jiwaku bukan jiwamu.




assalamualaikum. minggu ini minggu rajin sedunia. ahaks katengkoo. entah kenapa
gua en en en.. rajin sangat minggu ni. minggu ni orang perintah pape pun dekat gua,
gua tak bising. kebiasaannya pandai menjawab ehem biasalah budak dah besau ewah.
esok lusa dah nak kawin, besau dah ain ye. atototo eh eh akak pesan jangan 
langkah bendul. k miang sangat ah engkoo ni nak ber-laki. adoi kantoi mioww mioww!

ohh fatin(tengah) sudah tiga bulan kita tidak ketemu. aku rindu padam-mu..

seperti post gua yang semalam, hari ini kami beronggeng ke sekolah wohoii cun nya
semua alahai comelzzz nya saya eh eh ter-perasan pulak ehem fateng apehel
hang makin tinggi ni? adoi dah ain kalah. hmm mencik ah gini..

harini pergi sekolah semata-mata nak isi form LCCI(pelajar akaun). okay SEMATA-MATA!

ontheway pergi sekolah dalam pukul 11.00 pagi tup top tip top ambik gambar jap
sampai sekolah dalam pukul 11.30 cenggitu. sampai sampai nampak kerry lambai
dari pondok jaga. ehem lepak situ dulu tunggu sue, naem, fatin, apih. dorang pergi
beli wang pos dekat pejabat pos. untung gua beli awal. ahakz.

gua ingat en sue pergi naik motor ke hape tunggu punya tunggu, kereta persona
masuk pintu pagar sekolah. Okay, dorang pergi naik kereta. apih jadi supee.
muatannya sue, fatin, naem. berenti angkut gua dengan kerry sekali. macam sardin
basi berhimpit dalam kereta. ihik nasib baik kejap je.


masuk sekolah berhenti depan dewan Multaqa. harini ada pertandingan catur dekat
ex sekolah gua. so ramai nya tak terhitung. bebudak sekolah lain ramai nya.
jadi bila berhenti depan dewan tu, kami ber-enam jadi perhatian kejap. haha semua
tengok. ahaa kesah pulak gua en.

"eh eh, selamba je berhenti depan dewan. segan pulak ramai orang.."
"buat relaks je. ni kan sekolah kita jugak.."

keluar dari kereta seriusli banyak mata memandang kami. majoriti budak sekolah
lain lah ramai dekat situ. jalan tuju ke dewan terbuka seterusnya ke koperasi jap
fotokopi apa yang patut dan terus jumpa cikgu. alhamdulillah.. lima minit lagi
cikgu nak masuk kelas so sempat nak jumpa. kalau terlambat sikit tadi tak pasal pasal
kena tunggu lagi sejam.

masuk bilik guru salam cikgu ah rindu benau dengan bebelan cikgu tu. eheee.

cakap cakap lepastu cikgu kasi form LCCI tu. cikgu cakap kod 1 hingga 6 semua
dapat. insyaAllah.

tanya cikgu, "Cikgu, agak-agak sijil LCCI ni bila boleh dapat? hmm dalam berapa bulan?".
cikgu pun, "Eh setahun baru dapat sijil ni". gua cam, "haa setahun? k fine.. lambat
gila". ingat en dalam berapa bulan je. tafsiran meleset.


eh eh perasan tak baju dalam kita sama? haha ops! bukan bukan. maksud gua..
baju pepel dalam cardigan tu. how sweet? beli sama, saiz sama, pakai hari yang
sama, sarung baju sama sama, eh tak.. ahakz. baju saiz L katengkoo padahal
kecik macam barut nangka je dekat badan gua tu. serupa saiz S. ah sialan.

makin hari kaki makin panjang, tangan apatah lagi, sampai baju kurung punyo lengan
udah singkat. adakah saya sudah matang? aumm..

tukar topik.

masuk bilik tengah dalam bilik guru tu masing-masing sibuk isi form. sambil borak
sambil tulis. masa nak tulis dekat wang pos tu, cikgu lelaki mana entah masuk
then cakap, "Eh, ni nak tulis check apa pulak ni?" ha-ha-ha sangat tiba tiba je cikgu ni. 
hewhew gelak gedikz.

dah siap, letak atas meja cikgu terus blah jumpa ustazah pulak. okay ustazah
sangat esaited jumpa kami. sibuk tanya lepas ni nak pergi mana, sambung mana,
jaga diri elok-elok nanti. ok ustazah! 

keluar dari bilik guru ingat en nak naik kelas wehee tetiba rindu kelas pulak en.
nak jumpa cikgu pun, cikgu semua full. watehel bukan senang nak datang sekolah ni.


eh eh sue.. ape kes hang comel sangat hah sekarang ni? mata tu.. mata tu..
sue, belanja sweet chills yang paling mahal satu! ahaks. ketiga-tiga nya memang
comel. hakikat.

then lepastu kami lepak koperasi jap wah untunglah start tahun ni koperasi
makin maju siap jual eskem walls bagai. beli eskem singgit tu lepak depan koperasi
tu ayuh kunyah sama sama. hee.

lepastu jalan duduk dekat pondok ict tengok kawasan sekolah. hmm.. tarak
perubahan pun. tetiba je nak perubahan bagai baru empat bulan habis sekolah
dah bising. pigi daa. gua ingat ada lah lift ke eskeletor ke apa. godai.


suka gambar sue yang ni. seriusli macam baby-doll. ahaks patutlah pakwekss dia
sayang sangat dekat dia ye.

setelah yakin hilang bau, warna, dan rasa haha tetiba masuk najis pulak ewah,
kami pun terus pulang. eh eh catur dekat dewan tarak habis lagi. so lama..


balik tu naik jejantas sorang sorang. tunggu abah ambik. perasaan ni tak payah
cakap ah takut gila. tunggu dekat penghadang jejantas tu, gua perasan ada
dua lelaki perhati gua suitttt suittttt bagai. gua buat derk. dalam hati
Ya Allah! abah cepatlah. dalam hati juga gua turut baca ayat kursi tiga kali.
lepastu jantan jantan tu entah lari kemana. panas gamaknya. alhamdulillah,
gua pulang dengan selamat.


ini contoh sijil LCCI yang menjadi idaman setiap pelajar account stream.
bila kerja nanti, dia utamakan pelajar yang ada sijil ni dulu. assalamualaikum.




Thanks for reading sayang ! I LOVE YOU laaa :)