Sungguh Memalukan



      Photobucket



Sejak masukkkk bulan puasa ni en en, saya datang sekolah lewat. Pukul 7.05 lewat kah?
Haha bagi saya lewat lah kan sebab selalunya saya sampai sekolah pukul 6.55 sharp.
Lepas sahur kadang-kadang kalau saya 'terlampau' ye ulang suara terlampau letih baru saya
tidur setengah jam. Kalau tidur lepas sahur memang saya mengantuk sangat dan sangat latuh.
Kalau saja saja buat menggedikkkk mengantuk segala saya fikir dua kali nak tidur ke tak.
Sebab masa waktu pagi bagi saya sangat terhad kot. Sebab itu sekarang saya rasa saya macam
asyik berkejar aje kalau nak pergi sekolah. Selalu tak sempat selalu tak dan selalu dan selalu begitu.
Kalau ada homework yang tak siap masa saya buat waktu malam tu, saya sambung lepas sahur. Wehee.
Lagi lagi kalau buat Akaun waktu pagi macam itu, terbuai-buai lah rasanya. #Hehe saya ni pemalas sikit
Tapi tadi Alhamdulillah saya buat Akaun lepas sahur woo woo. Rasa teruja lah pula. 
Biar lah saya tahu jawapan saya itu tak semestinya betul dan saya begitu yakin jawapan tu salah,
saya tetap rasa nak mencuba sampai dapat apa yang soalan nak. Baru saya berpuas hati gila bahabi.
Selagi tak siap selagi itu saya nak cuba dan cuba dan cuba. "Salah atau Betul belakang cerita, yang penting
kita yakin apa yang kita buat". Walaupun keyakinan saya itu tak mendalam sangat pun. Haha. Meragui
Sebelum itu saya take 15minutes untuk tidur krokhh krokhhh mengantuk ehok ehokkk tahu.
Then baru bangun buat Akaun. Bagus tak saya? Hehe. Kawan saya cakap saya bagus sangat haha.
Sebab lepas sahur buat Akaun. Kalau dia memang tak ah buat Akaun lepas sahur. Lahai Akaun aje kot.


Lepastu saya pergi sekolah terus masukkk dewan multaqa yang besar comel indah segala-galanya itu
dan duduk. Eh kejap, saja nak share. Hikhik. Sekolah saya dulu 7.40 dah tutup pintu pagar.
Tapi sekarang sejak bermulanya peraturan baru assembly setiap pagi pintu pagar ditutup pukul 7.30
Watehekk betul. Saya rasa lagi ramai lah yang datang lewatnya. Lagi bertambah bilangan yang sedia ada
Then sapa sapa yang melepasi pukul 7.30 akan dikumpulkan di padang dan akan dikenakan tindakan.
Kadang-kadang bila difikirkan en, macam tak patut aje. Kesian pun ada. Tapi bila fikir dua tiga empat kali
ada rasional juga pengetua saya itu buat peraturan hot gila bahabi macam ni. Lagi ramai yang kena
denda sebab datang lewat nanti. Ramai ramai beratur dekat padang macam semut api. Haha.
Cikgu cakap kalau pagi pagi masa bacaan doa ada lagi yang still berjalan still berborak.
So bila dikumpulkan setiap pagi macam ini, so lebih senang doa pun serentak aje ramai ramai
takde lah kau ada yang berjalan masa baca doa kau ada yang berborak masa baca doa. Apadehal.
Tak sampai 15minit pun, bersurai masuk kelas belajar.


Harini kelas saya ada Test Pi. Ustazah dah cakap daripada last week lagi tapi saya buat taktahu watlek
watchill watcool macam orang tak exam aje. Then pagi tadi mula lah gabra cuak segala-galanya ada.
Waktu kedua sebelum balik buat test tu. Tajuk Akidah form four soalan struktur aje.
Satu masa jawab. 40minit. 50soalan. Gilo. Dalah tulisan rapat sangat sangat ish ustazah ni.
Lepastu check jawapan semua bagai tu, okay saya mengaku markah saya paling corot. Malu sangat :')
Ni lah bahana orang yang tak sedar diri lagi dan anggap pendidikan islam alah apalah sangat pejam mata
pun boleh jawab kot. Okay harini betul betul buat saya malu. Bukan orang lain malukan saya tapi
saya yang malukan diri saya sendiri. Malu tak terkata. Gulp! Ustazah dah janji sapa markah bawah
target memang kena denda. Dan saya salah seorang. Dalam 10orang dapat markah terendah.
Ustazah panggil sorang sorang then berdiri dekat depan lepastu ketuk ketampi sama-sama.
Bapak gila malu. Dalah budak form four baru keluar so memang lalu lah kelas saya tu. Alahai.
Tapi apa boleh buat. Bukan salah ustazah pun. Ustazah cakap, "Bukan saya menzalimi diri kamu,
tapi kamu yang menzalimi diri kamu sendiri". Okay fine. Start daripada kejadian tadi, saya menyesal sudah
Disebabkan saya pelajar yang tercorot tapi tak corot mana sangat pun, jadi saya diperli dan kata-kata
ustazah tu sangat terasa okay. "Ain awak datang sekolah buat apa. Cari bakal suami ke hah....".
Watlekkkk aje. Tunduk pandang meja sudah. "Ustazah, kalau saya nak cari bakal suami pun. Saya tak
pilih dekat sekolah ni. Eeewww langsung semua tak memenuhi citarasa saya ustazah". Berkata dalam hati.
Apalah sangat lelaki lelaki dekat SMKPB Kuantan ni, takpe lah biarlah orang lain cop dulu ye. Kuikui.
Selepas ustazah memerli saya sebegitu hebatnya sampaikan saya rasa saya sangat tak berguna eceh,
jadi lepasni saya nak berubah. Berubah untuk SPM saya. Banyak yang perlu saya memperbaiki. Lemah sangat.
Agama Islam. Nama Islam. Sikit punya cun nama tapi bila test dapat markah corot. Memang cari nahas latuh


Lepas sahur saya taknak tidur. Yess berjanji dalam diri. Takde orang boleh ubah diri kita selain kita sendiri.
Nak study banyak banyak biar pandai macam buddy saya tu. Jealous sangat rasanya.
Trial SPM seminggu selepas raya. Buka cuti raya terus saya Trial SPM. Cepatnyaaaaaaa!
So raya pun macam tak raya aje. Heh. Tahun ni ala kadar aje lah. Nak raya pun takde mood takde feel.
So bulan Ogos ni aje lah tinggal nak study macam orang gila ke apa sebab lepastu takde masa dah.
Masukkkkk dewan terus jawab paper. Ish untungnya lah raya macam tak raya en. Ehem.
Nak buat betul betul sangat sangat all out waktu Trial SPM nanti. InsyaAllah. Doakan saya ye. Lefchuu. :)
Kcukup. Nak berbuka sudah. Kbai Assalamualaikum readers sekalian. 

Photobucket


Thanks for reading sayang ! I LOVE YOU laaa :)