Perak Best Brooooo!


       Photobucket



Assalamualaikummmmmmm! Hey i'm backkkkkkkk. Best whoah pergi Perak. Best best sangat terbest.
KENAPA-KUANTAN-TAK-MACAM-PERAK-YE? PERAK-MACAM-BESTTTTTTTTT!

      1# Hari Isnin bertolak dari Kuantan pukul 7.45pagi macam tu ah. Bangun pagi mata habis sembab
          dah sebab malam sebelum pergi tu tido lewat gila. Haha padan muka hang.
      2# Mendalah dekat cermin tu GPS. Nama penuh dia gua taktahu. Pehhhhhhh tergoda dengar minah
          dalam GPS tu bercakap. Wehee
      3# Rasa bersalah tak pergi sekolah. Haha apadehal. Sekali sekala aje kot.
      4# Lalu highway aje lee. Nampak hutan semak samun aje. Hmm tak best sangat lalu highway.
      


      5# Lepastu lepastu abah pergi isi minyak dekat mana ntah. Petronas Genting Sempah kot. Entah!
          Lepastu lepastu gua nak pergi toilet tapi ada bangla dok lepak-lepak terus terbantut. Hmmmm
      6# Then, masuk terowong sempadan negeri Selangor. Lalu area Gombak.
      7# Excited sebab dekat Kuantan mana ada terowong-terowong ni. Haha JAKUNG!
      8# Kadang-kadang GPS tu bukan betul sangat. Kadang-kadang dia lost. Kadang-kadang dia ikut kita
          bukan kita ikut dia. Hahaha.



        9# Lepastu lepakkkk R&R Rawang. Makang-makang. Bila dah sampai R&R tu perkara biasa
            mesti lah cari toilet dulu. Toilet sini lawaaaaaaaa! #Ehhh semua toilet dekat R&R semua lawa haha.
       10# Kenapa gua nampak gemukkkkkkkkkkk ni? Eeeeeeeeiiiiiiiiiii.





          11# Sampai aje dekat IPOH. Pergi tengok Politeknik Ungku Omar akak tu. Whoahhhh Politeknik tu
                dekat tengah tengah bandar Ipoh kot. Berhadapan dengan Masjid Azlan Shah. 
                Keliling keliling banyak perumahan orang cina aje. Ipoh memang ramai cina punnnn kan. 
          12# Lepas solat zohor semua tu, check in dekat Sun Inns Hotel. Hotel dia best besar pun besar.
                Dekat dengan Tambun woooooooo! Nak pergiiiiiiiiiiiiiiiii! Umi cakap lain kali datang sini
                kita pergi ye. Nanti akak jeles pula. Haha. LOST OF TAMBUN. Eeeee macam best aje :)




           13# Lepas dah check in hotel solat asar semua tu, keluar nak pergi tengok rumah sewa akak pulak.
           14# Rumah besar gila gedabak kot. Macam hostel jugak.
           15# Phiuuuuu~ Senior yang stay situ pun nampak baik baik semua. Eh eh macam gua pulak
                 nak stay situ ye. Haha.
           16# Hampir tersesat jugak. Yelah first time sampai Ipoh kot. Jadi, kadang-kadang tersasar jugak.
           17# Lepastu pergi TESCO beli barang barang akak lagi. Untunglah awak akak. Eeeee!
           18# Badan semua dah letih gila gaban. Yelah, mandi pagi pukul 5 lebih sampai ke malam.
                 Tak ke letih tu? Plus, penat gilo.
           19# Masuk hotel balik, bukak tv tengok Juvana. Ohhhhh yay! Cerita wajib tonton tu. Haha.


  
            20# Keesokan harinya, bangun pagi-pagi jugak sebab takut lambat akak nak pergi daftar. Nasiblah.
            21# Masa akak pergi daftar dengan umi, gua stay dalam kereta aje. Dengar lagu lee,
                  buat muka perasan lee sampai tertido. Eee, ada orang kesah ke? Weee!
            22# Masa makan dekat ada lah satu kedai makanan ni, ada budak sama sama macam akak nak
                  pergi daftar dekat PUO. Lelaki. Tengok tengok gua pulak pehal. Gua tahu gua merah mak ngah
                  semalam. Gua cungkil bijik mata lu baru tahu. Ehemm
            23# Daftar tak lama mana punnnnnn. Sekejap aje. Lepastu pergi rumah sewa akak kemas kemas
                  apa yang patut.




           24# Sampai rumah sewa akak tu, hmmmm ramai dah akak akak yang comel masuk. Kecik-kecik molek
                 aje. Pendekkkkk pendekkk ehemm. hahaha.
           25# Nampak akak-akak dekat situ baik happening lawa aduh jeles. Lepastu nak salam masa nak
                 balik tu ada sorang akak tu tanya dekat gua, "Haaa yang ni kakak dia ke" #'dia' tu tuju dekat 
                 akak gua. Lepastu gua pun cepat-cepat membangkang, "Ehhh tak. Saya Form Five baruuuu"
                 Sambil gelak-gelak. "Laaa Form Five ke". Haha. Amboi, matured sangat ke muka gua ni? 
                 Rasa macam kanak-kanak aje. Hmmmm :)
           26# Gambar no.3 tu. Orang yang dalam bulatan tu henchemm awww! Masa ni nak pergi bayar
                 untuk bilik dekat rumah sewa akak tu. Akak saya comel weyyy. Kakak awak? Hahaha.
           27# Masa ni gua teruja nak snap gambar dengan akak. Yelah nanti tak jumpa dah.
                 Oloh, raya nanti balik lee.






               28# Masa ni dah nak balik. Gua salam cium pipi kiri kanan akak ehem ehemmm salam
                     mintak maaf sebab selalu bergaduh. haha.
               29# Umi pun tak habis habis kasi nasihat dekat anak dia sorang ni yelah anak baru sorang
                     masuk IPT so mood excited tu terlebih kasi nasihat. 
               30# Akak! Jaga diri baik baik dekat tempat orang tu ye. Jangan buat macam tempat sendiri.
                     Kalau orang nak ngorat kata jangan okay. Hahaha.
               31# Adik lelaki gua ni nampak hensemmm pulak masa ni. Alahai



                32# Ni masa otw nak balik Kuantan. Dekat R&R Tapah. R&R Tapah ni besar. Ada macam-macam.
                      Singgah sini melantak kejap ye. Hmmmm nasi ayam sini tak best langsung! Huh.
                      Sedak lagi mak gua buat. Sia-sia aje. Hmmmm. Makan tak kenyang punnnn weyyyyyy.
                33# Umi buat muka berkerut. Haih taktahu kenapa. Sorang anak dah takde kennnn. Hehe.
                34# Dah sampai rumah, malam semalam gua tido sorang sorang aje. Eeeeee!
                      Saya rasa macam kehilangan lah dooo. Malam semalam nangis sengsorang dalam bilik.
                      Syahdu je rasa. Tak sampai sehari lagi, dah rinduuuuuuuuu akak segala.
                      Oloh, nanti kalau kawen kena pisah jugak. Ke kau nak ikut sama tinggal dengan akak bila
                      dia dah kawen nanti Ain? Okay jawapan dia TIDAK. hehe. Kena biasakan diri takde akak.
                      Saya mana boleh berenggang dengan akak saya itu. Sedih amat. Raya nanti jumpa lagi.
                      Bila ada gaduh sakan, bila takde sedih semacam. Hemmmmmmmm sebak woi sebakkkkk!
                      Kbai assalamualailumm semua!





Thanks for reading sayang ! I LOVE YOU laaa :)