inginku gapai bulan dan ku petik bintang.



Assalamualaikum. hai. selamat malam. selamat pagi. selamat petang dan selamat semua.
mari kita mulakan hari yang membosankan dengan gambar yang comel. eceh geli tiak den.

*perasan.ayu.jpg.*

seriusli, gua sangat bosan tika ini. menunggu surat dari politeknik seperti menunggu
bulan jatuh ke riba. kedepek!*jatuh atas riba*. k yang ni lawak ain lawak lawak haha.

bosannya ya robbi. sebulan lagi tarikh daftar. kenapa perlu ada SUKMA dekat kuantan?
erghhhh, kan dah lewat 10 hari dari politeknik lain. ah sialan.

segala apa macam benda belum lagi gua settle kan. haha nampak tak gua sangat
relaks ketika ini? haaa? umi siap tegur, "umi nampak awak macam takda apa apa pun.
nak masuk poli tak ni? kalau akak dulu, sekarang ni sibuk dah kesana kemari.
tapi umi tengok awak punya lah relaks".

dalam kalangan family gua, gua lah insan yang selalu ada cap mohor atas dahi
sebab suka buat kerja last minute. semua kerja nak buat saat saat terakhir.
tapi gua chill je sampai lah kerja tu selesai. dah tu kenapa yang lain beriya sangat ni?
ikut baka sapa entah ni. phew.

haritu waktu nak hantar borang jawapan tawaran poli pun ada orang yang tolong
ingatkan gua tentang itu. print itu ini. kalau tidak, tak merasa gua nak duduk
dekat poli ceruk belantara penuh dengan binatang ternakan seperti beruk
sebagai contoh paling dekat.

beruk tu dengan poli macam isi dan kuku woi. ngam tak ngam.

nasib baik rumah gua dekat. boleh balik minggu mingguan. dan jika ditakdirkan
gua dapat hostel, gua takmo hostel gua tu lebih dari tiga orang. haha rimas.
belum masuk, dah buat onar. ingat bapak kau punya poli ke ain? hihi.


hari rabu haritu, gua pergi beli no.pin untuk ptptn dekat bsn. fuhhhh. nasib baik
tak ramai orang dan nak beli tu pun kena ambik nombor. k tunggu dua nombor lagi.

tunggu punya tunggu.. *menguap*

ada sorang abang polis ni tegur, "masuk duit ke?". gua pun, "eh takkkk, nak beli
no.pin... no.pin ptptn". sambil lemparkan senyuman, abang polis tu pun berlalu.
nasib baik hemcem. ahakz.

sedar tak sedar dah tinggal dua orang. gua dengan sorang lelaki ni. lepas dah beli,
terus blah. abang polis tu berdiri dekat pintu sambil cenyum dekat titew lagi ah.
ah ah ah.. gedik ehem. senang je ghupe nya beli benda alah tu, gua ingatkan
payah sangat. liat rasa nak pergi beli.

selagi tak buat akaun Bank Islam selagi tu tak boleh mohon online ptptn. k sekarang
gua baru rasa kabut.

dan sekarang gua kerja lagi sementara nak tunggu kemasukan ke politeknik.

yang paling gua keterujaan sekali, masuk 19/7 then puasa 21/7. k cun sangat.
minggu suai kenal nanti dalam bulan puasa. bapak best. first day puasa, sahur
dekat sana. bapak syok. dah lah Polisas terkenal dengan bukit-bukau nya pun.
bapak seronok. lah sangat.

***

tadi ambik si dania dekat tadika kemas dia. dengan berbaju kurung bertudung
bawal merah darah ikan, gua memasuki halaman tadika dengan penuh sopan
dan santun serta tatatertib. ceh konon sangat.

pergi pergi cikgu dia ada tunggu dekat pintu kelas. cikgu tu pun, "cari sapaa?".
gua pun, "ohhh haaaa, nak ambik dania".

"Daniaaaaa... ibu awak dah datang ni. dania, ibu ni ibu..".-cikgu nolin.

HAHHHH! IBU? sentap jugak gua. haha. gua ingat zaman kegemilangan gua dah tamat,
rupanya oh tidak.

cikgu tu pandang gua. "ibu dia ke?". "eh tak lah, saya sepupu dia je..". haha
sambil gelak sopan. gulp.

nampak tak ciri-ciri keibuan tu melekat rapi di wajah gua? eh boleh kawin eh ahakz.

muka aii ni ada muka macam ada anak satu ke? rata-rata bila jumpa dengan 
sapa-sapa jelah majoriti yang tak kenal gua, akan cakap umur gua 20 dan keatas.
sentap nak mati terasa. 18 tahun baru. muda laghi woi woi.

"muka tu nampak budak lagi. tapi sebab awak tinggi nampak macam dah 23 tahun..".
-kak hani.


kening kening. ahaks. gua janji ini yang terakhir. sangat tak sabau nak tuntut

handphone baruuu dengan umi!

laptop nak bawak pergi poli dengan umi!

fuhhh. tenang ain tenang. salam sayang dari saya untuk awak yang jauh
di ceruk belantara sana. semoga awak sihat-sihat selalu. awak selalu ada dalam
setiap doa saya. saya stalker setia awak dalam diam. dan semoga awak selalu comel 
ah comel comel.

assalamualaikum.



Thanks for reading sayang ! I LOVE YOU laaa :)