Exam Fever ♥



Harinie seluruh warga negeri pahang start mid-year exam haha bajet negeri lain tak exam je ken . BOOOO!
Hari first hari pertama exam semesti lah Bahasa Melayu dulu kankan. Yehaaaaa! Alaaaa BM je kot
apa lah sangat nak study-study bagai. Heh kau cakap macam BM kau A+ jekan Aen kan. Bajet lagi boo!
Alooo aku nak bajet A+ pun tkbuleh haih laa haih laa ;) Okay tadi masuk kelas dengan perasaan yang
bercampur baur serta gemuruh ecewahhh duduk tempat yang ustazah telah aturkan semalam lalu
mengeluarkan buku revision Renyah F4 punya dan buku revision Sutera Dalam Lukisan yang F5 punya.
Bukak buku so nak baca yang mana satu nie hah? Banyak gila kot. Aku decide baca yang Renyah tu je
sebab jalan cerita dia lebih mudah jika nak dibandingkan dengan Sutera Dalam Lukisan yang jalan ceritanya
lebih menerewang. Ahhh aku kureng paham cerita novel itu. Psstt semalam waktu akhir persekolahan
tu ustazah telah mengaturkan kedudukan kami mengikut angka giliran SPM tuu wuwu. Alhamdulillah
aku ditempatkan dikawasan tengah-tengah dan betul-betul bawah kipas woo jangan jeles haha.
Panasssss nak mampus cuaca sekarang nie tahu. Global Warming betul. erk? Haha. Depan aku solehah
naseb baik kau solehah sebelah kiri aku afiq pehhhh langsong tak berguna kalau nak main tiru-tiru.
Apehal kau dudok sebelah aku? nyemak je haih laa hahaha tetiba je nak emo pulak ken. hehe.
Oleh disebabkan mengikut angka giliran itulah aku dipisahkan dengan tiga orang makhluk bernyawa nie.
Haha padahal satu kelas jugak tapi barisan lain-lain ahhh menci menci tawuu. Yelah ikut nama yang
sorang start dengan M yang sorang lagi start dengan N dengan yang sorang lagi tu dan yang sorang
lagi tu start dengan huruf S. haiyooo! Ape yang aku melalut nie? Haha tetiba ;) Meja cikgu letak belakang
lah pulak kan heyyy tarak can nak pusing kiri kanan atas bawah lagi-lagi time bonda sumpah Ya robbi
bonda bising gile bila masok kelas. hilang kekefokusan aku terhadap exam BM tadi. Ecececeh ;)
Kalau meja cikgu letak depan yang belakang bermaharaja lawak meniru dibelakang woo bestnya dorang
meniru. Dan kalau meja cikgu letak belakang pulak yang depan buad kenduri tiru-meniru di belakang.
Yang ruginya yang dudok tengah lah. Aku lah tu tkpe lah aku redo Haha Jujur okay! 


BM Paper 1 tu start 7.50pagi sampai 10.20pagi. Duh! singkat gila masa. Aloo rumusan tu aku buad nak
dekat sejam kot. Gila lama nak pikir soalan pemahaman dia tu. Dan yang cerpen , puisi ,
prosa dalam Dirgahayu Bahasaku tu sejujurnya aku tak baca okay. Aku sempat baca pantun 
enam kerat je malam semalam tawu. Alhamdulillah aku dapat jawab dengan jayanya tapi jawapannya
lintang pukang sangat lah. Ketara bhaii aku tak baca part tu. Yang part prosa traditional tu
soalan macam haremmm je. Dalah kasi petikan ayat corner-corner. Heh haram jadah je aku hentam haha.
Semalam semangatnakmampus tahu aku baca novel Renyah tu. Then tengok part novel tu ada
pilihan samada nak jawab Renyah or Sutera. Aku jawab Renyah lah semestinya dah berdoa dah
mintak lah ada pilihan sebelum bukak jawapan tu dan ternyata sangkaan aku tak meleset!
'Renyah' aku menjawabnya haha. Dia nak huraikan masalah sosial dengan bandingkan latar tempat
antara novel Renyah dengan novel Sutera tu. Haiyooo ada jugak kena terselit novel Sutera tu. haih.
Naseb baik semalam ada jugak aku belek-belek latar tempat tuuuu. Aku jawab apa yang terlintas je.
Secara keseluruhannya, aku REDO JELAH OKAY LANTAK LAH DAPAT BERAPA PUNNN FULLSTOP! Haha.

Lepastu rehat pukul 11.45 sambung paper two pulak kawan-kawan aku ada cakap 
"Ain buleh lah dia terorrrrrr karangan" Haha terorrr lah sangat kan. Aku dah malas nak mengarang
sekarang hoi sebab tu bonda marah. Choi betul kan. Tapi bila exam kan baru gua tahu bakat gua
dalam mengarang jelas terpancar! haha aku rasa dalam exam je aku buleh mengarang sebab kalau
exam kan sunyi sepi aman je tanpa suara so buleh lah buad tapi kalau time belaja ya salam memang
aku malas tahap gila-gila-gila dan gila lah ken. Lagipun kalau time exam terpaksa sikit lah kena buad
hah nak mati ke kalau tinggal failed terus nanti. jyeah! Tadi yang bahagian A punya karangan pasal
kemalangan jalanraya bagai tulah. Fakkkk ah! Dia kasi fakta semata-mata. Tak pun kasi ah point-point sikit.
Bikin gua panas je masa buad karangan B tadi tuuuu. Tapi lepas jugak sampai 400+++ hehe.
Aku buad nak sampai sejam kot sepatutnya 45minit je tu pun aku kejar masa takut tak dan nak buad
karangan bahagian B pulak. haih laa haih laa. Bahagian B kan ada pilihan kankan? Aku buad
pasal 'Usaha-Usaha yang Anda Ambil Untuk Memastikan Impian dan Cita-Cita anda menjadi Kenyataan'.
Aku rasa yang tu je senang kot. Mula-mula aku cakap aku nak jadi Akauntan then aku hurai ah
usaha aku tuuuuu. sumpah Ya Allah semua yang aku cakap tu HIPOKRITA semata-mata. Bila aku baca
balik karangan yang aku buad tu, hemmm macam haram doo. Konon lah pegi cari buku dekat library
haha tipu je lebeh nak jadi karangan tu lebeh sedap dan enak. Tapi ada jugak betul apa yang aku tulis tu.
Wuwu malu nanti bonda baca mesti bonda mengejek. Gulp! Dalah aku ketandusan idea disaat itu.
Nak kejar karangan tu siap pukul 1.45tengahari lagi. Mati aku mati aku! Kira-kira alhamdulillah 500++
then ikat-ikat sambil tangan terketar-ketar sebab terlampau nak cepat kot. Lepas dah siap itu semua
baru aku sedar suara aku dah serak. Haha tetiba suara serak pulak kan padahal buad dengan tangan
bukan buad dengan mulut. Kau nie Aen ;) Okay lah saya nak pegi tengok cerita Cinta Melody
dekat astro ria lepastuh malam nak study English dan Sejarah woi esok sejarah paper two dulu kot
ahhhh mampus lah gua haih tak baca apa-apa pun lagi yang form four punya nie. InsyaAllah malam
nie saya baca okay doakan saya dapat jawab esok! Muah muah sikit awak <3


TAKUTNYA SAYA DENGAN SUBJEK SEJARAH NIE. WUWU ;')


Thanks for reading sayang ! I LOVE YOU laaa :)