gua sedih. seriusli.




assalamualaikum. ish ish comelnya baby atas ni. rasa nak dedeh pipi tu. ahaks ok tetiba.
okay. dengan ini gua isytiharkan hari ini hari terakhir gua sekolah sebagai student
form six. seriusli. touching nak mati. seriusli.

semakin lama gua duduk dalam kelas tu, semakin gua tak selesa. hipotesis baik punya.

ekceli empat hari sekolah ni gua belajar sebenarnya. semangat haha salin nota.
ilmu tu woi walaupun sikit. tapi malangnya dapat cikgu mengantuk, gua pun
tersengguk-sengguk. ah nasib. suwei gila dapat cikgu lelaki. suka menerawang
ceghita lain daripada subjek yang dia ajar. apakah?

tadi pergi bilik guru nak jumpa GPK Pra-U. fuh, nasib baik cikgu hado. nak settle kan
yuran yang gua semangat gila bayar dulu. berdiri depan cikgu roslina, dan dan je cikgu
cakap, "Laa, tak pergi pergi lagi ke awak ain..". gua pun senyum jelah, "Em hari ni
saya last. hmm cikgu cakap... yang yuran tu..". haha gua pulak tergagap-gagap
nak cakap. lepastu cikgu terus ingat. cikgu pulangkan RM90. selebihnya burn.
tak kesah sebenarnya. tapi sayang kot kalau RM90 tu burn jugak, nasib baik gua
tuntut. hewhew. salam cikgu then blah dari bilik guru.

tadi waktu balik, salam peluk cium pipi semua. okay sedih. walaupun baru je kot
kenal dengan diorang, taktahu kenapa gua jadi selesa. perangai diorang yang
santai, buat gua jadi dekat.

wan sha azeda. entah kenapa gua suka cara dia cakap. waktu cakap mata boolat,
pelat 's'. okay, selesa dengan dia. haha. dia tak suka orang panggil dia 'sha',
gedik katanya. ah macam macam azie ni.

shikin nordin. dia ni macam.. taktahu nak cakap acano. memang 'jujur' sangat
bila bercakap. apa yang dia fikir, itu yang dia cakap. kadang-kadang tak logik
pun ado.

zuezzati. teman sebelah gua. suka sangat ketawa, ye zue. suara comel. pantang
cikgu melalut sikit, laju je dia gelak. ehem kawan gua waktu darjah enam juga.

amalina syazlin. yang ini brutal sikit. santai. suka gaya dia, tak hipokrit.

syuhada. walaupun nampak pendiam, banyak cakap juga eh eh eh. ahakz.

ma intan natasha. yang ni special sikit. gua rasa nak tampar pipi dia bila dia
gelak. haha comel je. budak ni jujur jugak. dia cakap je apa yang dia nak cakap.
how sweet. i'll miss your laugh, ma. i will.

tadi waktu nak say bye-bye dekat azie dalam kelas, hafizzudin panggil. nak mintak
no.phone. yang peliknya, gua tak teragak-agak bagi tu. okay kawan. syafiq
hulur tangan nak jugak, then gelak gelak. "aku last dah harini hafiz..".
"ohh, harini last? esok takda dah lah?". angguk dan senyum.

"..ain jaga diri baik-baik dekat sana. belajar betul-betul". azie pesan. "okay,
ain jaga tettttt tu untuk azie ye..". gelak dan gelak dan gelak lagi. 

"..bye ain! belajar elok-elok dekat sana nanti". zue pesan. "orait! kita jumpa dekat
luar nanti ye..".

"..i'll miss you babe". -ma intan natasha.

sumpah gua terharu dan dan nak menangis. walaupun rasa sekejap tapi rasa
macam dah bertahun kenal. *lap air mata*

'BILA KITA BUAT BAIK DENGAN ORANG, PERCAYALAH ORANG AKAN SAYANG KITA..'

dan gua percaya dengan kata-kata tu.


SELASA. ada sesi fotografi untuk 6 rendah 1 dengan 6 rendah 2. haha sakai gila tetiba
kena ambik gambar pulak. nasib baik gua datang hari selasa tu. hee.

cikgu wan sayuti guru kelas kitaorang so lagi sakai nya. cikgu tu best serius best.
santai dan kelakar. waktu nak beratur nak tengok ketinggian tu, gua berusaha
semaksimum mungkin buat pendek. cikgu nampak jugak then, "Ain, mu tinggi macam
galoh. mu duduk depan..". haha perghh tak berhasil.

then cikgu tanya lagi, "penolong mane penolong?". serentak cakap penolong tak datang.
cikgu pandang gua, "hah mu Ain, mu jadi penolong. mu duduk dekat kerusi tu
sebelah aku". selamba. ahaks. 

so konklusinya, gua akan sentiasa merindui dan mengingati dan menyayangi
penduduk kelas 6 rendah 1 sesi 2012/2013. 

to azie, zue, amalina, syu, mira, mucet, maa, shikin, aini. ain tahu korang akan
baca. sumpah gembira dapat mengenali korang. korang best. i'ill miss you all.
kita jumpa dekat luar nanti ye. insyaAllah.

assalamualaikum..



Thanks for reading sayang ! I LOVE YOU laaa :)