kalau rindu gua katakan saja.




post ini panjang berjela dan ada unsur unsur kejiwangan. sila baca dengan tenang,
kalau rasa diri tu bukan seorang yang penyabar, saya rasa baik awak click tanda 'X'
dekat atas tu k. sekian..


assalamualaikum. hai penduduk blog sekalian. sihat tak ni? itew baru balik dawii key ell
hokeh. okay stop it stop it ain! geli hakoo. ahaks. sebenarnya niat saya ke sana
sebab en en nak pergi satu program ni haa dekat bangi. ekceli, saya tak tahu pun
program tu dekat bangi sebab dia just bagitahu dekat Selangor je. haaa siot tak siot
pengelola program tu tak kasi alamat penuh.


ayuh kita mulakan muka depan kita dengan view menara berkembar KLCC. 
berseni jugak ye tangan hakooo ni. ahaa.







bertolak hari jumaat malam satu bas dengan budak satu batch dengan gua dari
terengganu. okay gua tak kenal sangat sebab dorang budak sekolah agama kot.
gua ni apalah sangat. katakau. blah blah blah rehat setengah jam dekat RNR Temerloh
sambung perjalanan menuju ke destinasi Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor.


pagi ok kitaorang sampai dalam pukul 5 something cenggitu lah en. semangat tak semangat.
singgah masjid dalam kawasan KUIS tu jugak lah. pukul 7.30pagi bawak beg semua
pergi check in hostel dekat KUIS tu. JAUH-GILA-MACAM-NAK-PATAH-SKRU-KAKI-AKU.
dengan bawak beg berbondong-bondongnya en. seriusli jauh sangat.


gua, sue, soleha pakat main tukar tukar pegang beg. nasib baik hostel tu ada lift,
ohemmgee gua tak dapat bayangkan kalau kami terpaksa menapak lagi untuk naik
tangga ke aras enam ok. tak sanggup..


ni hostel sementara untuk mandi dan salin baju semua. hostel tetap bagi selepas
pendaftaran. lepas dah siap semua tu, kakak fasilitator arah kami untuk ke
auditorium untuk daftar dan urusan hostel semua tu. alhamdulillah, gua ketua bilik
dan anak-anak buah gua yang lain sue dengan solehah dan sorang lagi zunairah.
nasib baik satu bilik dengan sue. satu bilik empat orang dan sangat besar okay!



apabila berada dikalangan mereka disana, gua agak terkena culture shock sikit lah kan
sebab 99% daripada mereka adalah yang bertudung labuh. okay sangat sentap okay.
yang gua, sue, soleha ni agak-tudung-tak-berapa-nak-labuh-sangat tapi melepasi
benda yang sepatutnya dilepasi.


program 3 hari 2 malam tu bertujuan untuk persediaan bagi mereka mereka yang
nak ke IPTA nanti. inti-inti melalui setiap slot dia sangat berguna kot. seronok!


yang paling gua respect lagi suspect nya dekat program ni sebab dia langsung tak
kasi pertembungan antara lelaki dengan perempuan. tak kasi bergaul semua tu.
tak kasi bercakap mahupun bertanya apatah lagi nak tanya asal dari mana haa.
macam lelaki khas untuk lelaki lepastu perempuan khas untuk perempuan. first time
gua tengok program sebegitu mulia begini tau. biasanya, bercampur gaul bertepuk
tampar aku cubit kau kau cubit aku. tapi untuk program ni langsung tak nampak
situasi cenggitu jijik dipandang. bagus!


kesian budak lelaki gua tengok nak intai budak perempuan pun dekat masjid je pun.
gigit jari semua nak kenal dengan budak perempuan. memang tak akan dapat kot!
pengawasan ketat sangat.. fiuhh.



ni abang dengan kakak fasilitator yang kebanyakannya dari Kolej Teknologi Darulnaim.
muda-muda cantik ganteng lagi semuanya. ni auditorium dia yang sedang-sedang saja.
auditorium yang first sekali kami masuk lagi besar dan best! rasa macam takmo
keluar je tau. hee melampau ah tu k..


blah blah blah stay tiga hari dekat situ kesimpulannya kaki badan gua semua lenguh
semuanya! apakah? usung beg tak boleh blahnya. jauh macam tak ada penghujungnya.
lepas dah settle semua, kakak fasilitator tu uruskan balik kami yang jauh jauh ni
ke KTM Bangi dan sebagainya. next destination, gua sue dengan soleha tuju ke
kuala lumpur rumah bapak si soleha ni. nasib baik tak lama naik KTM tu. fuh..



dengar lagu dalam video ni. best k.. setiap kali tukar slot kami dipaksa nyanyi
lagu tema HIMEGA ini. walau nyanyi seribu buuu buuu kali pun, tak bosan. percaya daku.


****

23 April. dah habis program petang tu kami pun terus tuju ke KTM Bangi untuk ambik
train tuju ke KL Sentral. dengan beg yang berat tu, gagahkan jua. naik train semua
tu, sue 'mabuk' siap muntah segala dalam train. nasib baik sedia plastik semua tu.

lepastu gua dengan soleha tengok sue menangis. ingatkan apa, rupanya abang dia
message ayah dia meninggal petang tu dalam pukul 7. kiteorang ni tolong sabarkan dia.
sapa tak sedih. memang tak sangka ayah dia pergi masa kiteorang tengah ada dekat KL ni.
meremang bulu roma gua. lepastu sue terus balik kuantan. sampai KL Sentral ayah
si soleha ni settle kan semua. bapak lah prihatin ayah si soleha ni. ingatkan nak balik
sama-sama balik malam keesokan harinya, tapi lepas dengar berita tu terus sue nak
balik. nasib baik sepupu dia ada stay situ jugak.

dalam pukul 8 setengah sampai kem kementah rumah ayah soleha ni. okay sangat dekat
kot dengan perpustakaan negara and and istana budaya. ayah dia TUDM dan
duduk situ senang nak keluar esok nya. malam tu gua dengan soleha sibuk duk
rancang nak pergi mana semua.


malam tu spontan gua ingatkan budak yang dua tahun dah gua tak ketemu dia.
gua dah rasa dia stay sekitar kawasan kem tu tapi gua saja buat ringan tangan
nak message nak tanya dia stay mana. ini antara conversation antara kami:


gua mulakan dengan ini,


"shah, umah shah area mana eh? nak kenal jugak umah dia kat mana, hee". -ain


3 minit kemudian..


"em rumah shah dekat area mindef, tau ke mindef?"


tanya macam gua stay situ pulak. ahakz. bila gua tanya soleha mindef tu dekat mana
soleha cakap satu kawasan je dengan kem kementah ni. hati ni jangan cakap, berbunga
ros dah. hee. perancangan Allah tu terbaik sebenarnya. okay mari kita mulakan misi kita!
sangat kebetulan okay.


gua skip jelah conversation yang tak penting tu.


"ada program sebenarnya kat bangi tu. hee. eh lepak jom esok. tu pun kalau orang
tu sudi lah kan". -ain


"nak lepak pukul brape? shah ajak kawan shah bleh?"


dua tahun ni tak jumpa, perasaan pun bercampur baur. betul ke keputusan yang
aku buat ni? bicara dalam hati. haha skemanya engkoo.


ingatkan dia tak sudi ke apa ke kan, last last dia pulak yang beriya. haha.
gua dah siap rancang nak ajak dia lepak TS ke apa, siot je nak pergi selayang pulak.
tapi nevermind, lepak dalam kem ni pun memadai daripada tak jumpa terus even
ah tak puas hatinyaaaa rasaaa!


lepastu gua ambik keputusan nak lepak dekat taman dekat kem ni. taman mana pun
gua taktahu, gua bantai je ajak met dekat taman. ah sweet tak rasa? malam tu
gua tidur bertemankan senyuman. ah tak sabar nak tunggu esok, esok.. cepatlah tiba.





keesokan paginya..


"shah, ain kua dalam pukul 11 ye. kawan ain ni dia duk kat block G. lepastu nanti kita
jumpa kat taman, bleh? nanti ain bgtau taman mane, jalan mane". -ain


gua buat macam kawasan rumah gua pulak ye. apalah engkoo ni ain. first met ni
selepas dua tahun, ah hati pun macam gelojoh semacam lee. sabau ain, kalau dia
untuk kau, sampai bila bila pun dia untuk kau, tahu? sabau ye? ahaks.


"hmm k, pasni shah nak g sarapan, pastu shah gerak sana k".


ya Allah asal cepat sangat siang ni? mengapakah? dalam pukul 9.45pagi gua message
dia tu terus pergi sarapan then mandi. k semangat! hati ni berdebar-debar lah,
haha gedik tak rasanya?


10.53am dia text gua..


"ain kat mana. shah dah on the way nak masuk kem ni".


gua pun macam.. solehaaaa! cepat lah mandi! shahrul nak sampai dah tu!!!
gua dah siap pakai tudung dah semangat tak semangat.


"laaa, tadi kate baru nak makan. cepatnye! ain tak kua pun lagi".


gua pun tergopoh-gapah suruh soleha siap. ajak adik dia teman suruh tunjukkan mana
taman tu.


dia message gua tak reply, dia call tapi gua tak perasan. lepastu gua call balik.
cakap blah blah blah ah kenapa suara kau still sweet cam dulu? meroyan aku dibuatnye.


11.10am..


"shah kat taman sebelah block G5 ni". 


"okay, tunggu jap kat situ eh". -ain


11.20am..


"Ain lambat nye, kiteorang dah berpeluh dah ni, haha".


okay gua faham. 10 minit baru kot tunggu. hadap cermin lipat tudung. ah berdebarnye..
macam mana reaksi dia nanti? macam mana aku nak hadap dia nanti? sukarnya
nak cipta satu pertemuan ni ye..


"jap, nak kua lah ni". -ain


dengan bertudung bawal bercorak kaler pink, baju kelabu lengan panjang, seluar jeans
hitam, kasut coklat, gua melangkah menuju ke taman itu. boleh tahan jauh jugak
taman tu, berpeluh hakooo. ahakz.


tanya husna, adik kepada soleha tu, jauh lagi ke taman tu?. dia pun, "eh tak lah,
depan tu je taman nye, haa depan tu.."


makin laju langkah gua, makin kuat pukulan jantung ni. ah yang pasti aku tak
sabar nak bersua muka dengan insan yang hampir dua tahun setengah rindukan dia.


ok satu dua tiga..


melilau gua cari dan mata gua tertancap pada satu sudut yang menempatkan
empat sekawan tu. semua mata pandang gua! haha siot je.


dia bangun lepastu datang ke arah gua. subhanallah! kenapa hensem sangat ni haaa
awak? Eeeeee! bapak lah macho. bapak lah putih. bapak lah katang. siap ada
six packs lagi yuu. ah melting ah wei!



met THIS-HENSEM-BOY, shahrul hakim! muka cam gay pun ada gua tengok.
masa jumpa tu dia pakai baju hitam, seluar jeans hitam, kasut. okay smart k nyah!
entah kenapa gua rasa terjatuh cinta pandang kedua dekat diaaaa! ah.. perasaan
ni macam tak sama masa first time pandang dia dulu. k dia first love gua dulu..
shah, sorry ye ain bantai gambar ni. melting..


kiteorang pun cakap pasal isu semasa. buat apa sekarang? keje tak? haha gua
rasa macam bosan dengan soalan tu. kening dah lah tebal, k gua rasa nak lempang
pipi dia k. dia pandang gua dengan mata sayu dia tu, k ain sabar k. cool..


dah lah kiteorang cakap bertentangan lepastu kawan dia duduk dekat tepi tu 
tengok je, okay gua say 'hai' dekat aqib.


lepastu akak text, "uit kak, best dating?".


lama jugak ah kiteorang berborak. banyak gila perubahan dia. sangat! dulu yang
muka kebudak-budakkan lagi tapi sekarang nampak sangat kematangannya.
muka baby face tu macam mencanak naik. saham lagi tinggi. tak hairan lah ramai
peminat. ah jeles hakoooo! nasib baik dia jenis tak melayan dengan apa yang gua
dengar lah.


dalam 20 minit kot, sekejap je pun. tapi even sekejap, gua puas. sedikit sebanyak
rindu yang bertahun gua peram ni, terlerai jugak akhirnya. walaupun tak semuanya,
tapi jyeah gua puas rasanya. rindu nak dengar suara dia, senyum dia, gelak dia,
akhirnya terlerai dek pertemuan singkat ni. terima kasih ya Allah sebab mempertemukan
aku dengan dia semula. awalnya, gua ingat saje suka suka nak rancang, akhirnya..
Allah tahu apa isi hati kita.



bila gua lihat ini foto nya, melting gua lagi mencanak naik. macam artis korea
pun ada gua tengok. subhanallah! indah sungguh ciptaan Allah yang satu ni.
kening tu kening! gua pulak terasa rugi sebab tinggalkan dia dulu. k menyesal.. 
okay ain cukup cukup foto nya, nanti tak tidur malam engkoo asyik ingat dia je.
aku rasa nak mandrem je mamat ni. astagfirullahalazim..
eh lupa nak cakap, dia dah boleh drive. k jeles lagi..


lepas dah say bye-bye nya, gua dengan soleha pun gerak pergi Suria KLCC.
naik LRT bagai, first tu mati kutu jugak kiteorang acano ni acano ni woi.
lepastu lepas soleha test test tesst alhamdulillah berhasil!


jalan jalan fuh begini rupanya kotaraya kuala lumpur. orang nya sentiasa berkejar
kejar, jalan punya lah laju k.


kurusnya saya walaupun pada hakikatnya berat dah 60kg yuuu! ah takpa takpa
tingginyeww saya. ahaks jelly tak? puas kiteorang berjalan. lepas LRT, monorel
ulang alik benda yang sama sampai gua dah puas dah wei tolong lah faham. haihh.

ingat nak pergi petrosains tapi orang penuh kot terpaksa batalkan niat dihati.
lepastu soleha ajak pergi taman dekat KLCC tu okay cantik. gua pakai ikut je
sebab dia lebih tahu, gua ni pelancong je pun. ahakz.

then penat jugak kiteorang pusing KL tu nak cari monorel. nasib baik buat ringan
mulut tanya orang lalu lalang situ. lepastu soleha ajak pergi Times Square.
okay gua ikut je pun. hee.

masuk je TS tu, benda yang gua tengok sekeliling gua adalah baju.. baju.. baju..
ya Allah, majoriti baju kot. satu kedai ke satu kedai kiteorang masuk. k sale
banyak gila! ah shopping best ni. gua beli baju, seluar, beg. murah sangat!
berbeza dengan harga dekat kuantan. siotnyeee! TS lagi murah tau. erghhh..

nafsu ni kalau tak kawal, mahu gua borong semuanya. tapi tahan.. soleha cakap
nanti kita datang sekali lagi shopping sakan dekat TS. dan ingatkan nak main
games dia dekat tingkat berapa entah tu, tapi tak sempat. dah pukul 5 lebih dah
time tu. seharian berjalan kot. melecet sampai kaki.


entah kenapa gua rasa macam posisi gua sama je setiap sudut. kah kah kah. macam
tugu negara pun ada jugak. skema lah engkoo ni ain. porahhh! ah comelzznya saya! hee.
dah tukar train semua tu, nasib baik ayah soleha mai ambik. tak daya gua nak
menapak masuk dalam kem tu. lenguh lagi. aigoo.


dan 26 April iaitu hari ini, gua baru balik ke halaman rumah! k rinduuuu bilik.
over all, 23hb tu sweet momen bagi gua. eh bro, ain harap dapat jumpa shah lagi k.
jangan lupa ain. ain tunggu shah. insyaAllah.



assalamualaikum..



Thanks for reading sayang ! I LOVE YOU laaa :)