Duhai hati kenapa perlu rapuh?!




Anda pernah rasa tak bila anda suka someone ni tapi malangnya tak punya kekuatan
nak luah dekat si dia. ya Allah pahitnya rasa. terjilat kopi pun tak rasa pahit sebegini
rupa. Duhai hati kenapaaaa perlu rapuh?!

Luahan hati.

"aku sedih lah weh. aku penat nak berharap dengan kau lagi. serius aku tak larat nak
tunggu kau lagi. aku sayang kau. sangat sangat sayang. banyak bukan sikit.
tapi kau tahu semua tu? kau hairan semua tu? kau peduli semua tu? kau ambik kesah
semua tu? dan semestinya tidak. aku rasa aku ni dah tak ada makna dah untuk kau.
tapi kenapa kau tak pernah buka hati kau untuk terima aku balik? aku malas nak paksa
kau untuk sayang aku balik. kau tahu kan aku sayang kau lagi. kau sweet kau tau tak
kau sangat sangat sweet. kau dah banyak berubah. aku tak nak kau yang sekarang,
aku nak kau yang dulu. dulu setiap hari kau je mampu buat aku tersenyum. tapi sekarang?
hm. fikir fikir kan lah. selama ni aku tunggu kau, weh. rasa macam sia sia je tiga tahun
aku tunggu kau. tapi nothing happened. setiap hari aku ingat kau. setiap masa aku
rindu kau. mungkin salah aku sebab tunggu kau lama lama. aku buat macamni pun sebab
aku terlampau sayang kau. aku hidup dengan bayang bayang kau. aku tak boleh nak
sayang orang lain sebab hati aku masih untuk kau. dan aku juga malu. sangat sangat malu.
kau sendiri tahu kenapa aku malu kan. menyesal aku buat macamtu dulu. mungkin sesal
seumur hidup. malu dengan diri sendiri. ini padahnya kalau buat keputusan ikut nafsu
semata-mata. aku tak tahu macam mana aku nak bagitahu kau. nak mula dari mana pun,
aku macam kehilangan kata-kata. bila aku ingat kau, airmata jadi peneman aku. aku sedih
sebab aku tak punya kekuatan nak luah apa yang tersirat dalam hati aku ni. aku berperang
dengan perasaan sendiri. sangat pedih. aku harap one day kau tahu juga yang aku
terlalu sayang kan kau. dari dulu sampai sekarang dan sehingga selamanya".

cinta pertama adalah indah dan akan dikenang selamanya. tapi tak semestinya yang
terbaik.

gua tak biasa berjiwang dalam blog ni nanti ramai pulak yang terasa jelek, ye dak?
gua pun geli ekceli tapi entah kenapa gua rasa nak share perasaan gua dalam blog ni.
sedikit sebanyak gua rasa lega. oh bullshit. gua gagah. hati kental sebab tiap hari
gua sental pakai clorox. disebabkan faktor persekitaran buat gua jadi kuat semangat.
eventho pernah juga terkadang semangat gua sikit lagi nak goyah tapi dengan 
semangat yang sedia ada gua mampu bina benteng semangat yang baru. 

sekarang saya dah kerja. bosan kot duduk rumah. me bosan so much. duduk rumah
pun asyik menangis bila sorang sorang dan bila dah kerja ni saya mampu menangkis
perasaan hiba itu walaupun cuma seketika. saya jadi pelupa bila saya mula sibuk kan
diri. 

ya Allah, jika dia memang benar benar tercipta untukku, engkau satukan lah hati kami.
tapi jika dia bukan yang terbaik untukku, kau lenyapkan lah perasaan cinta ini daripada
terus bertapak dihatiku. aku mohon, ya Allah. terseksa sangat.

aku rindu nak dengar kau panggil aku 'Ain'. rindu sangat.


Gadis yang rapuh hatinya,
Ain Marzuki





Thanks for reading sayang ! I LOVE YOU laaa :)