gatal. Gatal bukan macam nyamuk
gigit ke semut gigit ke tu normal lah kan tapi ini gatal lain macam sikit. Tetiba tengah saya buat
latih tubi tu tengkuk saya rasa gatal. Then saya garu garu lah tanpa ada syak wasangka ke apa ke kan.
Badan pun terasa bahang macam nak demam. Ya Allah kenapa dengan aku ni?
Otak pun dah tak moleh nak fikir dah masa tu. Pening sepening peningnya. Tangan ni still menggaru
lagi badan tengkuk kaki semua. Rasa macam nak menangis. Tanya Zaty dekat depan jam dah pukul berapa?
Then dia cakap dah pukul 2.40petang. Hampir je ni. Sabar Ain! Pukul 3.00 balik.
Tapi dah cadang dengan dorang nak stayback pula. Habis waktu jadual anjal, terus ke surau
solat semua. Rasa tengkuk, dah panas. Hati ni berkira kira nak stayback ke tak.
Tapi lepas solat tu rasa ok sikit, ok takpe lah. Tangan masih tak berhenti untuk menggaru.
Tak sabar rasa nak balik rumah nak tengok apa jadi dengan badan saya ni.

Waktu stayback. Saya tengah buat latihan Ekonomi negeri Kedah. Tetiba pula rasa mata 
macam membengkak. Tanya Sue, Sue ce tengok mata Ain bengkak ke bawah mata ni?
Then Farhan pun sibuk nak usha tengok juga. Cepuk karang! Garu garu lagi sampai puas.
Sampai bengkak dekat mata tu makin membesar. Opss. Apa ni apa ni?
Mata moleh buka kecik je macam anak cina. *katakau* Badan saya ni hanya Allah yang tahu
betapa gatalnya saat itu dan yang pasti kalau tak fikir saya disekolah ketika itu akan saya
buka baju sekolah saya tu dan garu sampai saya puas! Hah. Tapi saya masih waras. Lek lu!
Malu lah macamni karang tunggu abah bawah pokok tu ada orang tengok aduh aduh. *monolog*
Pukul 4.30 call abah suruh ambik. Lepas say Bye bye! dekat Sue, saya terus tuju dekat tempat biasa
saya tunggu abah. Tangan still menggaru. Nampak kelibat kereta abah, cepat cepat buka pintu
then tanya abah, abah tengok mata ni bengkak sangat ke? *sambil muka paling ke arah abah*
Abah cakap, Ada benda lah tu gigit. balik nanti sapu dengan bawang putih.
Ni bukan benda gigit lah abah tapi dari dalam kelas lagi rasa gatal badan lepastu naik ke muka wuwu.
Sampai rumah buka mangga grill semua, terus tuju ke bilik. Tengok muka dekat cermin dulu,
Ya Allah! Apa kena dengan muka aku ni! Habis merah merah semua!
Memang lain sangat dari wajah sebenar. Serta merta bertukar disebabkan perkara yang tak diingini ini.
Masa nak buka baju sekolah tu tengok dekat badan ada tompok tompok merah besar dekat
merata-rata. Serta merta juga muka mengeksperasikan riak wajah terkejut.
Bukan terkejut biasa ni tapi terkejut beruk. Terus menangis! Mulut terkumat kamit cakap apa entah.
Dalam tangisan, tangan tak habis habis lagi menggaru seluruh tubuh. Gatal sangat masa tu!
Terus capai handphone. Terus call umi! Umi sobs sobs kenapa badan ni ada tompok merah merah
gatal sangat ni umi!. Then umi cakap, cakap slow slow awak ni selalu macamni bintik bintik ke?.
Tak! Tompok merah merah. Habis satu badan merah merah ni umi. Macamana ni!
Kejap lagi umi call balik. Umi call abah kejap!. Sumpah tangisan tak dapat dibendung lagi.
Just baring atas katil supaya rasa kegatalan ni berkurang sikit. 5 minit kemudian umi call
suruh siap nak pergi klinik! Rasa memang tak larat tapi kalau tak pergi klinik apa apa jadi
karang, lagi teruk. Dengan rasa malas terus capai tuala then mandi.

15 minit kemudian. Umi dengan abah sampai terus pergi klinik. Tunjuk dekat umi then
cakap saya alergic! Alergic apa? Saya makan dekat kantin makanan yang biasa saya beli.
Tapi tak kan kot harini baru nak alergic nya? Sampai klinik nasib baik tak ramai orang terus
doktor panggil. Fuh doktor lelaki india. Speechless sebentar! Macamana aku nak tunjuk ni?
Kalau doktor perempuan tak malu sangat. Dah nak buat macamana, terpaksa akur.
Doktor cakap sama macam umi cakap, ALERGIC! Ataupun saya ada pergi tempat kena buluh
ke apa sebab tu miang satu badan. Macam tak logik aje. Dekat sekolah tak pernah pula saya
pergi tempat yang ada buluh ke apa. Then doktor cakap, meh cocok! Kalau cocok cepat sikit baik.
Saya pun saya pun hah cocok! Ah takmooooooo! Umi pun cakap ala sakit kejap je nanti baik lah.
Then saya cakap lagi, nak cocok dekat mana? lengan ke? Muka esaited nak tahu ni,
Kalau cocok mesti ada dua tempat jekan, lengan or muntot! Then doktor cakap, dekat muntot lah!
Perasaan malu ketika itu terpaksa ku singkirkan jauh jauh. Malu memang lah malu tapi...........
Baring atas tempat dia tu dengan Ya Allah aduh sakitnya sakitnya muka nak nangis dah padahal
tak cocok pun lagi, bila jarum tu masuk dalam isi muntot saya ni Ya Allah peritnya sakitnya!
Haha umi cakap saya eksyen je lebih. Ohhhhh ohhhhhh sakit doh! Keluar bilik doktor tu terhencut
hencut jalan. Cakap dekat umi, aduh sakit gila lah umi!. Umi cakap, dah awak tegangkan badan
masa doktor cocok memang lah sakit. Rasa masa jalan tu macam orang lepas bersalin pun adoo! Kui kui kui
Dapat ubat tahan gatal, krim sapu dengan racun apa entah mandi campur air suam semua tu
masuk dalam mulut mati aku mati aku! Haha.

Balik rumah terus sapu krim tu sebab tak tahan gatal masa tu. Ok kejap. Then gatal lagi.
Makan ubat tahan gatal pula. Ok kejap. Aduh lepas tu gatal pula. Huaaaaaaaaaa!
Lengan saya habis merah merah. Muka habis merah merah. Badan habis merah merah. Betis pun.
Alololo tak comel dah lah lepasni. Akibat daripada semua ini, malam tadi tidur saya terganggu!
Disebabkan saya asyik menggaru ketika tidur, badan saya makin me-merah.
Saya bangun, saya pergi sapu krim! Dengan erti kata lain supaya saya dapat tidur semula.
Tapi condition saya semakin parah hendaknya. Saya tak dapat tidur nyenyak malam ni.
Serius shit sangat! Tangan tak sesaat pun berhenti menggaru. Apalah nasib saya harini.
Disebabkan itu, saya memutuskan untuk ponteng sekolah harini. Serius macam sayang sangat woi
kalau ponteng waktu waktu genting macamni lagi belasan hari lagi nak SPM, tapi apa gunanya
saya ke sekolah dengan badan saya tak selesa macamni. Jakgi dekat sekolah tak concentrate
asyiik menggaru je. Muka pun dah lain. Saya harap badan muka kaki lengan tangan jari saya
dapat pulih sepenuhnya! Aduh malu lah hoi nak pergi sekolah kalau cemni. T-T
Doakan saya cepat sembuh! Tak tahan dah ni gatal gatal. 

Sekian. K assalamualaikum. :)


Abang nanti lepas Ain SPM, kita kawan dua aje tau. Serius Ain boring sangat dekat sini. Ain takde kawan dekat kawasan rumah Ain ni.


Thanks for reading sayang ! I LOVE YOU laaa :)