Paper Ekonomi Asas ;)



Tadi saya exam Ekonomi Asas tawu awak awak! Macam kacang goreng je saya rasa. #Haha perlu ke cakap?
Hari nie satu paper tu je doo. Haih bosannnnn tahu lepas rehat. Just lepaking. Relaxing.
Pagi tadi Ekonomi start area 8.20pagi. Time tu time ustazah. Aku, Sue, Maziah, Fatin dudok dekat tempat
dimana Sue dudok. Okay kami 'STUDY EKONOMI' kot. Aku tktahu lah. Borak je lebih kot. Miahaha.
Dengan berbekalkan nota ringkas form four punya dan buku teks ekonomi, kami dok menghafal ah. #konon
Saje nak buat sedap je time tu hoi. Padahal masa tu tak masuk otak dah kot. Semua 'Blurrrr' je rasa.
Aku rasa Sejarah lebih okay kot daripada Ekonomi nie. Ya Allah kenapalah Ekonomi form five nie macamnie?
Aku bukak dua-dua buku terus. Amik nak! Sekejap belek yang form four punya, Kejap yang form five punya.
Then tadi dengar ustazah cakap macamnie hah dalam kelas sebelum start exam,

Ustazah : Kamu tahu dah, Sir Nanda cakap kalau kamu FAILED 3 subjek, kena dudok dalam bilik dia
balik pukul 5 selama 2 bulan!
Pelajar 5Syumul : Pehh!#Semua buat expresi muka terkejut kot. Mak aii, 2bulan? Aku dengar 3 bulan haha
Ada yang siap kira-kira lagi subjek yang bakal dorang FAILED. Alooo, best hape dudok dalam bilik Sir Nanda
ada air-cond lagi doo. Awwwww saya nak! saya nak! #Padahal dah tahu akan FAILED. hehe.
Bak kata Apih, "ADDMATHS KOMPEM FAILED PUNYAAA!" Hahaha.

Then 8.20 tu ustazah suruh letak beg dekat belakang. Choiii, redo jelah kan. Mintak-mintak masuk! #Doa
Aku dudok sebelah Sue. Haha point nak meniru. Maziah dudok sebelah kiri. Fatin dudok depan.
Dapat-dapat kertas, check soalan ah kan. Hemmmm, #Merengus kejap. Tu je yang mampu aku buat.
Okay ada 5 soalan. Kena pilih 3 je. Alhamdulillah! Selamat sikit. Aku pilih soalan 1 2 3. Haha.
Semua soalan FORM FOUR kot.  4 5 soalan FORM FIVE. Aku tengok soalan forn five tu terus aku tknak jawab
Jawab yang form four punya. Sebab semalam aku banyak membaca yang form four punya je. Winkwink!
Dan soalan 6 WAJIB! Okay tawakal saje. Alhamdulillah Alhamdulillah sangat-sangat!
Aku dapat jawab semua dengan yakin! Takde satu soalan pun tertinggal. Haha sebelum jawab tadi
macam yakin je tknak jawab kalau soalan susah. Yang susah pun aku bedal je. Ngehngeh ;)
Ya Allah, rasa macam cepat je berlalu 2jam! Masa dah nak tamat tu, ada cikgu yang jaga kelas kiteorang
tu kasi jadual kelas tambahan. Hemmm, nasib baik just 2 hari je. Rabu dan Khamis.
Okay tadi ada satu soalan tu aku dengan Sue tak dapat jawab. So kami pun dok panggil-panggil lah
Fatin. Susah kot soalan tu! Then aku tanya Fatin macamnie haa, "Fatin, soalan 6a(11) nie dia nak
Cukai langsung apa ek?" Then Fatin cakap ah, "Erm, CUKAI PENDAPATAN!". Then aku dengan Sue buat muka
terkejut, "Tak kan Cukai Pendapatan kot?". Terus lepastu aku dengan Sue gelak. Tapi tak berbunyi ah.
Kantoi ah dengan cikgu. Slow-slow sudah. Sampai sudah dok gelak dekat Fatin ingatkan Fatin memain je
sebab aku tak ingat yang Cukai Pendapatan tu ada jugak. Aku ingat yang form four je ada.
Dia pun buat muka confused. Betul lah jawapan dia tu. Tapi aku ragu-ragu so aku tak buat lah!
Lepas dah habes tu, aku dengan Sue cakap ah, "Fatin cakap Cukai Pendapatan ke tadi?".
"Eh tak! Fatin cakap CUKAI PERKHIDMATAN lah". Terus ketawa sampai sakit perut dekat Fatin!
Sampai dekat kantin pun gelak-gelak lagi dengan Sue. Fatin Fatinnnnnn ;)

Lepas rehat. Dah tkde paper kan, Sue tarik meja gabung dengan meja Maziah. Dudok lah kami 2 meja.
Aku, Sue, Fatin, Maziah. Then ada lah makhluk tak diundang datang. Farhan dengan Apih.
Kami dok borak-borak suka-suka. Sakit perut ah layan Farhan nie! Otak tak matured youuuu. Haha.
Gosiping harus diselitkan. Ohhhh, sian betul budak tu orang anti dia. 
Then Sir Nanda lalu, "Ohh relaxing ya!". Haha kiteorang suka-suka je. Lepas bosann, main-main pulak.
Apih cakap permainan kita nie macam budak tak matured. Eeeyouu! Please lah matured ohhhh!
Then Farhan tegur aku, "Ain, kau tido pukul berapa semalam?". Aku cakap "Hemm, pukul 12!Then bangun 
balik pukul 3. Nape?" Then dia cakap, "Nampak mata pun dah tawu weh. Mata lebam!"
Hadui, macamane buleh perasan nie. Okay bukan sebab aku tido lambat Farhan mata aku macamnie,
Semalam aku sakan menanges kot. Sembap sampai mata! Memang nampak sangat sembap mata aku.
Haih buat malu je. Lepastu lepastu hari nie balik pukul 2 tawu! Taktahu kenapa lah balik awal.
Cikgu mesyuarat kot. Entah! Tak pedulik ;)


Awak awak! B. Melayu saya dapat A! Sukanyaaaaaaaa. Bukan senang nak dapat A tu. Hehe. Alhamdulillah. Karangan hancur bocai kot saya buat. Macamana lah bonda buleh kasi A nie? Haha.



Thanks for reading sayang ! I LOVE YOU laaa :)