Terengganu maliiiiiiiiiiiiii :)



     Photobucket



Assalamualaikum. Wehee. Gambar atas nak comel aje en en. Muka mintak penampar kiri kanan.
Haha. Okay hari ini eh tak semalam bersamaan hari sabtu saya pergi Terengganu maliiiiiiiiii.
Ada hal. Ambik duit Yayasan Terengganu kakak saya itu. Heh. Kesian dia. Kebulur dah duduk
Perakkkkk tu. Semua kena tanggung sendiri ken. Haha padan lee muka. Malam semalam pun
sibuk suruh saya transfer kredit dekat dia. Nasib baik kredit saya ada RM20 plus plus. Thanks abah !
Walaupun abah saya itu kuat marah marah saya tak tentu hala, kredit topup saya tetap tidak
beliau abaikan walaupun saya tak mintak. Saya kan anak yang baik tak suka meminta. Sayang abah !
Lepastu lepastu tak sampai lagi Terengganu nya ponnn. Tumpang tido rumah adik angkat abah
dekat dekat situ jugak. Haha baru ku tahu masa kecik abah ada ramai adik-adik angkat. Wehee.
Rumah dia dua tingkat. Dalam memang besar gila gedabaknya lah. Luas bapak. Jeles lee sebab rumah
saya tak sebesar itu. Apa apa pun saya tetap bersyukur haha walaupun rumah muat muat stay
empat orang penghuninya. Makcik Yatie namanya. Ya Allah baiknya. Dia layan kami baik sangat.
Kasi tempat tido beralas tiga lapis whoah. Teruja dibuatnya. Saya dan umi tido ditingkat atas.
Terkejut tengok ruang atas. BESARRRRRRRRRRRRRNYA! Bilik pun kemas aje. Wooo Wooooo.
Saya rasa macam saya rasa macam nak stay aje dekat situ. Best sangat. Ada satu sudut tu novel
tersusun rapi. Cun dah cun dah. Saya ambik baca sinopsis aje lee. Eee kejelesan ni. Lahai.
Then, saya borak-borak dengan makcik Yatie sementara umi ada dekat dapur borak-borak
dengan anak makcik tu. 




Alhamdulillah sangat. Sekarang saya sudah pandai membawa diri. Dulu ada akak, asyek nak
berkepit aje tapi sekarang saya mampu melakukannya seorang diri. Bayangkan. Umi
keuzuran jadi kalau pergi masjid or surau memang saya kena pergi sorang lee jawabnya.
Umi tak boleh masukkkkkk. Masjid tu dah besar. Dulu kalau pergi sorang sorang mesti lah takut
atau ajakkkk akak teman sekali. Tapi kali ini lain. Lain sangat. Apa pun saya kena kuatkan hati.
Haha takut sebenarnya walaupun itu kawasan masjid en en. Mana tahu penjahat ada dimana mana.
Mana tahu dia culik saya karang kerat lima belas jual dekat siam. Mati gua mati gua. #jauhnya fikir
Tapi tadi sudah dua masjid abah singgah dan dan saya pergi masukkkkk sorang sorang aje
dalam masjid itu. Lebih menakutkan lagi, perempuan saya sorang aje pun. Haihhh cemas nokkkkk!
Now, saya memang kena pandai bawa diri kemana mana. Dulu ada akak, orang pandang akak aje
en en. Orang tak pandang saya yang burukkk cekeding kurus kering cicakkkk kobeng wekkk wekk ini
Lagipun, saya rasa saya dah cukup matang nak berdikari sendiri. #Haha matang lah sangat kenn?
Okay lah daripada dulu. Bodoh aje tengokkkk. Dah Form Five kan, haruslah tunjukkkk perwatakan
seperti pelajar tingkatan lima. Jangan tunjuk seperti pelajar darjah lima ye Ain. Okay handsome !




So tadi selesaikan segala urusan. Naik kejang muntut saya ini tahu duduk dalam kereta bapak lama.
Lepas tido bangun. Lepas bangun tido balik dan begitulah seterusnya. Wehee. Mata pun dah
penat dah nak tido bagai. Okay lah. Itu saja untuk hari ini. Nanti saya update-ing lagi ye.
Rindu blog saya. Rindu readers saya semua. Kbai assalamualaikum. :)

Photobucket


Thanks for reading sayang ! I LOVE YOU laaa :)