Tak seindah mimpi.



"Aku mimpi kau tiga hari berturut-turut. Adakah itu satu petanda atau sekadar mainan tidur.. aku bingung.."

suka pemandangan gambar ni. suka suka. YES I DO dekat baju tu. tweet tweet


Assalamualaikum kum kum kum.. sumpahan kum kum. haha tetiba. setelah beberapa
hari kita tidak bertemu muka, akhirnya gua kembali membawa ceghita sedih. huaaa!
lembutnya hatiku. serupa popcorn. tapi popcorn manis. hati aii ni dah tawar kurang gula.

saya guna aku.

hari hari kerja. nak kata penat. tak lah penat macam kerja kontrak bina bangunan tu.
penat tapi seronok. tak jemu. sebab banyak bergerak makanya sesuai sangat lah
dengan cara aku yang hiperaktif terlampaunya ketawa mengilai serupa pontianak.
tapi sekarang dah LAPAN-BELAS-TAHUN-AKU-RASA-MACAM-NAK-JADI-AYU. ahaks.
geli tiak den dengau.

tadi aku nampak abang abang tu main bola lagi. semalam tak. cuti kot. piyed. haha gila.
semalam aku tunggu jugak. tak muncul muncul lalu jelas kelihatan kehampaan di muka ku.
serius sadis. LOL. tapi harini main empat orang je. sorang baju pepel, sorang baju biru,
sorang baju putih, sorang lagi baju kuning. alangkah bagusnya aku siap menghafal
kaler baju mereka. tapi baju putih dengan baju biru tu kembar. seiras serupa semuka.
tak berbeza langsung. semua putih. tapi aku suka baju putih tu. kehensemannya
terserlah.

aku cuma suka tengok je. tak serius pun. tak tipu. tipu dosa masuk api neraka. 

aku suka dengar abang abang tu gelak jerit jerit nak tangkap bola. aku tersenyum sambil
menongkat dagu memandang kearah mereka. kacakzz nya. duhai. terbuat ayat novel
lah pulek. typing error. ahaks.

tapi yang peliknya abang abang tu selalu main bola nak dekat maghrib. time tu aku
nak balik dah. ciss. lalu depan aku, aku tilik satu satu. dalam hati harap harap
tak perasan lah. comelnya yang baju putih tu, cakap dalam hati sambil teleng kepala. ihik.

kaki saya kaki gajah. saiz sembilan atau sploh baru muat. haha tek ayam sungguh

haritu aku suka yang kembar tu. tapi sejak aku tahu yang si adiknya berjambang haha
takmau lah. suka suka. seriusli aku sekadar suka main main. kali ni aku suka tengok
yang baju putihss tu pulak sebab harini dia pakai baju sama dengan aii lah. 

dah ni kenapa ceghita pasal main bola pulak ni. nanti mana lah tahu ada abang abang
yang main bola tu tersesat baca blog aku ni, tak ke mampus? haha jangan!

jangan kata aku gedik. kau tak kenal aku, jangan judge aku yang bukan bukan.
aku periang. sebab tu aku gedik nak ceghita pasal ni. motif?

*dagu labuh. ahaks*

semalam aku mimpi kau lagi. tiga hari berturut-turut. kau tahu tak aku mimpi kau ni?
TAK! k fine. aku pun tak tahu sebab apa dan mengapa aku mimpi kau. ceghita dalam
mimpi aku pasal kau tu semua berlainan. yang penting dalam tiga tiga mimpi tu
situasinya di sekolah. kenapa mesti sekolah?

aku rindu sekolah woi. seriusli aku tak tipu. kalau boleh aku nak sekolah lagi tapi takmau
kerja sekolah. tak rindu kerja sekolah. hmm

yang paling menyentap di kalbu bila dalam mimpi tu kau ajak aku duduk sebelah kau
dalam kelas. kau kata kau tak boleh nak berenggang dah dengan aku. tapi dalam mimpi
tu kita form three kot. kejadahnya mimpi cenggitu. duduk sebelah sebelah dalam kelas
lelaki perempuan haram cikgu nak bagi. dalam mimpi. realiti campak laut kalian berdua.

sumpah tak terkata, aku rindu kau sangat sangat. bila kau nak pulang ke pangkuan aku haa?
ececeh, geli muntah darah kaler pink. tiga tahun tak jumpa bukan sekejap mek oii.
mesti dah banyak berlakunya transformasi dalam diri kau. bukan macam budak form three
yang aku kenal dulu lagi. ya Allah time form three hingus macam yoyo kesat dekat
baju sekolah haha gurau je pengotor. so sweet.

tadi tanpa disengajakan aku terluah apa yang aku pendam selama ni dekat umi.
otw nak balik rumah tadi, aku macam tak sedar mulut aku terkumat kamit berceghita
pasal kisah cinta lama aku dekat umi. aku ceghita blablabla. sebab selama ni mana 
pernah aku ceghita pasal apakejadah sekalipun dekat orang lain. tapi baru pertama kali
aku dapat rasa umi sporting bila aku ceghita semua tu. abah pun sporting sama dengar.
dulu abah marah kalau aku ceghita pasal ni tapi sekarang tak dah. 

dalam berceghita tu, tetiba aku jadi sebak. aku menangis. kata nak jadi kuat ain oii,
apani? ceghita pasal tu sikit dah nangis. tak cun lah.

umi tak menggalakkan tapi umi kasi nasihat. nasihat umi bernas gila. mungkin umi tahu
aku sayang sangat lah dekat dia tu sampai menangis segala, umi nak tolong. 
alhamdulillah. sebab aku dapat seorang ibu yang memahami. lega gila kepala otak.

dua kali aku ceghita, dua kali jugak aku menangis. rapuhss nya hatimu ain.

aku tak berharap sangat. aku takut harapan yang aku tunggu selama ni, buat hatiku
lagi bertambah pedih. cuba kau try rindu seseorang selama tiga tahun tapi orang tu
tak pernah tahu, pedih bukan? macam itulah aku rasa. tapi aku kuat. insyaAllah.
dah ludah merata-rata, kau jilat ludah kau balik. malu woi. dalam alam nyata pun
tak sanggup, tak pasal pasal orang kata kita gila. 




aku saji kan dikau dengan lagu ini. dengarlah. sebelum itu
pause dulu lagi blog ni ye.



Thanks for reading sayang ! I LOVE YOU laaa :)