Perihal hati.



saya tinggi dan saya comelzzzz. ahaks. katakau.

Assalamualaikum ya ahli ahli kubur.. ops silap!!!! seppp mulut sikit! *rolling eyes*
ya Allah apa nak jadi dengan blog aku ni. lama gila kot tak apdet. LAMA! bukan ku pinta.
uhuk. blog terkontang kanting mencari tuannya yang sedang rakus bizi dengan 
urusan keduniaan. perghhh ayat engko. 

duit masyukkk. boleh beli apakejadahnya yang aku pendam selama ni. happy doh.

idea nak menulis pun dah lama lari bertempiaran terhuyung hayang keluar dari
minda kecilku. betapa kejamnya ia. tidak tahu kah ia aku masih membutuhkan
dirinya? haha macam tah pape je ayat. lama tinggal kan zaman sekolah. k dimaafkan.

cakap pasal sekolah. seriusli aku sangat merindukan semua tentang sekolah.
duh hati ni macam kena siat-siat bila tengok adik-adik junior dapek sekolah lagi.
me so jelly yuu know. tak ada apa yang paling tersangat aku rindukan sekarang
ini melainkan nak sekolah lagi.. kasihani lah daku. andai masa boleh di-reverse dua tiga
tapak kebelakang ber-signal tet tet tet, aku masih sanggup mendengar bebelan
cikgu addmaths aku setiap kali kelas addmaths. waduh terseksa batinku..

dengar junior cakap, sekolah sekarang dah banyak berubah. jadual kelas dah serupa
entah pahape entah. memang berlainan dari yang sebelumnya. syukur alhamdulillah
aku tak sempat terkena kejutan budaya itu. mahu aku menjerit kekejangan. ahakz.

cuma satu yang tak akan pernah berubah iaitu bangunan sekolah dan tangga.
bangunan sekolah serupa begitulah selamanya. tangga pulak mungkin zaman anak-anak
aku nanti baru tukar lift ke eskeletor ke apa ke. untungnya zaman anak-anak aku
nanti. zaman aku still guna tangga cabuk tingginya subhanallah sehingga terkadang
sosak napehss den noh. andai kata kaki ini diperbuat daripada skru driber, alamatnya
dah lama terkulai layu ditasik madu. lai lai. haha. (Y)

kadet remaja sekolah. aku rindu nak kawad semua itu. semalam aku ada usha video
junior aku last year. now dia dah form five dah. betapa happeningnya tengok
dorang dorang itu bergembira ber-kawad sana sini bikin hatiku bertambah parah dek
melihat ke-syok-kan kalian itu. rindu mencengkam jiwa. gahh gramatis amat.

2011 punya gambar. oh rindu rindu.

aku rindu semua cikgu yang pernah ajar aku. kapan lagi kita bisa ketemu? waduh..
waktu keluar result? haha tu pun kalau result comel nak je aku bersiar-siar sekitar
halaman sekolah tu. kalau result tak seperti yang aku idam-idamkan, jadahnya aku
nak tunjuk kan muka lagi. macam kena selek dengan tek lembu. moooo

kata orang, jika kita rindu kan sesuatu itu, sesuatu itu pun turut merindu kan kita.
sekolah, kau pun rindu aku ya? ahaks.

waktu zaman sekolah lah zaman paling best yuu. zaman paling ngetop. gadis sunti gitu..
zaman paling banyak kena bebel. zaman paling nakal. zaman paling banyak bersoal
jawab dengan cikgu. wah aku rindu semua tu.

tapi..

mengapa masih lagi ramai yang tidak mempercayai aku tidak lagi pelajar sekolah?
kenapa? kenapa? wai? wai? tell me wai?

sebenarnya aku pun macam tak percaya aku bukan lagi pelajar sekolah yang hingus
hingusan itu. aku adalah remaja berusia 18 tahun kini. oh tidak! dah moleh kawin wowo.

"Eh Ain.. kenapa dekat sini? tak sekolah ke harini?"
"cuti sekolah eh sekarang Ain?"
"eh tak sekolah ke Ain? ke tengah tunggu result SPM?"

dan jawapan yang paling comel yang boleh aku bagi kepada mereka yang menanyakan
soalan ini..

"tak sekolah dah laaa.. tengah tunggu result ni. punyalah lama tak jumpa kan". *senyum senyum*

nak kata muka aku kebudak-budakan, tak kot. tapi ramai yang jumpa aku kata muka
aku matured dalam kurungan matang. M to the A to the T to the U to the R to the E
to the D. k aku terima seadanya..


berbalik kepada realiti hidup, aku bizi tersangat bizi sekarang dengan kerja dan kerja.
kerja pun, perutku sentiasa terisi. k sekarang dah agak berisi. ollllleeeeehhhh!

hai Mr.Lilo, saya suka tengok muka awak tu. comelssss. suara subhanallah kenapakah
keunikan sebegitu rupa? suara awak en en sumpah comel. padan dengan muka.
insyaAllah, setiap hari saya boleh tengok muka awak tu. datanglah tiap hari ye.
one day, saya harap awak sudi berkawan dengan saya. -secret admire Mr.Lilo-



Thanks for reading sayang ! I LOVE YOU laaa :)