Hati gua macam gula-gula kapas.




assalamualaikum. lama sudah gua tak bertandang kesini. hey dunia! gua masih
bernafas ni. haippppp! tiap tiap hari gua kerja. harap maklum. mana ada masa nak apdait
blog bagai.  jika bisa pc ini diusung kesana kemari, akanku usung. tapi mustahil wei,
percayalah..


"Kak Ain bila nak update cerita Cinta untuk Dania tu? tak sabar nak tunggu
sambungan dia". ramai yang tanya. Ya Allah! gua memang nak update pasal ceghita tu.
tapi alangkah sadisnya masa mencemburui diri ini. dah tiga bulan cerita tu
bersawang-sawangan. erghhh!!


seperti selalu, hari hari ku merangkak seperti kebiasaanya. makin lama, gua makin
seronok kerja. duit masyuk dan dan dan abang abang UIA tu makin mudah nak
senyum dekat gua. makin mudah nak ajak gua bercakap. pandai ye pancing
minat gua. terima kasih untuk itu. asyik hadap gua je tiap hari.


yang paling superb, gua siap boleh hafal makanan feberet mereka. belum mereka
cakap, gua dah pintas. lama sangat fikir, bosan jugak gua tunggu. ahaks. konklusinya, 
mereka cuma senyum dekat gua. hati ni macam kena air liur ah, cair doh!


kalau begini lah caranya, gua rasa malas nak further study nanti! haha eh eh acah ajo.
abam abam UIA tu tarik hati gua untuk duduk situ lagi. ah kacau ni..


bila gua panggil 'Abang', buat muka macam terpinga-pinga. dia fikir gua sudah
20-an seperti mereka, sebab tu selalu buat muka poyo bila gua panggil 'Abang'.
tapi jarak umur tak ada lah jauh mana, tapi gua lagi sedap bahasakan macamtu.
"Abanggggg oooo bang abang!". eh macam pekak? umi cakap, "dia suka lah tu
awak panggil dia abang sebab tu lambat menyahut. best je suara dia panggil abang".


berapa kerat je yang panggil gua 'Adik oooo dik' melainkan ramai yang panggil 'Akak'.
bila gua cakap, "Eh kak, saya baru 18 tau..". then, "Laa, yeke??!!! ingatkan 23..".
ok fine.



umi cakap sebab ketinggian dengan kematangan gua terserlah lah mereka panggil
gua 'Akak'. lepas kena sound baik baik pasal umur gua, baru tersedak.
walaupun tak beri apa apa efek pada gua, eh eh agak agak lah hakikatnya
saya lagi muda. sekian terima kacih. ehee.


kenapa gua nampak slim sekarang ni? berat dah 60kg. Lewl.


gua tak kesah sebenau nya, tapi pendengaran gua yang kesah. sakit je telinga
dengar tau. ahakz. almaklum lah ahkak ahkak tu katik katik comel belaka nya.



alhamdulillah, semalam gua berjaya pecahkan tembok keegoan yang selama ini
gua pertahankan. bila gua fikir sampai bila gua nak jadi ego sedangkan hati gua
separuh mati rindu kan dia, jadi gua muhasabah diri. ain kau silap selama ni.


gua yang hentikan satu saat dulu, jadi gua yang harus mulakan dulu. biarlah gua dianggap
terhegeh-hegeh, tapi perasaan gua yang hampir tiga tahun gua peramkan ni,
sapa tahu? Allah maha mengetahui.


hati nak mulakan, tapi minda menolak. akhirnya, gua ikut apa kata hati. 


pada mulanya gua tulis message, gua baca. then gua delete. gua takut sebenarnya.
bukan takut apa, tapi takut dia tak bagi respon. sesungguhnya hati ini tak pernah
berbalik kearah lelaki lain. jauh sekali nak merindui lelaki itu.


dua minit kemudian..


ok ada respon! start daripada saat itu, mulut ni asyik menyengih. jantung bagai
nak keluar. senyum sepanjang hari. satu hari tu, gua fikir pasal dia.


ya, harini senyuman gua lain. penuh makna. bukan seperti hari hari sebelumnya.


dan satu kebetulan insyaAllah terlaksana. saya harap sangat dapat jumpa awak
dekat KL sana. entah kenapa saya rasa dekat dengan awak. dekat KL sana satu
kawasan pulak tu, nothing is impossible. harap angan saya selama tiga tahun ni,
jadi nyata. insyaAllah.


tak sabar nak jumpa awak lepas tiga tahun. mesti dah banyak transformasi.
mesti dah makin ah comel! ok serius saya tak sabar.


tapi kalau Allah tak izin kan, walau kita sedekat mana pun, tak terpandang jugak.
kita berlari lah sejauh mana, tapi kalau dah memang takdir kita bertemu semula,
Allah akan temukan kita. saya rindu nak dengar awak panggil saya, 'Ain'.


ketahuilah awak, selama tiga tahun ni saya tak pernah lupa kenangan dulu.
harap awak pun sama.


fly to Kuala Lumpur dengan soleha dan sue malam ni. doakan kami selamat sampai sana.


assalamualaikum.




Thanks for reading sayang ! I LOVE YOU laaa :)