Akanku gapai bintang dilangit.




Assalamualaikum. Harini ada kelas Ekonomi cikgu kan rajin gila nak buat selagi tak
habis SPM yang anak murid dia ni pemalas ya salam nak pergi tapi terpaksa juga lah
pergi kata nak dapat A plushh plushh kan Ekonomi, ye dak? Dah lah semangat gilo
rasa kelas start 8.30pagi hem 8.10pagi dah sampai terpacak dekat pondok ICT tu.
Semangat kan? Semangat kan? Dah lah sorang memang sedap macam kambing kepanasan
terasa. Ahaks. Apa aku merepek ni hah tak paham ya sudah.

Janji melayu. Kata 8.30, pukul 9.00 juga start belajar. Takpe adat lah tu jadi orang melayu.
Kata bila nak dapatkan ilmu kena ikhlas, jadi redha itu menjadi kepentingan.
Walaupun dalam hati watefak semua ni haih manusia manusia hati membara adoi.

Dan paling shit sangat harini bila dalam kelas cikgu mintak kertas trial negeri Kelantan
waduh waduh mana tahu kena bawak kertas yang tu serius bengang dah lah pagi tadi
cari nota form four entah ghaib kemana entah. Masa nak guna ni lah nak main sorok sorok
bagai. Bila tak cari, ada pula depan mata. Cambangang. Dengan kertasnya tak bawak
lepastu nota form four pun not bring, jadi apa saya bawak? Haha dalam beg ada pen,
buku teks form five, buku soalan past year, roti coklat, henset, purse. Tu pun main
capai je pagi tadi. Terpaksa menagih simpati dengan orang dengan kertas kajangnya
dah habis haih apa nak jadi dengan engko ni Ain tahu lah dah habis sekolah semua benda
tak bawak. Nasib baik tak kena perli dengan cikgu. Jakgi mampus haku. Hmm.
Tengah bengang ni tengah bengang. Jangan tegur ish.

Kenapa title tu nak hot je ni? Bajetnyewwww ah suka hati mak bapak saya lah wak.
Lailahaillallah tak payah nak sibuk hal orang k dah bai.

Kenapa saya letak gambar diatas untuk entry keling saya harini? Sebab haih rindu
lah nanti nak buat module Addmaths yang tebal bebal tu hmm. Lepastu kalian lihat
kalkulator dan alat tulis yang diikat tu lah saya usung tiap kali exam buat masuk dalam dewan.
Sebarang bekas berbentuk bulat/bujur/segi empat tepat/segitiga dilarang bawak
masuk ye kalau kau tu pendengaran kabur pergi bawak masuk juga bekas pensel cap ayam
kau tu hm tunggu masa je lah nak kena baling keluar dari dewan. Telinga tu jangan
kasi tuli sangat. Bebal tak sudah. Perangai sungguh.

Bila ikat tu pakej sekali dengan highlightnya 3 kaler, pen hitam biru walaupun masa tu
tengah jawab Maths haha apa kau kesah watehel? Ada budak tu perli saya, Eh Ain jawab
Maths pun guna highlight ek ek? Yelah nak highlight soalan kan haha kuang-ajo sungguh.
Gelang getah tu penting. Nak terputus dah tu. Berjasanya ia kepada saya. Toceh toceh.
Kalkulator tu memang memang dah takdooo sarungnya dah. Dah kena bogel auw maluww
dah tu apehal? Kalau tak ada sarung jadinya tak moleh guna dah woi middle finger lah choi.

Then balik dari kelas tu area pukul 12 something cenggitu lah ya Allah aku kena balik
sorang ke ni? Naik teksi? Fuh cuak nak mati. Hm ekcely perasaan takut tu kian menghilang
dek perasaan berani kian muncul. Dulu takut juga nak balik sorang naik teksi sebab
fikiran ni si syaitonnirrajin dah meracuni kasi jiwa ni jadi ragu-ragu mula lah hati mainkan
peranan supaya fikir yang enggak-enggak errr macam jakgi aku naik teksi kalau pakcik
teksi tu tua tak takut sangat ni karang muda taugh lagi bawak lari aku karang sapa
nak jawab? Tak balik rumah aku jakgi. Tapi sekarang yang tua pun perangai macam yang
muda juga. See punya lah takut, Allah je tahu. Sekarang, dah terbiasa balik sendirik
so dah jadi pemberani alahai cun sih. Tawakal. Dalam hati baca ayat kursi doa supaya
selamat sampai ke rumah. Umi selalu pesan cenggitu. Tapi umi marah juga sebab saya
ni berani sangat naik teksi balik rumah haha watlek ah umi kata nak berdikari.

Biasanya dulu ada orang janji nak tunggu tolong tahan teksi untuk saya tapi sekarang
dia dah takdoo jadi saya kena tunggu sorang sorang hmm sedih. Motor/ kereta lalu
lalang pit pot pon pon saya buat tak endah alih alih masuk habuk dalam mata dah lah
tengah sedih ni lagi bertambah sedih haih cambodoh. Tak payah nak swit swit sangat geli.
Nak lagi sedap siap jenguk ikut tingkap haha kelakar ketawa dalam hati je kui kui kui.

Alhamdulillah, sampai rumah dengan selamat. Kalau tak selamat, takdooo lah pulak 
entry keling ni kan, ye dak? Think positive ammak.

Dear mr.right, ketahui lah awak bahawasanya sepanjang 2 tahun ni saya tak pernah
melupai kenangan itu. InsyaAllah sampai bila-bila. You can hold my words. k tetiba.




" Aku sering membina angan. Membina istana indah. Dia sebagai raja dan aku sebagai ratu. Biarpun istana kami hanya sekadar pondok kecil. Namun aku tahu... dia akan sentiasa disisi dan mencintaiku selamanya. "-Selagi Ada Dia.




Thanks for reading sayang ! I LOVE YOU laaa :)