Perihal IPTA.




Assalamualaikum. Memandangkan hampir tiga setengah hari gua tak update blog,
jadi harini gua memutuskan untuk sentuh blog. Gua bizi. Haha bajet. Bosan tak puas
puas melekat dalam badan ni. Saka ke apa kau ni. Bosan gila babi. Babi pun tak bosan
cenggini sebab babi boleh bebas menyondol orang. Cerita pasal babi sampai esok
membabi buta lagi. (Y) Chill brohhh. Gua bukan kaki mencarut k. (Y) lagi.

Semalam ikut umi hantar adik lelaki dekat SMTV Temerloh. Pendaftaran form four.
Boleh tahan cun juga sekolah tu. Besar pun besar. Teringin pulak nak sekolah balik. Gediknya.
Abah dengan umi sibuk uruskan adik, gua just duduk dalam kereta je pun baca novel.
Nasib baik bawa novel. Panas jugak duduk lama-lama dalam kereta. Berpeluh. Muntot
kejang. Kaki cramp. Akhirnya, gua putuskan buka pintu kereta, angin fuh fuh masuk.
Haha tapi en beriya gila lepas umi abah keluar terus tutup tekan punat kunci kereta tu.
Jakgi tetiba pulak ada yang masuk. Abah parking kereta depan asrama lelaki then uruskan
adik lagi. Gua baca novel lagi. Sesekali mata gua tengok adik-adik asrama tu. Muka
tak matured. Ramai katik haha. Agaknya mereka perasan kot gua dalam kereta tengah
baca novel tetiba gua dengar ada yang panggil dari atas bangunan, 'Woi perempuan"
Gua tak hiraukan. "Woi perempuan" sekali lagi. Gua jeling tengok atas. Mereka senyum
senyum. Gamaknya mereka ingat gua se-umur dengan mereka kot. Tak beradab. Heh.

Ontheway nak balik tu, gua perasan sebelah SMTV tu ada sekolah lain. Sekolah rendah.
SK Seri Songsang nama sekolah tu. Gua ketawa senak perut dalam kereta. First time
tengok nama sekolah jenis cenggitu. Awesome. Songsang dari segi acane pun, gua taktahu.
Alah, nama je pun kan. Ex sekolah gua SMK Paya Besar. Haha lagi kekampungan walaupun
sekolah tu tepi jalanraya je. Watehek.

Sekarang anak umi yang ada dekat rumah, hanya lah gua. Makanya, secara automatik
gua jadi anak emas perak gangsa semua lah kau kebas ain. Tuntasnya, gua akan jadi
anak tunggal. Baru gua tahu gimana life seorang anak tunggal. Boring yoo. Tak ada teman
nak bergaduh. So sad. Semua urusan rumah letak atas bahu gua. Makin kurus lee lepasni.
Lepasni, gua pulak menyusul. Further study. Hopefully dapat result comel. Syok lah
umi dengan abah boleh honeymoon sekali lagi anak-anak tak ada dekat rumah. Syok lettew.

Sejujurnya, gua dah mohon UPU untuk Fasa kedua. Semangat tak semangat tak? Lantak.
Tatkala gua bukak page tu, gua jadi bingung. Dungu sungguh gua. Nak ambik bidang
apa ni? Tiga bidang sekali? Nak ambik program pengajian apa ni? Lapan pilihan? Tapi
kenapa course dia cam errrrr... terus gua mintak khidmat nasihat akak. Lepas akak
terangkan, baru gua buat pilihan. Sejam jugak lah nak pilih pilih bagai tu. Lepas dah puas
hati, nak tekan seterusnya tu tiba tiba page tu membangang. Cambodoh. Kena buat
sekali lagi. Sekali lagi? Dah lah ambik masa sejam nak fikir. Oh shit baby.




















Dan ini hasilnya.. Apa beza bidang dengan program pengajian? Tak tahu nya saya!
Akak cakap, pilihan satu tu biasanya dia tak ambik sangat pun. Biasanya dia tengok
pilihan kedua, ketiga dan keempat. And the rest of selector, letak je apa-apa pun.
Tapi kalau kena, nasib lah. Gua nak pilih pilihan kelima enam tujuh lapan tu pun,
tercungap-cungap hendaknya. Berapa kali dok fikir. Tapi yang pastinya, semua pasal duit.
Ya Allah, aku nak sangat course accountancy tu. Teringin dan minat.

Tapi yang pasti ini bukan yang muktamad dan terakhir. Tarikh tutup still panjang lagi sampai
bulan april. Lepas dapat result, tengok based on result lah pulak. Chill. Banyak masa
lagi nak kemaskini segala bagai. Yang penting, tersangat bosan duduk rumah k.
Ada sapa-sapa nak ajak saya main kawin kawin tak? Haha tiba tiba. Sangat bosan sangat.

Bila dah bosan, tetiba rindu pasal sekolah. Cam best je tengok adik adik update status
pasal sekolah. Masa sekolah, doa laju laju biar cepat habis sekolah. Lumrah hidup.
Manusia tak pernah bersyukur. kui kui kui. Sekian. Assalamualaikum.

Nota kaki: Saya suka awak panggil saya 'Ain'. Sebutan dan bunyinya buat saya
jatuh tangga. Deduksinya, saya suka budak lelaki panggil saya Ain. haha kegilaan. :) 



Thanks for reading sayang ! I LOVE YOU laaa :)