Forevah Yours.




ini gua. gambar zaman sekolah.
ceh ber-zaman zaman segala pehal padahal tahun lepas je pun.
apa jeling-jeling? sula mata nak? lewl.

assalamualaikum. bersua lagi kita ye. ish, kadang aku rasa aku macam biskut marry.
sekejap muncul, sekejap ghaib, sekejap tiba, sekejap hilang! apa kau ingat aku
bersenang-senangan dirumah bergoyangan segala-galanya ahakz macam tak
sesuai je ayat itu. ehem. ok tak ok. aku kerja. tapi kerja aku best woi.
cuci mata tiap hari. mata hakoooo, bukan mata engkoo. gatal muntot?

maka itu lah ya aku agak jarang buat new entry mengalahkan budak nak exam tahun ni.
balik balik buat muka penat. bila nampak pc, ohoi kesegaran mata mencanak naik
tanpa ada bantuan luar. kau rasa kau hebat ke ain? loser..

now, aku sedang giat menjalankan satu misi. bukan misi nak rampas pakwe orang,
apatah lagi misi nak curi boxer jiran sebelah. bukan ehem. misi nak kumpul
duit gaji yang aku dapat tu nak beli laptop! ok insyaAllah misi tu akan tamat hujung bulan lima.
aku nak ada sebelum aku further study mana mana nanti. sekarang, dah ada dalam
RM700+++. nafsu ni tak payah cakap woi. bergelora gila nak beli macam macam
dengan duit yang aku dapat tu. tapi apa kan daya..

"kalau aku nak kan sesuatu tu, aku akan berusaha hingga ke garisan penamat".
aku nak beli dengan duit aku sendiri. nanti bila aku guna benda alah tu, baru aku
tahu macam mana nak hargai ia. kalau aku pakai guna duit orang lain, aku yakin
aku tak akan pandai hargai sebab senang sangat nak dapat. isnt' it?


hari ini. hari yang paling bosan yang pernah aku alami. WOI BOSAN WOI!
kebiasaannya aku bergerak aktif serupa rabbit. kaitan? hmm. tapi hari ini
cuma duduk bersantai goyang kaki depan tv sambil tengok Astro Bella 133
ceghita feberet hakooo, ehem ceghita Forever Yours. mexico malii. ceghita
dia setiap hari sabtu ahad so hujung minggu just mencangok depan tv je lah.

ceghita dia best! sangat. sangat daring dan part 'kau cium aku, aku cium kau'
peluk peluk tu okay lah biasa lah tu. BIASA? apa disebalik perkataan biasa kau tu?
ahaks. omputih biasa lah tu. sebab tu aku suka tengok! Yeah! aumm. gatai nau..

bangun tidur usah dibilang. selagi matahari tak tunjukkan sinar nya, aha jangan
mimpi lah empunya diri ini nak bangun. selagi boleh pejam mata tu, selagi tu lah pejam rapat
walaupun dah bangun sebenaunya. ahakz. arghh nikmatnya tidur!

sekarang bukan macam dulu-dulu. susah betul nak dapat nikmat cenggitu.
sabtu ahad je dapat. jadi hargai lah..

. . .

minggu lepas mereka tu mereka tu lah dah balik semua dekat hostel. cuti sem
seminggu je pun. nasib baik seminggu je, argh rindu nak tatap satu satu muka mereka.
kau tahu perasaan rindu itu gimana?

segerombolan datang. perasaan gemuruh ni tak payah cakap lah wei. gemuruh lah
sangat. ehe. aku buang perasaan malu tu jauh jauh, aku datang hampiri mereka.
subhanaallah! indahnya ciptaan-Mu yang satu ini! aku istighfar berkali-kali.
takut juga aku syaitonirrajin datang hasut yang bukan-bukan tentang perasaan daku ini.

yang sorang ni saling tak tumpah seperti muka yang pernah aku tengok
di laman laman sosial. aku suka hayati muka dia, jernih sungguh air muka tu.
acap kali juga mata kami bertembung, tapi cepat cepat aku alihkan pandangan.
astaghfirullahalazim.. muka dia serupa dan sebijik ini..


aku tak tahu sapa nama ini makhluk tapi yang pentingnya serupa begini lah muka dia.
kacak tak kacak. boleh angau aku sebulan. hmm. sumpah tak tipu! 
sekali pandang, eh macam pernah nampak lah hoi! tapi bila tilik sekali lagi, eh bukan dia
yang diatas tapi orang lain. tak tipu memang sejibik. sangat.
Zayn Malik kah ini? correct me if i'm wrong. seriusli idk.

"ohh tuuuu... jap eh tak siap lagi." kataku kepada si pemilik muka kacak seperti diatas.
"oh yeke? takpe takpe." jawabnya sambil menunggu.
.
..
...

"nah.. okay terima kasih." sambil pulang duit baki penuh tatatertib.
masa nak pulangkan tu tiba tiba duit shiling jatuh. argh kenapa aku ngelabah sangat ni?
buat buat macam nak kutip tapi jantung ni Allah je tahu. dan..

"eh, takpe lah. saya kutip." katanya sambil kutip baki duit shiling yang jatuh tadi.

Ya Allah! cepat cepat aku selindung perasaan ni. erghh harunya rasa..

entah kenapa sejak aku mengenali mereka bukan secara rasmi, aku yang selama
ini pemalu bagai pokok semalu yang tak berbuah tu, susah benau nak berinteraksi
dengan berlawanan jenis ni. tapi sejak kenal dengan abam UIA ni, perasaan tu
hilang entah kemana. tapi tak bermakna aku tak tahu malu sekarang ni. take note.
cuma aku cuba nak jadi peramah. kalau aku buat malu, nanti mereka cakap aku sombong.
peluang datang bergolek hilang sia-sia.

aku layan mereka bukan bererti aku gatal miang dan seumpama dengannya. tapi
aku cuba nak jadi seseorang. ya masih aku. bukan orang lain. aku layan mereka
seperti abang tapi kadang perasaan nakal ni sukar nak tepis.
walau berjuta lelaki pun yang saya temui, saya tetap tunggu awak. rindu awak.
sayang awak. cinta awak. forevah! saya nak awak tahu yang tiap hari hati saya
menangis rindu kan awak. tapi mustahil..

. . .

bila dekat tempat kerja, hati manyak senang woo. tapi bila sendiri sendiri ni,
mula lah nak feeling feeling ingat benda lama. warghhhhhh! apakah?

untuk menghilangkan kesedihan tatkala kesunyian, ah mari kita fikir tak sabau nya
nak further study nanti! agak-agak dapat mana eh? jauh tak dari rumah?
course tu selari tak dengan pilihan aku? nanti mesti banyak benda nak beli kan?
alaaa.. macam first time nak masuk darjah satu dulu. ehem sama!
yang penting, dapat ke aku suai kan diri dengan wajah baru, orang baru,
sikap baru ni? aku harap aku boleh! tak susah nak dekati aku, sebab aku ni
peramah sebenaunya cuma kadang kadang je macam singa betina lapar. hewhew.

dengan itu, maka lenyap lah perasaan hiba gundah gulana yang datang bertandang
saat hati tengah rapuh untuk memikirkannya. eh eh sumpah sekarang hati
rasa menggelegak nak further study tau tau! ish, lamanya nak tunggu..

still waiting.

ada jugak akak tu cakap, 
"eh ain, tak pergi mana mana lagi ke?"
"eh agak agak lah, baru tutup kot permohonan tu dua hari lepas". 
"ohh yeke? ingatkan awak sorang je tak dapat".

eh eh macam perli? tak suka dah ke saya kerja lama lama dekat situ? ehem..

assalamualaikum.




Thanks for reading sayang ! I LOVE YOU laaa :)