Duhai soya, kau peneman tatkala gua sunyi.




Assalamualaikum. makcik oii makcik. ain ada tak? ada tak ain? asal dia lama dah tak
update blog dia ni oii makcik. bau tengik dah ni blog dia ni. buhsuk. *iklan susu kambing*

Hai assalamualaikum selamat malam hoi hoi hoi. akibat jadual harian gua terlalu padat
maksimumnya sehingga nak terbelah dua badan aii ni, makanya blog ini terbengkalai
busuk tengik bau tikus mondok mati kesudahannya. alahai kasihan sekali. gua suka
kerja. kerja best. kerja seronok. dapat gaji boleh enjoy. haha gila.

dah ni kenapa tajuk pasal soya. soya buah hati gua sekarang. kesah pulak aku.
air berbikarbonat atau bahasa klasiknya air bergas kennot go sekarang. perut berkocak.

cer pandang atas. gambar aii tu kandid kot apakejadah entah gelak macam pontianak
mengilai sana sini. ehem so adha ku kay shah? kui kui kui. tengok tangan gua tu
urat hijau timbul timbulan bling bling. ahakz. kadang-kadang gua suka belek tangan sendiri
sebab en comel. *garu garu muntot*. haha tangan perempuan semua comel en en en,
tangan lelaki je yang hitam legamnya. k gurau. lagi lagi yang penghisap rokok tu eww eww.
tuntasnya, cila ucah angan icap okok cebab anti angan itam an angan un adi ucuk.
perghh pelat. kelat pulak gua baca.

eventho tapak tangan gua maha kasar sebab aii suka basuh pinggan haha please gua
suka basuh pinggan lagi k daripada lipat kain. cam gadis gadis ayu. sho cOmewL. heWhew
rempistzzz habis. malu ah lepasni nak jumpa mak mertua tengok tangan kasar perghh
reject terus. umi cakap, "mak mertua nanti tengok tangan lah kalau tangan kasar,
comfirm rajin buat kerja ni terus ambik jadi menantu, kalau tangan halus bila pegang
pun boleh bergelongsor sah sah pemalas".

haku selamba taik minyak je ceghita pasal mak mertua itu mak mertua ini lah dekat umi.
umi senyum je tengok anak dara dia miang terlampau. dalam hati umi mesti,
hai anak aku ni gatalnya nak berlaki. entah kenapa makin usia mencanak naik makin
macam alahai miangnya aku ni haha apakejadahnya semua ni. dulu masa muda mudi jadi
gadis bawah umur lagi bila cakap pasal ni abah macam maghoh. ahaks. tapi sekarang
abah siap sambung lagi kata-kata aii tau. hakcum. saya harap mak awak jadi mak mertua
saya nanti tau. haha sumpah gatal. hewhew garu garu please..


rasa nak comolot comolot je tengok muka sendiri dengan meghah mak ngahnya. kui kui kui.
ingat comel lah tu mak ngah. geli tiak sep muntot. haha. sapa nak kena sep muntot?
meh meh. menggila boleh harap. godai.

sejak tiga hari berturut-turut ini saya asyik minum air carrot susu. perghhh feberet aii tu yuu.
lepastu abah tegur, patut lah muka dia makin comel licin, minum keret susu rupanya.
bukan senang nak dengar abah memuji. suka main blend blend. tarak kerja. hewhew.
soya campur carrot susu. kalau mengandung anak putih melepak ni. hihihi.

disebabkan tempat kerja aii ni dekat dengan kampus UIA, jadinya petang petang
bila boring usha abam abam UIA main bola dekat bukan padang tapi ada tu entah
kawasan lapang dekat situ lah. aiyoo dah lah 'pemain' bola tu kacakzzz kacakzz
perghh tergugat iman gua haha. katik katik pendek macam budak sekolah. gua tengok
tengok senyum eeee aaaaa uuuu comelzzz je semua. ada pakai seluar tiga suku.
ada pakai seluar pendek dengan stokin bola. ada pakai baju BIRU. eh haritu aii tengok
abam pakai baju biru tu comel gilakss. tapi entah, suka tengok je kot. tak ada lah pulek
bila tengok tu jantung ni berdegup dupdapdupdap pantas sepantas WiFi, ehem tu
lain pulak en en en. suka minat sayang cinta, lain k semua. tak sama.

walaupun gua ni kadang muram didalam, tapi gua sentiasa ceria diluar. nak kata gua ada
masalah sebesar gajah pun, eh serius sepanjang panjang gua ni selama hidup 17 tahun
1 bulan atas bumi ni gua tak pernah ada masalah rumit jauh sekali masalah besar.
sedih sedih bukan hidup gua lah brohhh. entah kenapa kadang-kadang gua terpelik
bila orang ada masalah cinta monyet mahupun cinta kambing sekalipun mesti nak menangis
semua. nanti dah jadi suami kalau dia tinggalkan, baru menangis k. berbaloi sikit.
ni tak jadi suami lagi kan, tak sayang air mata? sia sia yuu nou.


kadang-kadang bila kita senyum, tak bermakna kita tengah happy masa tu. kadang-kadang
bila kita ketawa, tak semestinya kita tengah melonjak kegembiraan. jauh disudut hati
mesti ada satu perasaan suram. cuma kita je tahu. tapi Allah kan ada selalu untuk kita.
minta dengan Dia supaya kita boleh jadi tenang setenang tenangnya. zikir sentiasa
nescaya hati akan bercahaya.

bila sejuta kali kita buat baik kan, jarang sangat orang nak ambik tahu. tapi bila kita buat
buat jahat walaupun sebesar zarah sekalipun, orang akan ingat sampai kita mati.
benda baik yang kita buat, kalau boleh nak lupa lupakan. kalau benda jahat yang kita buat
kadang-kadang terlepas pandang ke apa ke, kalau boleh dicanang-canangkan seantaro 
dunia, alangkah syoknya kata si hati busuk. busuk hati hidup selalu tak tenang.
resah gelisah macam babi kepanasan.

segala kejahatan kita orang perhati. nak cari kekurangan orang lain. dalam masa yang
sama dia tak sedar dia sebenarnya macam orang yang dia perhatikan itu jugak.
tak sempurna pun. tapi bajet comel diri tu sempurna dari segala segi. kalau boleh
tayang kesempurnaan dalam diri tu, cer tayang. mesti bangga diri. kepala keluar tanduk.
sempurna mana sangat dirimu itu sayang.

entah apa gua bebelkan ni. keluar tajuk woi haha. gua benci tadi gua senyum dekat
orang tu, orang tu buat bodoh macam muka tu comel sangat bapak buruk baling tek
ayam baru tahu. mencik ngoi. senyum tu sedekah yang paling mudah tau wak. 
tak perlu bayar. tak perlukan tenaga zahir ataupun batin. just ukir je senyuman tu.
tapi janji ikhlas lah ye, kalau tak ikhlas tu terpaksa jugek gunakan tenaga sebab
tersenyum paksa kan. haha. so adha ku kay shah?

punyalah senang senyum tu, dikau buat susah. macam taik itik. ehem. tapi en gua
banyak ketawa woi harini. alahai gembiranya hati ini. k k dah merapu sakit otot
muntot. LOL. sekian. assalamualaikum. peace yow.(Y)



Thanks for reading sayang ! I LOVE YOU laaa :)