bila dah pandang depan, jangan toleh lagi.



assalamualaikum. acano harini? sihat tak? disaat jam menunjukkan angka 6.34pm,
gua baru mencelikkan mata setelah ke-tidur-an selama 3 jam dalam suasana 
hujan. perghhhh erghhhhh heaven weh! tidur pulak ala ala baby gegurl gitu. aumm cak!


hari selasa, lapan hari bulan mei dua ribu dua belas, gua akan melapor diri sebagai
pelajar lower six dekat sekolah lama gua. okay gua terima. hati ni berkira-kira.
tapi apakata kita merasai dulu, tak salah kan? jika tak serasi, elok lah gua melangkah
ke tempat yang gua rasa dapat kecapi kejayaan disitu.


esok, tujuh hari bulan mei dua ribu dua belas, keputusan upu yang selama ni
ternanti-nanti dek budak lepasan SPM akan terungkai. disitu kita akan tahu
rezeki masing-masing. insyaAllah, Allah dah tetap kan rezeki seseorang tu.
tepat jam 12 tengah hari esok, sesak lah laman web upu tu kan. semua esaited woi!


lepas dah check dan dah tahu keputusan dimana kau akan mencampakkan diri kau tu,
elok lah sebut ''Alhamdulillah, mungkin ini yang terbaik untukku.." samaada keputusan
itu yang kau inginkan atau sebaliknya. jangan kalau kau dapat course teruk
tempat belajar nanti ceruk, kau maki-maki macam orang gila. tahu macam mana
gaya orang gila? teruk sangat.. sebaik-baiknya bersyukurlah. mungkin tak semua
bernasib baik sebagaimana bernasib baiknya kau. ah ayat bercelaru. ahaa.


atau mungkin ada yang tak bernasib baik errr tak dapat mana mana nak further study
nanti kan yang pada mulanya esaited bebenau nak check siap jadi antara orang
yang pertama menghadap depan laptop/pc sebab nak tahu keputusan tapi keputusan
yang dia terima sangat mengeciwakan dan mendukacitakan sedangkan semua kawan
dia dapat tempat perghhhh.. perghhh.. semuanya! tak ke lagi rasa makan dalam?
mula hati rasa berbolak balik. mula hati rasa Allah tak adil dekat diri dia.
tapi lebih baik awak cakap macamni dalam diri, "mungkin Allah dah tetapkan 
rezeki aku dekat tempat lain. ada hikmah semua ni..". bukankah itu lebih baik
daripada awak terus menerus menyalahkan Allah dalam hal ni. wallahualam..





esok bila dah tahu keputusannya, secara automatiknya gua juga akan buat keputusan.
kalau course yang gua dapat tu gua minat tempatnya tak ada lah seceruk mana,
insyaAllah gua terima kalau itu yang terbaik. tapi kalau gua rasa course-nya hmm
ala ala suam suam kuku gitu tempatnya ehem ceruk hutan belantara macam tarak
penghuni, gua tetap bersyukur. tapi gua rasa baik gua stay sebagai pelajar form six.


sebenarnya gua cuba nak selami jadi budak form six ni. haha gua rasa budak form six
ni memang ramai peng-anti-nya dari pelajar form lain. kenapa gua cakap cenggitu?
sebab gua antara salah seorang peng-anti budak form six tahun lepas. hua hua hua.
kesudahannya, gua jugak yang jadi budak form six ye. terasa karma nya disitu. krekkk..


tapi en en form six much more better kot! tapi ye itulah.. kena pakai baju sekolah
bagai tu yang gua kurang minat. kalau lah form six ni di-transform-kan seolah olah
seperti belajar di IPT ke apa lah kan dengan pakai baju kurung biasa tu, gua rasa
gua boleh. tapi tu lah.. terikat dengan peraturan sekolah segala, ggrrr sesak napeh den.


okay, dah tak sabar rasanya nak tunggu result-nya esok. gua takmau terlalu berharap
dan terlalu memberi pengharapan yang tinggi, tapi apapun keputusannya esok, gua
harap gua terima dengan senang hati. 


assalamualaikum.




Thanks for reading sayang ! I LOVE YOU laaa :)