Mood SPM #Part 3




Assalamualaikum. Dari tadi buka facebook cakap pasal Harimau Malaya
Eh eh tak dari semalam dah doo. Then buka dashboard post pasal tu juga.
Saya bangga menjadi anak Malaysia! k walaubagaimanasekalipun saya tak minat
tengok bola. Ada kesah? Ahaks. Tapi still tengok! Semangat stay depan tv
sampai menguap kui kui kui. Orang tengok, nak tengok juga dia. Yang adoo jelah.
Tahniah skuad Harimau Muda diatas kemenangan pingat emas tersebut!
Nazmi Faiz Mansor jersi 21 sanggup tak ambik SPM tahun ni semata-mata untuk Malaysia.
Muka comel melting jak ah. kui kui kui

Ok enough pasal bola. Cerita pasal bola, SPM apo cerito? K harini kan 
Hari Keputeraan Sultan Johor kan kan shoooooo cemuwe budark budark eshpem
tark adew paperw hariw niew. Peh rempitzzz geli semua nak euww euww je kan wekk!
So harini masa agak terluang untuk tidur lebih lama dan bangun agak lewat sebab
semalam tidur lambat mata nak stim je kan sebab bola punya pasal. 

Lepastu lepastu kan nak cerita pasal paper Pendidikan Islam saya hari Isnin.
Tak sia-sia saya bangun 3 pagi dengan mata macam kena paksa bangun lepastu
pergi bilik air ambik wudhuk lepastu buat solat hajat. Haha nasib baik tak
tertidur dalam sembahyang. Hikhikhik. Tengok jam dah pukul 3 something hemm
sempat lagi ni nak menghafal. Duduk atas katil buka buku hafal tajuk-tajuk spot
yang buddy saya kasi mata nak taknak je buka. Yelah kan terpaksa nak buat acano.
Sejam kemudian, sempat lagi ni nak tidur. Tidur jak ah mengantuk sih.
Sebelum sambung tidur balik mata dah pejam mulut terkumat kamit hafal apa yang
dah baca tadi. Bagus tak saya? Bagus takkkkkk? k tiba.
Alhamdulillah soalan spot banyak melekat dalam paper PI SPM tu. Jawab penuh
keyakinan tanpa ragu-ragu. Ustazah cakap kalau tak ingat or masa tu kita blurrrr ke
apa en en en mana lah tahu tetiba je ter-blurrr, berselawat lah. InsyaAllah.

Then dalam dewan en bila tengok muka ketua pengawas duduk atas pentas lagi lah
gabra tetiba nak tengok muka ketua pengawas pehal? Pejam mata kejak lepastu
selawat. Alhamdulillah berkesan! Bila pejam mata tu tengok macam ada buku
depan mata yooo. Fatin cakap, best jadi macam Ain, kalau Ain baca/menghafal
ke mesti cepat ingat. Tapi tulah sayanglah kalau tak manfaatkan.
Then YESS! Jenis saya, kalau saya menghafal satu-satu benda tu saya cepat ingat!
Waktu exam jelah kan guna kelebihan tu. Fatin pun dapat tahu. Hikhikhik.
Alhamdulillah soalan agak senang. Tak membelit dan saya tak dibelit dan dan dan 
apa yang dibaca banyak masuk. Bak kata akak, kalau awak failed agama tak payah
jadi orang Islam ye. PI kalau failed, bunuh diri jalan penyelesaian terbaik. kui kui kui
Failed tak pernah woi tapi dapat markah paling rendah pernah. Sampai kena perli
dengan ustazah, awak datang sekolah nak cari bakal suami ke Ain? Fuh makan dalam.

Jadi secara tuntasnya, baki daripada paper saya hanya tinggal 4 lagi.
Cuma EMPAT! Buka mata luas luasan. Yang pastinya esok Addmaths bebeh!
I love Addmaths, Addmaths is easy, Addmaths is killer, Addmaths is eberiday.
Rata rata saya tengok sapa yang tak ambik Addmaths ni lepastu bila kami yang
ambik Addmaths ni cakap pasal Addmaths, mesti dorang err sumpah aku takmo belajaq
subjek bangang tu, Addmath susah gila nasib baik aku tak belajaq subjek tu.
Hotak awak ye. Saya nak tekankan disini, yang bangangnya, awak.
Yang kurang bernasib baiknya, awak juga. Awak tak asah minda awak nak belajar
subjek killer ni. Walaupun susah, mencabar apaa. Baru rasa diri tercabar samdol.
Ni ambik seni hek eleh ok takmo lebih lebih. No no no no.

Andaian semua orang cakap Addmaths ni susah. Susahlah kalau tak belajar en en?
Dan saya pun tetap rasa saya tuli walaupun dah buat latih tubi bertubi tubi.
Walaupun dah belajar 2tahun, still yang adoo juga kan Ain kan? *angguk*Ahaks.
Dan waktu saat-saat terakhir ni buat segala modul yang cikgu kasi, oh rasanya
boleh catch up kot. InsyaAllah. Oloh relaks ah weh gred untuk lulus Addmaths rendah
gila woi. Kalau nak lulus tu insyaAllah aku boleh! aku boleh! Takmoooo ah result SPM
kita nanti cacat. Maluwww ah kita nanti nak tunjuk dekat bakal suami kiteww katakau.

Bila dah selalu buat, yang dulunya rasa susah sekarang rasa senang woooo!
Ada certain topik tu saya moleh skor. Cikgu pun tak harap buat semua. Buat yang mana
tahu dan pastikan yang tahu tu dapat markah penuh. Esok Addmaths paper 1
pagi dari pukul 8-10pagi. Rehat 3 jam wooo. Paper 2 tengahari 2-4.30petang.
Memang masak otak jawab Addmaths petang kui kui kui. Dan khamis Science. Fighting!
Akhir kata, sebaik sahaja saya habiskan ayat terakhir ini saya akan shut down pc dan
mulakan buat module Addmaths. Tetiba harini rasa kerajinan. Dah ah kelas Addmaths
tak pergi opss kantoi. Doakan saya ye. Assalamualaikum. Much love <3



Thanks for reading sayang ! I LOVE YOU laaa :)