Soalan paper sejarah sangat 'WOW'!



Woi tadi exam paper sejarah mula-mula. Hehe start pukul 7.50pagi. Awal tak awal tak?
Awal kan. So aku dengan bangganya bangun awal pagi dalam pukul 3.00pagi kot untuk study sejarah.
Wakluuu! Gua study sejarah doo. Bangun-bangun basuh muka sikit amik buku then menelaah.
Aku tak mengantok langsung kot baca sejarah pagi tadi. Tapi baca cepat-cepat lee sebab nak sambung
tido lagi. Haha. Aku biasa lah antara muka paling awal sampai ke kelas 5 Syumul. Aku masok dengan muka
kereknya sebab 'Yayyy Gua baca buku teks form four and four five' kot tadi. Bangga sendiri. Haha.
#sambilketawakecildalamhati. Jalan pergi ke tempat dudok aku dimana betul-betul bawah kipas.
Pehhhh! nyaman je rasanya. Sambil bukak buku baca apa yang patut dibaca lagi. Dalam hati,
"Eee, cuak kot. Takut tak ingat apa yang aku baca pagi tadi". Tapi aku buad cool je. Alaaa lek ah weh.
Sejarah je kot. Haha. Dila datang study sama-sama dengan Dila. Okay secara jujurnya hari nie ada
paper agama jugak tapi AKU-TAK-BACA-APA-PUN-LAGI-TAWU-JUST-SELAK-SELAK-MACAMTU-JE-DOO.
Banyak kot. Aku nak hafal takut tak ingat haram jadah yang aku baca sejarah nie pulak. So aku decide,
okay baca karang lee. Ada masa lagi nanti doo. Okay jam sudah menunjukkan pukul 7.45 ketika itu.
Cikgu science aku masa pertama tu. Lepas baca doa penerang hati tu, berdoa yang dalam bahasa melayu
kejap, "Ya Allah, mintak lah aku ingat apa-apa yang telah aku baca tadi Ya Allah". Rasa macam cuak je
bila kertas soalan dah ada dekat tangan tuuu. Dapat je kertas, terus selak bahagian essay tu. Hemmm.
Just sebahagian je yang aku baca tadi masok. Jadi aku pasrah jelah. Bahagian essay tu kena pilih so aku
pilih yang betul-betul buleh bantu aku dapat markah lebeh. Jawab punya jawab, bahagian struktur tu
ada yang tkde dalam skop yang cikgu bagi tu. So aku tak baca sangat lee. Aku jawab tapi banyak aku
tibai je. Haha. Aku geram betul tengok Dila. Asyek tanya sue je. Haihhhhhhh! Tapi memang 'WOWW'
kertas sejarah tadi gila 'SENANG' sampai aku rasa macam nak bako je paper tu tadi. Tak pun kasi Azham
tu geget. Syiokkk juge! Miahaha ;) Terimakasih tak terhingga kepada sesiapa yang membuat paper tu.
Anda buat saya pikir macam nak hentak-hentak je kepala ke meja sebab 'senang' sangat. Heh.

Then rehat. Beli hotdog 4ketul RM2.00 dan sekotak air soya RM1.20. So jumlahnya RM3.20. Abah kasi
spuloh hingget. Yeyeye aku tak suka membazir duit banyak-banyak. #perlukahsiapbagitauhargasekalinie?
Bawak makanan tu pergi dewan terbuka. Lepak bawah kipas dekat pentas tu. Bajet senior kan,
sukati je tayang muka macam sekolah tu bapak aku punya. Haha lantak lee kan. Sekolah aku. Wekk!
Jadi senior, sukati lah nak buad apa pun kan. Then aku tengok budak tu baru turun. Pehh! sentap rasanya.
Rasa ketar-ketar seluruh badan. Terus aku alihkan pandangan aku kearah lain. Dia tertengok aku lah,
aku tawu dan aku nampak. So aku steady jelah sambil jalan kearah pentas dewan tu. Tengok liuk
lentok dia berjalan, "Hmm smart jugak budak nie ek" cetusku dalam hati sambil tersenyum.
Lepastu aku makan hotdog yang aku beli dekat kantin tu tadi sambil goyang-goyangkan kaki. Aku lapar
nie. Rasa makan hotdog empat ketul tu rasa macam tak cukup jelah. Bukak plastik air soya tu
then minum sambil mata melilau-lilau cari kelibat 'dia'. Aku tersenyum lagi. Apa aku nie pikir-pikir pasal
budak tu? Haih lah haih lah. Then kami masuk awal sikit naik tangga sama-sama eh dah lah tingkat 3
kot penat doo. Dah lah perut still lapar nie, naik tangga macam berlari 100km je tawu. Menci menci !
Masok kelas Maziah dia baru balik cameron whoaaaa kasi kiteorang keychain sorang satu. Strawberry tu.
Dan siap kasi kiteorang rasa strawberry lagi. Manis wuwu. Terimakasih buddy.


Hari nie paper agama start pukul 12.00tengahari. Sepatutnya dalam jadual mula pukul 12.30tengahari.
Tapi hari nie balik pukul 2.00petang so masa dianjakkan ke angka 12. Masa nie aku cuak lagi kot.
Study agama nie macamtu je tadi. Sekadar belek-belek buku rujukan. Aku study dengan Solehah.
Dia pusing dekat belakang. Masa tu time Cikgu Siro, cikgu sejarah aku. Hush, dia bawak sekali ketas
sejarah yang baru kiteorang jawab pagi tadi doo. Kurang asam betul cikgu nie. Dia tanda terus.
Aku yang tengah dok menghafal nie tetiba terkejut kot cikgu panggil nama aku. Hmphhh.


Cikgu Siro : Nur Ain.... Awak tak baca buku yee! #sambil tengah meng-check kertas sejarah aku kot.
Aku tak pusing pun dekat cikgu. Malas ah. Budak 2 ekor tu ada.
Ain : Hah??????? #penuh tanda tanya. Nak je aku jawab aku siap bangun pukul 3pagi lagi semata-mata nak
study sejarah. Cikgu nie kan. Nak pindah pindah pun, nak menfitnah lagi. Tapi aku senyap je, tak menjawab.
Simpan jawapan tu dalam hati sudah. Chill ;)


Aku tawu aku jawab paper sejarah tadi tunggang langgang melalut sangat kot. Tapi tapi ada jugak
yang aku jawab dan aku sangat yakin jawapan aku tu betul. Tapi aku akui, yang bahagian struktur
tu banyak aku bantai je. Tapi saya jawab semua tawu cikgu. Ada 2 soalan je tinggal. Tu punnnn dah
tktahu nak teka apa lagi. Haha. Then semangat kot baca agama tadi dan aku banyak fokuskan
bahagian sirah yang Imam Malik dan Ibnu Sina tu. Ustazah cakap fokuskan yang tu lebeh. Yang lain tu
aku baca saat-saat genting menjelang pukul 12. Pukul 12 letak beg aku tu dekat belakang
hah debar tawuuuuuu! Debar-debar lagi nie tau. Macam biasa bukak je kertas soalan tengok soalan
belakang dulu doo. Yesssss! Akhirnya. Soalan dia agak senang dan mendukacitakan hati saya ialah ajaran
sesat tu menyesal sangat tawu saya tak fokus sangat. Akhirnya saya hentam sajelah. Aku sebok baca
pengertian dia je. Erggghhhh! Jawab agama kan, hati tenang je. Heh. Hahaha. Malas nak riak-riak doo.
So esok paper EKONOMI ASAS K1 dan ADDITIONAL MATHEMATICS K2. Ya Allah awal amat subjek elektifnya.
Subjek teras pun tak habes lagi nie tawu. EA bulat-bulat je haha. Addmaths? Kau hentam kau kena
dengan cikgu sharifah cikgu addmaths kau tu Ain. Wehee <3 Kau harus lupakan dia Ain ye harus sangat. 
Dia bukan ingat dekat kau pun dah. Hemm kdah kbai ! Lot of love muah sikit <3



Suka lah dengar lagu nie. Best doo ! ;)



Thanks for reading sayang ! I LOVE YOU laaa :)