Taktahu nak letak tajuk apa :)


Photobucket



Assalamualaikum. Tiba-tiba saya rasa nak letakkk gambar ni. Sebenarnya gambar ni
dah basi sebulan lepas. Comel kan? Comel kan? Comel kan? Okay thanks. #Haha tetiba
Semalam kakak saya sampai pagi buta kot. Then bila dah bangun pagi tu tengok tengok
kakak saya tu dah ada dan terus bangun pelukkkk cium tangan pipi kiri kanan semua sampai lemas.
Haha konon rindu sangat lettew. Lepastu malam shopping di Kuantan Parade. Cun datuh.
Mula-mula beli kain untuk baju kurung. Wehee mewwah kiteww tahun ni ye. Mewwah comel doh.
Ingat nak beli yang dah siap tapi tapi takut nanti cepat kecik lee cepat singkat lee
sebab saya ni cepat sangat nak meninggikan diri. Then beli aje lee. tapi yang agak sedihnya
bukan pilihan hati saya warna kain baju kurung itu, tapi semua umi yang pilih.
Kaler baju yang saya nak semua umi tak suka semua umi kata macam tua. Apa yang saya
moleh buat? Dengar kata atau melawan? Haha saya turutkan saja. Selagi itu mampu
puaskan hati umi yang paling saya sayang sekali itu, saya redha eceh. Lepastu dan lagi
bertingkah tingkah dengan umi, "Beli baju ni sapa nak pakai, umi ke orang? Kalau nak beli yang
umi suka baik umi aje yang pakai ye." Lepas umi cakap, "Ikut awak lah nak beli baju kaler
orang tua pun..." Terus saya tersenyum dan berkata, "Yela yela beli lah ikut pilihan umi"
Dua dua pula tu umi yang pilih. Haih geram juga tapi watlek watchill aje wehee.
Sememangnya pilihan umi pilihan yang tepat. Warna umi pilih pun cantikkk juga apa.
Masak ah saya nak kawin nanti umi pilihkan juga. Memang tak ah. Saya sayang awak aje tau tau :)


Then pergi Kuantan Parade. Saya pakai tudung mewwah woo woo. Cun gilewww! #Haha gedik
Teman kakak saya pergi bank cocok duit whoah mentang mentang lee duit bertimbun ye
dalam bank awak tu. Jealous gilo. Lepastu jalan-jalan pergi Vern's. Cantikkk lawa hot gila
kasut kasut dekat situ. Kasut saya koyak rabak dah kot dari tahun lepas punya ni lepastu
lepastu berkepit dekat umi mintak belanja satu kasut dekat situ. Oloh satu aje. Taknak lebih.
"Umi ohh umi... boleh tak belanja orang satu kasut. Boleh lah boleh lah ek?" Sambil buat muka
meraih simpati yang amat sangat sambil tunjukkkk sandal yang selalu saya pakai tu
koyak ternampak isi perut dah okay. Lepastu umi cakap, "Hah ambik lah satu. Pilih yang lawa sikit.
Yang boleh awak pakai selalu". Peh lepas aje umi cakap macam itu terus melilau mata saya
mencari. Ni sayang umi saya ni. Suka sangat buat saya tersenyum sampai ke cuping telinga. Muehehe.
Saya cari yang tapak flat aje. Saya tak suka wedges or kasut bertumit tinggi. Seriusly.
Sebab Allah sudah kasi secara automatikkkknya ketinggian semula jadi so saya lebih
selesa pakai sandal bertapak kan tumit seinci aje. Wedges dekat rumah saya yang kakak saya
punya pun saya tak pernah pakai. Saya lebih suka pakai sandal koyak rabak saya itu daripada
pakai wedges yang buat saya tak selesa itu. Saya pernah pakai sekali tak sampai berapa minit,
cabut semula. Lepastu kesudahannya pakai sandal biasa aje. Buat apa nak menyeksa diri kan kan?


Then pergi tingkat dua pergi satu kedai ni. WELCOME namanya. Kedai jual shawl semua lah.
Dah lama saya tengokkk usha satu kemeja ni. Cun gila doo warna putih. Tapi hari semalam
baru berkesempatan. Saya tengok tengok besar gila kot. Then panggil umi,
"Umi umi, baju ni lawa tak? Nampak besar tak?" Lepastu umi cakap, "Tak besar lah,
sesuai lah awak pakai. Nampak aje besar tu...". Sememangnya saya nak pakai duit sendiri
tapi umi yang nak bayarkan. Haha watlekkkk aje lee umi nak bayarkan kan kan. Haha.
Then keluar aje dari kedai tu, mak aiii semua dah tutup kot. Tapi semalam saya sangat
puas hati whoah. Duit saya tak disentuh. Ehokkkk Ehokk.
Kasut comel comel tu RM30. Baju kiut kiut tu RM29. Dan keseluruhannya untuk saya saje
malam semalam RM110. Hensem kan. Hehe. Umi umi, raya setahun sekali kan, jangan mawwah. :)





Sapa setuju dengan statement saya diatas angkat tangan! Haha ayat reka sendiri tahuk.
Ingatlah. Kalau pakwe pakwe awak sekalian buat macam statement saya diatas ni,
insyaAllah dia bukan betul betul nak kan awak atau cintakan awak tapi cuma nak main main je.
Susah nak cari lelaki yang betul betul baik sekarang ni en. Kadang kadang nampak aje
baik alim semua tu, tapi belakang jahat lebih daripada setan. So renung renungkan lah.
Esok puasa kan kan? Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak kepada seluruh
umat islam seluruh dunia. Mungkin sebelum ni saya tak berapa baik, insyaAllah tahun ni
akan berubah menjadi lebih baik. InsyaAllah. 




Dengarlah lagu ni. Irwansyah makin hensem whoah. Perempuan dalam
video ni pun comel cantikkkk gila. Sekali dengar, terus jatuh cinta. Haha. :)
Photobucket


Thanks for reading sayang ! I LOVE YOU laaa :)