Apa yang gua tanam, itu yang gua tuai.




assalamualaikum. pewitzzzz, gambar diatas menunjukkan gambar keluarga bahagia.
keluarga bahagia lah sangat. ahaks. haha comelsss-nya semua. jelesnya kita. tiba.


alhamdulillah. syukur alhamdulillah. benda tu je gua nak sebut sekarang ni. rupanya
mimpi gua dalam tempoh tiga kali berkaitan result SPM ini, haa rupanya bagi petunjuk
dekat gua weh. sangat tepat. kadang-kadang mimpi pun boleh jadi nyata auw auw.


sekarang, tiada lagi debaran, tiada lagi cuak segala bagai sampai terkencing tercicir.
patutlah gua tak rasa pape, sebab dalam mimpi DIA dah bagi petunjuk. alhamdulillah.
ikut naluri hati.


walaupun result gua tak ada lah sehebat mana, tapi dengan pencapaian gua itu
bisa dibanggakan lah. tak ada lah cengeng sangat. cuma sebak sebab sangat tak sangka.
gua target kurang sebab rasa waktu SPM dulu soalan semua aras tinggi tapi
yang dapat diluar jangkaan. alhamdulillah sekali lagi.


sepanjang hayat gua sekolah selama 11 tahun ni, subjek yang gua kurang minat
Science. sumpah gua failed dalam bab ni. tapi rekod apa entah pecah, tiba result SPM
tadi gua tengok science gua A-. okay lettew. gua ingat gua bodoh tentang science.
ngupenya tidak. ahakz ketawa golek-goleks.


macam bajet straight A's lah pulak gua tengok. ihik. kata mereka, gua makin tinggi.
nasib baik dengan ketinggian gua itu, sedikit sebanyak menutupi ke-gemuk-an diri ini.
sadisnya. Lewl. saya baju meghoh tu nampak tak nampak ke tidak jijah woi?

tadi waktu ambik result dengan ustazah ramlah then terkejut jap result comel sangat
lepastu bonda tetiba tanya, "eh Ain, awak dapat A ke bm?". haha gua pun gelak comel.
"haah saya A lah bonda..". then bonda pun macam, "ohhh sebab tadi saya analisis
result ramai dapat B.." sambil mata melilau.

jelas kehampaan di wajah bonda sebab majoriti B kot tapi gua forever A. ahaks.

dan sekarang, just bertungkus lumus nak kemaskini apa yang patut. ingat nak
based on result je tapi ghase-ghase cam nak apply semua then tengok mana yang
dapat.

ayah cik gua suruh masuk form six atau nama saintifik-nya adalah pra-U. mentang-
mentang ah cikgu form six, brainwash gua segala. ahaks. bukan gua tak berminat tapi
11 tahun woi 11 tahun pakai baju sekolah dan ikut peraturan sekolah gua rasa dah
muak sangat. Lol ayat. tapi form six lagi bagus kot tapi.... itulah gua sedang pusing ini.

tahniah sue atas kejayaan dirimu memperoleh 6A2B1C. diriku turut berbangga. 
jumpa di IPTA nanti ye sue haha tetiba je.

tapi yang paling gua bersyukur sebab dapat sijil LCCI yang akaun tu. alhamdulillah.
itu yang aku idamkan selama ini. weee. tak sabau nak pegang sijil tu.

over all, gua sangat bersyukur dengan result gua itu. insyaAllah boleh je nak apply
mana-mana pun lepas ni. ehem akaun tetap dihati. gua minat.

assalamualaikum.




Thanks for reading sayang ! I LOVE YOU laaa :)