Alahai cikguku tersayang :)


PERHATIAN : ENTRY NI PANJANG BERJELA. KALAU MALAS, JANGAN BACA TAU :)
Okay. Harini saya nak balas dendam. Nak update entry seberapa banyak yang mampu.
Takde orang kesahkan? Haha. Okay entry ni khas buat Cikgu Akaun saya yang 'tersayang' #dalam kurungan
Saya nak mengumpat ni. Jangan bagitawu dia tau tau. Haha geram sangat dengan cikgu tu.
Nasib baik dia cikgu saya, bersabar ajelah mampu. Karang tak berkat pulak belajar. Ye dak? Hehe.
Cikgu ni masa belajar bulan satu dua tiga empat lima tak lah garang mana sangat pun.
Ala, garang pun biasa-biasa aje lah. Dia banyak buat lawak aje. Tapi dia tak gelak, kiteorang 
tolong gelakkan untuk dia. Haha. Opppssss, lupa nak bagitawu, cikgu saya ni perempuan.
Biasa lah kalau namanya perempuan, moodnya pun tak menentu kan kan. Sekejap ok, sekejap tak.
Kadang-kadang dia panggil nama orang tu salah. Bila orang cakap, "Cikgu, bukan tu nama dia".
Then taktahu lah dia nak cover ke apa kan. Dia cakap, "Biar sukati saya lah nak panggil apa pun".
Okay fine cikgu, fine ! Hehe. Redo ajelah dapat cikgu nak menang sokmo macamtu.


Hari Rabu lepas, time dia. Lepas rehat pulak tu. Haih. Kena masuk awal. Kalau masuk lambat
daripada dia, hah siap dapat 'hadiah'. Ada senior yang pernah belajar dengan dia dulu cakap,
memang kalau lepas bulan enam ni hormon dia tinggi sikit. Erk? Nak marah aje kerjanya.
Hari Selasa pun ada waktu dia jugak. Biasalah check soalan exam ah kan. Buat semula semua tu.
Hari Rabu tu dia check. Nasib baik aku siap. Yeppppppiii ! Kalau tak, kena cubit. Haha.
Alhamdulillah. Aku tak pernah kena lagi pun. Alahai sakit doo. Nak dijadikan cerita yang menarik
haritu, mood dia tak berapa elok. Sebab ramai yang tak siap Penyata Pendapatan yang dia suruh
buat tu. Hah habislah satu kelas kena bambu. Dia panggil certain certain suruh buat dekat depan.
Hah aku dekat tempat belakang, gelabah nak mampus. Dah lah dia kenal nama aku.
Nama aku agak familiar lah sebab dia selalu panggil. #Okay tetiba.
Orang cakap bila cikgu selalu panggil ni, maknanya cikgu sayang. Ishhhhhh ni tak buleh ni.
Eh eh tak. Bukan dia suruh buat Penyata Pendapatan, dia suruh buat Penyata Perkongsian
Untungrugi dekat depan. Semua dia suruh buat. Dia geram gamaknya sebab ramai tak siap. Hehe.
Lastly, yang siap pun terkena jugak. Nasib lah kan. Satu kelas, kena pun sama-sama lee.
Jalan kira dia suruh buat. Aku ni bukan lah tahu sangat. Mula-mula dia panggil sapa ntah suruh
buat. Aku ni sibuk tanya Sue jalan kira takut-takut lepasni tiba-tiba kena pulak.
Tiba-tiba nama aku dipanggil. Pehhhhhh ! Wakenabeb :) Chill aje. Dia panggil..........


Cikgu: Nur Ai.....nnnnnnnn, buat dekat depan jalan kira nak kira modal. #Susah gamaknya nak sebut nama aku
Aku: Ya ! #Cepat-cepat bangun. Sempat lagi tanya Fatin betul tak jalan kira yang aku buat tu. Hehe.
Fatin: Haaaa betul lah tu.
Aku: Cepat-cepat pergi depan buat. Sebab haritu aku tanya apa ntah dekat Fatin, tuptup kena marah.
Pehhhhhh! Lepastu tak buat dah. Malu takut kena marah lagi. Okay chill aje. Weheee!


Okay lepas dah siap dekat depan tu, Alhamdulillah betul ! Sebab jalan kira aku tu tak susah mana pun.
Bernasib baik sebab dapat soalan senang. Lepasni yang susah-susah tak kena dah. Okay dah.
Lepastu Fatin kena panggil. Nama aku dengan Fatin memang famous amous dikalangan cikgu.
Cikgu suka sangat panggil nama kiteorang. Ehem Ehem. Muahhh cikgu kuat-kuat ! Opsssss :)
Okay soalan Fatin punya ni agak susah. Aku Fatin Sue Anum puas buat jalan kira dia.
Tak dapat punnnn. Last-last Fatin dengan muka redo aje pergi buat dekat depan. Hahahahaha.
Dah yakin sangat jawapan dia tu salah. Cikgu tengah ralik-ralik buat apa ntah, tetiba dia
duduk tempat dia. Sebelah aku. Tanya betul ke dia buat tu. Memang salah lah kan. 
Tetiba cikgu panggil dia semula, "Fatinnnn, kenapa duduk dah? Saya tak kata lagi betul ke salah ni".
Dia pergi depan semula. Sumpah aku cakap. Dengan cikgu ni tak menahan aje rasa tawu.
Semua benda dia cakap, menjadi bahan untuk kami ketawa. Cara dia cakap, lawak. Haha.
Aku duduk dekat tempat duduk ni, terkekek-kekek sorang-sorang. Kejap-kejap pandang Sue
ketawa. Haha. Nasib baik gua ada sapu tangan pink pink itu, buleh jugak buat cover bila ketawa.
Fatin dekat depan senyum ajelah sebab dah taktahu nak buat, dia duduk marah-marah.
Okay seriusly aku cakap, cikgu ni tak pandai jaga air muka orang. Dia suka memalukan orang
dengan cara dia sampai buleh buat orang tergelak. Buleh bayangkan tak?
Ketawa ketawa jugak. Tapi sampai buleh memalukan orang, tak baik jugak kan. Sian Fatin.
Balik tempat duduk dia, masem aje muka. Relax doo. Fatin ni kawan sebelah aku.
Dah dia ni selalu hyperactive senyum sokmo, bila kena marah angkat muncung sedepa lah jawabnya.


Then Aisyah pulak kena. Cikgu tanya dia tak dapat jawab, bila suruh kedepan berdiri
macam tunggul kayu. Tambah pulak tak bawak kertas soalan, bertambah hamun lah orang tua tu.
Opssss ! Kan dah kena sebijik dengan cikgu, "Yang awak berdiri macam model ni buat apa?
Ingat cerdik sangat ke? Kertas soalan tak bawak. Dah lah muka macam telur tembelang"
Okay. Yang part ni aku memang tak tahan. Ketawa still cover doo. Alahai cikgu ni. Hemmmm.
Lepastu yang Alif lagi best. Dia tanya cikgu, "Cikgu, jawapan ni nak amik dekat mana?".
Then cikgu balas, "Amik dekat dahi awak tu". "Cikgu seruis lah cikgu".
"Iye, amik dekat dahi awak tu Alif". Alif pun gelak-gelak je. Memang bila masa Akaun je,
part ni lah paling banyak sekali ketawa. Sakit rahang sebab asyek gelak aje. Haih.
Then Sue pulak kena panggil. Sue ni hebat jugak lah Akaun. Tapi bila kena buat dekat depan,
terkedu seribu bahasa. Sue cakap terus hilang semua benda bila cikgu rushing gitu. Sian Sue.
Muka relax aje dekat depan. Orang bila dah dekat depan tu memang tak buleh tahan sebab dengar
cara cikgu tu bercakap, tapi Sue steady aje. Huyoh ! Relax nak mampus aje muka. Kan sue? Hehe.
Dah bila tak dapat nak jawab tu, kena lah dengan cikgu sedas dua. Sekali kena cubit,
sekali lagi kena tepuk belakang. Sue aje kena lebih. Tak adil betul lah cikgu ni.
Sue masuk-masuk tempat duduk muka berdendam habis dekat cikgu woo. Hahahaha.
Aku nak menangis rasa cikgu buat gitu dekat bestfriend aku sorang ni. Haha acting lebih. 
Sue kata tak sakit punnnn. Dia mengelak. Haha. padan muka cikgu. Lepas cikgu dah keluar, semua
nak mengumpat pasal cikgu. Cikgu macamtu lah, cikgu macamni lah. Muka semua habis nak protes aje.
Geram weh. Aku duduk empat orang tu, terus cakap cikgu macamni. Cikgu macamtu. 
Ya Allah, tak baiknya lah. Aduhai. 

Aku dan Fatin cakap : Cikgu ni mesti laki dia tak layan malam tadi kan. #jahatnya haha
Sue cakap : Cikgu ni dah monopose agaknya. #betul ke ejaan tu?
Keryah cakap : Cikgu tengah datang bulan latuh. Sebab tu bad mood semacam.
Fatin cakap lagi : Cikgu JK (Jiwa Kacau)

Macam-macam andaian. Ada ke dia tanya macamni, "Dayana ada berapa orang dalam kelas ni?".
Betul-betul dah kawan aku angkat tangan. Maknanya sorang aje lah. Tetiba dia tanya lagi.
Haih tak paham aku. Padahal nama Amira yang ramai. Ada 3 orang. Ain ada 2 orang.
Lepastu dia nak kenal muka budak-budak failed haritu. Nasib baik aku tak failed. Tu pun atas pagar.
Cikgu panggil ah nama bebudak tu. Dah siap tu, "Saya nak tengok sikit muka-muka kegagalan"
Pehhhhhh ! Aku yang tak failed ni pun, buleh sentap tawu. Cikgu ni ishhhhh. Nasib baik cikgu kan.
Start tu mengumpat pasal cikgu, cikgu JK cikgu JK. Takde ah orang syak sangat kennn. Haha.
Masa rehat tu kami-kami 9 orang lepak sambil makan dekat dewan terbuka tu. Buat bulatan
Mengumpat lagi pasal cikgu JK. #Ketawa jahat. Ajuk cara cikgu marah tadi. Memang lawak.
Macam-macam gaya. Aku yang tengah makan ni, duk gelak-gelak aje. Plus, aku pun duk ajuk jugak
cara cikgu marah tadi. Okay dah dah. Tak berkat nanti belajar tawu. #Haha konon.
Yang rasa tak puas hatinya, yang pasal kerja kursus tu. Cikgu terang tak berapa pun, tapi nak
suruh kami siapkan macam dah terang berbaldi-baldi hah. Kejam gila. Nak mintak minggu depan,
paham pun tak. Kejadah nak siapkan. Ni folio Addmath cikgu tak sentuh lagi. Haihhhhhh
kenapa lah kena sekolah haa? Stress lee. Alahai. Okay. Mengumpat-mengumpat jugak,
sebelum SPM kena mintak maaf ni. Haih mahu tak lulus Akaun nanti selalu mengumpat cikgu. Hehe.
Cikgu tu overacting sangat. Orang tanya pun, marah. Kata tengah buat revision, normal lah tanya-tanya
tu. Nak tanya pun salahkah? Aduhai.


Plus,hari Rabu jugak kena dengan ustazah pulak. Dia suruh hafal ayat hafazan.
Dah berbulan-bulan dah kot. Tapi kali ni dia paksa jugak. Semua kena duduk dekat luar.
Sapa buleh aje, buleh masuk. Aku ayat atas-atas buleh dah, dah sampai bawah tu tergagap sikit.
Okay redo kejap. Hari Khamis tu ustazah cakap 'hutang' semalam, kena bayar jugak.
Alhamdulillah aku dapat. Pehhhh! Bersungguh hafal kot. Aku nak belajar jugak.
Sapa yang tak dapat tu duduk luar sambil hafal, ustazah still mengajar. Tak ke tertinggal
satu bab nanti? Dah lah tengah belajar tajuk ibadah tu. Tajuk Rujuk, Idah plus plus.
Tajuk perkahwinan lah kan. Rugi tak belajar tu. Ehem Ehem,
Bila part ustazah tersalah cakap sikit, semua start ah pikir lain. Kotor punya otak daaaa.
Aku tak buleh duduk sebelah Fatin ni, advance nak mampus. Aku pun dah terikut-ikut
ke-advance-an dia tu. Alahai. Bila duduk berempat, terpancar ke-advance-an dia tu tawu.
Kalau tak terselit 'biru' sikit, tak sah. Haritu cikgu takde. Orang lain sibuk buat correction apa ntah,
kami duduk belakang berborak. Gelak tak payah cakap lee. Dalam kelas tu dengar suara
Aku Fatin Sue Anum ajelah. Juara gelak-gelak dalam kelas. Haha. Bila tengok orang lain sibuk
buat kerja, timbul rasa "Ishhh, aku ni macam takde kerja je." Wehee.

Aku bahagia duduk dalam kelas ni. Aku bahagia jadi budak Form Five tahun ni. Aku bahagia
dikurniakan kawan-kawan terbaik dunia akhirat. Walaupun terselit kedukaan stay dalam kelas ni,
aku tetap rasa bahagia dikelilingi insan-insan yang baik buat aku. Tak tergambar rasanya
kebahagiaan aku bila ungkapkan dengan kata-kata. Sangat bahagia. Terima kasih Ya Allah.
Korang hadiah daripada Allah untuk aku :) Semoga bila aku keluar dari kelas hujung tahun ni,
bukan aku tinggalkan dengan kebencian, tapi kegembiraan. InsyaAllah :)


Thanks for reading sayang ! I LOVE YOU laaa :)